***** Hand History for Game 5725272862 *****
$200 NL Texas Hold'em - Friday, March 02, 06:30:33 ET 2007
Table Table 126689 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 2: mycrgl ( $341.30 )
Seat 3: laregista ( $338.40 )
Seat 5: TheSwingerA ( $177.15 )
Seat 6: ukol812 ( $274.15 )
Seat 1: DonDonk ( $201.70 )
ukol812 posts small blind [$1].
DonDonk posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to DonDonk [ J♣ J♥ ]
mycrgl folds
laregista folds
TheSwingerA raises [$8]
ukol812 raises [$21]
DonDonk ?
TheSwingerA kender jeg fra tidligere og ved han multitabler. Han forstår positions spil og kan også godt 3-bette med mere end AA/KK/QQ osv. Jeg ser ham som en af de gode regulars på 200NL.
ukol812 har jeg ikke det store på, men han virker som en der også forstår spillet. Han har også 3-bettet mere end normalt af hvad jeg lige har lagt mærke til.
200NL Jacks med kraftig aktion
Som standard vil jeg mene at JJ bør drysses efter et raise og et reraise på NL200.
Men det er klart, at hvis disse spilleres range er realtivt bred, vil du ofte have den bedste hånd, og et fold virker derfor noget tørt.
Du har så valgene call eller raise.
-Fordelen ved callet er at du udnytter din position til at tage et flop af. Ulempen er at du risikerer at blive klemt inde, og realistisk set ikke aner hvor du står hvis floppet kommer i rags.
Der er ingen løsninger, som er rigtig gode i dette spot, men hvis du vitterligt mener at ukol812s range for et trebert er bredere end TT+ og AK+, 4-better jeg til godt 60 og folder til yderligere action.
@Ahle
Hvad er din begrundelse for et call, som efter min mening er den dårligste af de tre løsninger?
Dårligt formuleret.
Hvorfor mener du et call er bedre end et reraise?
Jeg vil hellere have A2o her end jeg vil have JJ, hvis jeg skal ud og reraise. Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan overveje at reraise med JJ her.
Hvis spillerne er aggro og har en bred 3-bet range(min kommentar er forudsat det forholder sig således), er vi foran deres range, og må ud og beskytte vores hånd.
Bryder mig ikke om callet da vi sidder i klemme.
den nemme vej ud er jo bare at folde :) eller call for set og ellers folde også på rags board
Så du vil reraise og så folde til et push?
Jeg har aldrig sagt, jeg ville kalde, men et kald er sgu bedre end et reraise.
Problemet er, Løp, at du laver vores hånd om til et komplet bluff. Vi bliver ALDRIG kaldt, når vi er foran. Engang i mellem skubber AK, men så må vi stadig mucke.
Det er virkeligt et dårligt spot det her. Selv at kalde bryder jeg mig ikke specielt om, selvom det er klart bedre end et reraise.
Bare muck hånden og kom videre :)
Hvis du rereraser med JJ her, så laver du den om til et bluff.
Hvis du kalder så risikerer du at blive 4-bettet fra den originale raiser.
Hvis TheSwinger sjældent 4-better kan du overveje at kalde for set-værdi, men det have været rarere at have position da du evt. også kan tage potten ned på et ragged flop hvis den bliver checket rundt (hvis de f.eks. har AK/AQ/lavt PP/SCs). Her bliver ret svært at vinde da du er OOP.
Jørn
Jeg er ikke idiot. Kan sagtens se, at et fold er den nemme og helt fine løsning.
Jeg overvejer blot om et 4-bet kan komme på tale i et aggro preflopspil.
Din argumentation kan med rette ligeledes siges om QQ.
Det virker som om vi diskuterer på forskellige præmisser.
Jeg har ikke en standard der hedder "Jeg 4better ikke QQ". Er gamet tilpas aggro kan jeg love dig for de får på nakken.
Hvis du har QQ og 4 better her mod to ikke dumme modstandere, hvornår er det så lige du regner med at få action og stadig være god.....? Igen, du laver din hånd om til et bluff. Måske du får action fra AK en gang i mellem, men oftest AA eller KK og så er du håbløst skidt inde.
Kan ikke lige finde HH desværre...
SwingerA er en abe har spillet mod ham hvor han raiser early villian2 reraiser jeg reraiser oven i til omkring 60 han skubber ind i mig, hvor vi begge er semideep, og jeg caller med mine AA og han viser JJ og jeg tager den hjem.
Han er ikke en abe, han tilter bare meget :) men god, som Myth dark anser ham for værende, er han bestemt heller ikke, men sikkert en del bedre end gennemsnitsspilleren derinde...
@Ahle
I et aggro game, hvor der som standard 3-bettes med sc i position, overvejer jeg ikke engang at flatcalle med QQ.
Jeg siger ikke det forholder sig sådan i den konkrete hånd. jeg siger bare, at hvis de to villians er ultra LAG, er det fint at komme over toppen med hånd der sandsynligvis er den stærkeste.
Som standard har du naturligvis et fold i dette spot.
Som Løpenthin siger raiser jeg grundet den dynamik der har været. Folder jacks som standard her også. Selvom jeg ikke er glad for det.
Men det jeg netop synes er så træls ved denne hånd er netop at et 4-bet laver vi den om til et bluff.
Men for at gøre en lang historie kort så højer jeg den til 65 og de folder begge.
Jeg har overset, at det er en blindbattle, det beklager jeg.
Så synes jeg faktisk ikke det er SÅ skidt igen (stadig ikke helt godt dog),- i spots som dette, kan jeg sagtens finde på at reraise med en A5 også og ind i mellem en 78s (tips jeg har fået fra LOD fra poker dk som skrev et rigtig godt indlæg om en hånd meget lig den her), hvis dynamikken har været heftig omkring de blinds, og det er den sku tit på Party.
Men stadig JJ er imo en dum hånd at gøre det med.
Hmm, jeg kan egentlig meget godt lide et 4-bet her, hvis PF-spillet er meget aggro.
Buttons range er jo for aggressive spillere noget der ligner any two, når foldet til. Netop button/SB/BB situationer kan være profitable fra BB, da SB ofte reraiser meget light i dette spot. Jeg synes det er fint at raise her en gang imellem, selvom det selvfølgelig ikke er standard.
Ahle: Hvorfor vil du hellere gøre det med A5/78s? Hvilken range mener du at disse hænder er bedre inde mod, end JJ? QQ+? Mener ikke vi kan ikke tage AK/AKs ud af en villains range, hvorfor jeg til hver en tid vil foretrække JJ.
Rooger: Jeg mixer det op, men hvis en af de to villains kommer over toppen tror jeg oftere vi ser QQ/KK/AA end AK, og så er vi bedre inde med A5s end med JJ.
Nej.
Hand 0: 26.197% 24.99% 01.21% 138628812 6710952.00 { A5o }
Hand 1: 73.803% 72.59% 01.21% 402735780 6710952.00 { QQ+, AKs, AKo }
Hand 0: 36.190% 35.98% 00.21% 125683776 731868.00 { JJ }
Hand 1: 63.810% 63.60% 00.21% 222162504 731868.00 { QQ+, AKs, AKo }
Edit: Ku lige se din edit, hvor du siger at hvis vi vægter QQ+ højere, kan det godt være at A5 er bedre inde.
Det kan godt være rigtigt, men jeg tvivler på at det får den til at være bedre inde, taget i betragtning at der er en del færre AKo komboer mod A5 end JJ, hvorfor denne allerede er vægtet lavere.
"tror jeg oftere vi ser QQ/KK/AA and AK", jeg tror ikke villain skubber AK her medmindre der har været 4 bettet meget. IMO er han mere tilbøjelig til at skubbe QQ, måske skubber han KUN AA og KK hvis ikke der har været 4 bettet meget (og det lyder ikke sådan), og så er vi klart bedre inde med A5s end med JJ.
Problemet med et call er at man, hvis man er en frisk fyr som mig, let kan blive fanget på et lavt board. Jeg tror jeg drysser.
Det er 4-bet eller fold her.
Med det du ved og postion play taget i betragtning er det nok et 4-bet og så et fold hvis du ser et push. Specielt hvis de ikke rigtig har set dig være ude med riven
At coldcalle her med hænder som JJ og AK er slet ikke mig da det ikke giver ikke mening at ville spille den passivt på rag flop fordi man ikke ved hvor man står, det weak.
IMO kan ukol have en masse forskelligt her, pp ned til omkring 77, noget KQs, AQs osv. Så jeg synes da bestemt man skal 4-bette relativt ofte her, især da du har position på ham. Imod en relativt aggressiv spiller er du foran hans range her.
Men som du også siger myth er det meget afhængigt af dynamikken ved bordet, nogle gange instant folder jeg her, andre gange er det et "easy" 4-bet.