Hånden er piv standard, men da jeg laver nogle fejl som skulle have været væk for lang tid siden prøver jeg at smide lidt op
***** Hand 626437118 *****
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, May 24, 2007 10:30:15 PM
Table TH 92 (Real/Cash Game)
Seat 2: DonDonk (222.30)
Seat 3: tsernobyl (404.83)
Seat 4: chk70 (285.60)
Seat 5: selector71 (312.44)
chk70 post SB 1.00
selector71 post BB 2.00
** Deal **
DonDonk [J♥, J♠]
tsernobyl [N/A, N/A]
chk70 [N/A, N/A]
selector71 [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
DonDonk Raise to 7.00
tsernobyl Fold
chk70 Fold
selector71 Call 7.00
*** Flop(Board): *** : [6♠, 8♦, 10♦] ($15)
*** Bet Round 2 ***
selector71 Bet 14.00
DonDonk Raise to 55.00
Vi er på bossen.
Han virker ret donket, men passiv donket. Dvs en der fisker ret meget osv. Har ikke lagt mærke til hvilke hænder han fast player. Blandt andet fordi de ikke er kommet til showdown.
Hvad gør vi her hvis:
1) Han flyver i toppen
2) Han caller og turn blanker totalt. I form af en 2'er eller lign.
3) Han caller og turn completer et draw. 7, 9 eller ♦. Og hvis vi har J♦?
200NL Jacks checkup
1. Passiv donket = jeg mucker til et rest - Jeg ser sjældent boss spillere smide resten ind med draw.
2. Jeg better en ½ til 2/3 pot, med planen om at tjekke bag på river.
3. 7 eller 9 = jeg tjekker bag, og folder til næsten ligegyldigt hvad han better på river - ♦ = jeg gør som i nr.2 spot - gør imo ikke den store forskel om vi har J♦ eller ej.
Hvis villain moser i scenario 2 eller 3 efter min action, ja så folder jeg.
Mickey
Jeg tror faktisk det må blive en halv pot på turn i de forskellige pots, da vi næsten er for committed med 2/3.
Mickey
Mickey vi har en pot på 125. Better vi en 60 har vi 100 tilbage i en pot på 244. Og ryger han i toppen får vi 3.5 til 1.
Myth, ryger han over toppen tror jeg ikke på vi nogensinde har den bedste hånd anyways.
Mickey
Well man har set nogle meget meget mærkelige ting på bossen. Rigtig mange af dem er showdown monkeys.
1) Call
2) Bet
3) Checker bagved og folder til et river bet? Han virker ikke som en gut der valuebetter et 4 straight board med top par og vil sjældent calle et flop bet uden et draw eller et par. Selvfølgelig ærgeligt hvis han misser sit draw og bluffer et andet.
@ mickey
Er enig i langt størstedelen af det, du skriver, men som myth pointerer, så har jeg altså svært ved at folde til et turn-all-in, hvis vi får 3:5-1 efter at have bettet.
I øvrigt; Myth, hvilke andre hænder byder du $60 i $125 på en turn-brick, say 2♣, på et så drawheavy board? Better vi turn, comitter vi imo stakken, med mindre villain kun caller turn, så vi kan checke bag på river.
@Fitty
Det er lidt min pointe. Så på en blank turn burde vi vel bette ordenligt og spille for stacken? Og kan ikke lige se hvad jeg skulle bette ½ pot på turn med. Draws tjekker jeg ofte bag og sets, 2 par og lign får den gas.
Meget meget sjællent jeg better ½ pot.
"I øvrigt; Myth, hvilke andre hænder byder du $60 i $125 på en turn-brick, say 2, på et så drawheavy board?"
Du beskriver Villain som donket tho, jeg tror ikke ligefrem han sidder og tænker over hvilken range du better halv pot på turn med, eller at han kan skubbe dig af din hånd ved at pushe et combo draw på turn.
På andre sites kan et større turn bet og efterfølgende call af AI sagtens være profitabelt, jeg tror bare sjældent det er det på bossen - SÅ meget har bossen vel ikke udviklet sig i de sidste 6 måneder?
Hvad er Villains flop action, og hvad er turn evt.
Mickey
@ Myth
Lige netop det jeg mener. Enten better jeg turn og vi spiller vi stakken eller også checker. Ingen mellemting for me.
@ Mickey
Jamen jeg er enig. Men hvad så med 2-4 observante villains, som ikke er med i hånden? Granted, det er nok ikke alle på NL200 - ihvertfald ikke det jeg kender til - som er observante, men vi skal vel stadig strømline vores spil selvom det er mod en anden villain?
Jeg kan godt se pointen i at (block-)bette turn og folde til push, det ligger bare ikke til mit spil - og formentlig heller ikke vores helts - at bette sådan med en made hand.
Til sidst kan det godt være jeg overvuderer alle de her metagame ting. Selvom det måske ikke er alle på ens level, der er tænkende, bør hero vel stadig være det.
@Mickey
Hånden slutter her. Han folder heldigvis og jeg slipper for nogle trælse beslutninger.
Og er ellers enig med Fitty.
"Jamen jeg er enig. Men hvad så med 2-4 observante villains, som ikke er med i hånden?"
De observerer så bare hvordan du spiller imod en donk, ingen der siger din linie behøver at være den samme mod dem ?
Det kan godt være det er mig der er gal på den, og det kan også godt være jeg gør noget andet i situationen, men efterfølgende (på boss NL200 ihf.) ærgrer jeg mig over jeg ikke slap væk.
"Til sidst kan det godt være jeg overvuderer alle de her metagame ting. Selvom det måske ikke er alle på ens level, der er tænkende, bør hero vel stadig være det."
Er det ikke tænkende at ændre sit spil fra spiller til spiller? Hvis donken gør lige præcis det vi vil have han skal gøre, så er det vel fint at spille anderledes end mod Mr. Tag Regular?
Mickey