UTG er helt ny ved bordet. Stadig hans første orbit. Han har ikke spillet andet ud over den hånd. SB ($364.05) Hero ($198.40) UTG ($197.00) MP ($270.90) Button ($382.50) Preflop:/ Hero is BB with J♦, J♥. UTG bets $8/, 1 fold//, Button calls $8, SB calls $7, Hero bets $44/, UTG bets $197 (All-In)/, Button folds, SB folds, Hero folds. Vil godt høre til mit re-raise og mit fold.
200NL Jacks OOP møder 4-bet
standard, jeg nøjes dog med at raise til 34, men hvis du altid overbetter når du reraiser er der ik noget galt i det syns jeg
Yskhyr det er lidt over potsized raises jeg laver fordi jeg er OOP.
Potsized raise er her til $40. Men re-raiser altid med pot :)
okay fint raise, dog havde jeg lige tænkt lidt mere over mit laydown ;)
Godt så. Skulle bare lige være sikker.
Han skrev han havde AKs i chatten, men okay hvornår kan man nogensinde stole på hvad folk skriver i chatten?
Jeg re-raiser så godt som aldrig pre-flop i den her situation. Og jeg synes den her hånd er et godt eksempel på hvorfor.
Når vi spiller den som Myth gør, bliver vi så nogensinde kaldt af en dårligere hånd? Tjener vi penge post flop?
Hvis vi aldrig bliver kaldt kan vi jo lige så godt have 72o.
Men du må ligesom se på alle hændelige scenarier - tænke flere streets frem. Bare fordi vi sandsynligvis har den bedste hånd nu betyder det ikke at vi nødvendigvis skal raise og afslutte hånden, hvis der er mere værdi i at spille videre.
Der er flere problemer med at spille JJ sådan her: Hvis du bare bliver kaldt pre-flop sætter du dig selv op til at miste resten af din stack på floppet hvis du ikke har den bedste hånd - og det vil du ikke have i langt størstedelen af de tilfælde hvor du får action.
De tilfælde hvor du bliver re-raised all-in er rigtig dyre for dig. Ikke nok med at du mister de 44$ du raisede - du går også glip af muligheden for at ramme et flop og vinde en stor pot mod evt. et overpar.