200NL - JJ klik 4-bettes af tight fisk

#1| 0

Villain har jeg meget få stats på. Gamet er lige blevet HU, og han er set klik 3-bette AA for 5-10 hænder siden mod en anden spiller. Villain ser lidt fisket ud, dog ikke helt fucked up stats, men han 3-better meget lidt, og generelt er min tanke AA da han stort set klikker den tilbage til mig. Selvfølgelig lidt stramt at sætte ham på AA, men tror at han flatter AK, og at han ikke rigtigt har en weak range.

Så, siger vi bullshit til mavefornemmelsen, og smider stakken ind (eller kalder for at spille om stakken), kalder vi den for set value (under forventning af at vi kan stacke AA hver gang vi rammer, eller folder vi bare med god samvittighed?

Det som trigger mig er i høj grad prisen, og om vi kan folder her, samt om vi altid kan folde et flop på tre underkort, i.e. hvad er den rigtige beslutning, udfra den sparsomme info vi har på Villain?

Til info er JJ normalt bare et "ind med stakken i dette spot", men dette var så en af undtagelserne, og havde han sizet til 42-45 stykker som plejer at være std. i gamet, så var den røget i mucken uden de store overvejelser.

Hand Information
, 2 BB (2 handed).

Table Information
Seat 3: Player 3 ($561.3) Dealer
Seat 9: Hero ($200) Small Blind

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $3)
Villain: RAISE TO $6
Hero: RAISE TO $20
Villain: RAISE TO $35
Hero: ???

Redigeret af Jensen d. 08-04-2012 23:46
08-04-2012 23:50 #2| 0

Hvis du er 100% sikker på at det er AA/KK hver gang, må du jo flatte for at setmine.

Meeeeeeeeeen, jeg kommer aldrig væk fra JJ her, specielt ikke når gamet lige er blevet HU og folk ofte går efter at vinde den første HU hånd inden de trykker "sit-out". Så hvis jeg flatter er det for at holde hans bluffs inde og bare lukke øjnene og calle ned tre streets. Dog er jeg ikke specielt vild med dette fordi vi har JJ og Ax-holdings alligevel har en del equity mod vores hånd, så jeg vil hellere gøre det til 72$, for at induce shoves lightere og hvis jeg ikke mener at villain er typen der bider på sådan noget, så shover jeg bare :)

Redigeret af Lasse N d. 08-04-2012 23:51
08-04-2012 23:57 #3| 0

Du har ikke beskrevet nok info til at sætte ham på så stram en range, slet ikke HU. 5-bet småt/committende ser imo stærkere ud end shove, så skub alt til midten.

Ellers må du komme med flere/mere præcise reads.

08-04-2012 23:58 #4| 0
Pokernets ME vinder !

Som IstvaN, rest.

09-04-2012 07:45 #5| 0

Jeg spiller ikke så højt online. Så bare tag mit indlæg med et gran salt men....

Jeg kan umuligt se mig selv folde her, med så lidt info på villain.

Bare fordi du har set ham clicke AA back engang 3 vejs, betyder det ikke at han ikke gør det med AK, eller dårligere.

I er HU. JJ er immervæk noget af en hånd HU.

Hvorfor 3B JJ som et bluff ?. Syntes ikke det er særligt godt at lave JJ om til 3B bluff, så er flat bedre.

Vi mangler lidt info omkring hvordan dit eget image er. hvis han ser dig som bare en lille smule agro. Så kommer jeg flyvende ind over her med JJ.

Hvis han ser dig som meget tør, så kan du måske lægge dig. Men som sagt så er det altså ikke særligt flot at 3B ham til at begynde med.

Syntes call for set value er meget tyndt. Godt nok er det billigt 15 $ for at nappe de sidste 165 når du rammer. Men er langt fra altid du stakker ham. Har han QQ på K+ flop, eller AQ og blanker er det tvivlsomt om du tager stacken.

Jeg tilslutter mig Istvan og walth. og sender resten til midten.

09-04-2012 11:25 #6| 0

@klondike

Bare fordi vi 3better en hånd som JJ og folder den til et 4bet/shove, er det ikke ensbetydende med at vi 3bet-bluffer.

09-04-2012 14:09 #7| 0
Lasse N skrev:
@klondike

Bare fordi vi 3better en hånd som JJ og folder den til et 4bet/shove, er det ikke ensbetydende med at vi 3bet-bluffer.

Hvad er det så vi gør ?

Det må du lige uddybe lidt.
09-04-2012 14:10 #8| 0
OP

Ok. Jeg kan ikke forklare det anderledes end jeg er overbevist om at han er monster mega stram her. Jeg forstår argumenterne med HU, men det ændrer ikke min opfattelse af Villain, og de tanker jeg gjorde i spottet. Nogle gange må vi lade de ting vi har set Villain lave gå med mavefornemmelsen (og den spiller jeg nok alt for lidt på i forvejen).

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har 3-bet foldet JJ, men sikkert et par år siden (og sikkert en fejl at det ikke sker bare en enkelt gang hvert halve år).

Jeg valgte at kalde. Floppede settet, og stackede hans AA. Fint, så havde jeg ret bl.a. bl.a. bl.a.. Igen, det ændrer ikke på at jeg gjorde mig ovenstående tanker inden jeg kaldte.

Efter at have tænkt lidt mere over den, så er hans range nok noget KK+ samt måske en bid af hans QQ. Det betyder nok også at jeg skal folde pre, da jeg ikke stacker ham de gange jeg rammer settet, og han sidder med KK/QQ og et overkort lander på bordet. Dog nok close EV neutralt, men nok mig der har størst mulighed for at lave fejl på et xxx board.

@ Klondike

Det er jo ikke et bluff med et valuebet. Faktisk er det fantastisk info, hvis Villain kun 4-better QQ+, kalder en del som vi har god equity mod, og folder en del af rangen. Ville da være dejligt hvis alle spillede så face up.

Redigeret af Jensen d. 09-04-2012 14:11
09-04-2012 14:16 #9| 0

@Jensen
Men du får den samme info ved at 3B 72 off. Men her mister du ikke mega value ved at folde din JJ.

09-04-2012 14:21 #10| 2
OP

Nej, for alle de gange han caller, hvilket er way oftere end han 4-better, så spiller din JJ godt, mens din 72o spiller ret skidt.

Jeg mister jo heller ikke value ved at folde JJ, da jeg folder fordi jeg mener at den er crushed mod hans range.

Spottet er det samme på river, hvor du valuebetter din 65s som har ramt runner runner flush, og villain nu shover ind over dig, og du ved at villain aldrig shover uden at have en hånd. Du bluffede ikke her, men valuebettede, og må alligevel folde til Villains raise, da du nu kun har en bluffcatcher.

Redigeret af Jensen d. 09-04-2012 14:25
09-04-2012 14:37 #11| 0

Altså hvis du seriøst mener han har KK/AA hver gang har vi da et easy call, hvis vi forventer at stacke ham hver gang vi flopper et set. Vi skal betale 15$ for at vinde 240$ (givet vi stacker ham hver gang vi flopper set), hvilket betyder vi har et kæmpe +EV play.

Men fair nok du har ret aktuelt i spottet, men hvem siger han ikke er i stand til at click3bet-bluffe eller click3bette AK/TT?

09-04-2012 14:38 #12| 0

@Jensen
Du mister den value som JJ har ved at flatte hans open raise i stedet for at du som nu ender med at smide den i mucken.

Men ja det er klart at JJ er bedre end 72 off.

Problemet er bare den er ikke nem at spille postflop OOP, hvad er det for en range du forventer han caller dit 3B med ?.

Hvor det ikke er meget nemmere at spille JJ frem for 72 off postflop. Du repper jo selv stort med 3B om du så har JJ eller 72 off. Så fra villains side er det da omtrent ligeså vanskeligt at spille postflop mod JJ som det er mod 72 off ?

Men når du 3B 72 off, får du nogen gange value med en dårlig hånd, og samtidig mister du ikke value med en rigtig god hånd som JJ.

Ikke at jeg argumenter for at du skal 3B 72 off. Det er bare for at ilustrere princippet.

Jeg syntes det er bedre hvis vores 3B range er premiums, samt nogen hænder der kan floppe godt f.eks blockers til AK, suited 2 gappers osv. Men vi nemt kan smide til hans 4B

Redigeret af klondike d. 09-04-2012 14:41
09-04-2012 14:42 #13| 0

@klondike

Du mener ikke JJ hører under kategorien "premiums" når det kommer til at 3bette? :D

Lad os sige at vi spiller mod en gut med en standard openingrange, der kun 4better QQ+ og AK, men tilgengæld flatter 40-50% 3bets (hvilket er meget sandsynligt), så skal JJ selvfølgelig 3bettes, fordi vi crusher hans flattingrange.

09-04-2012 14:49 #14| 0

Den er jo åbenbart ikke premium, når vi vælger at folde pre.

Jeg syntes også flat 40-50 % til 3B lyder af meget.

09-04-2012 14:58 #15| 0
OP

Selvfølgelig er den premium mod hans flatting range, men den spiller som 22 (for setvalue) når Villain 4-better, fordi vi ved at Villains 4-betting range crusher JJ.

09-04-2012 20:05 #16| 0
Pokernets ME vinder !

Selvf kan JJ 3bettes for value mod én del af villains range, og hvis vi udelukkende bliver 4bettet af den range vi er bagud til, så skal vi selvf 3bet/folde (medmindre villain giver os odds ala OP spot).

Aktuelt kommer vi aldrig væk fra JJ preflop HU. Ganske vist virker han nittet, men vi har ikke nok info til at JJ bliver et fold.

/thread

09-04-2012 23:28 #17| 0

Setmine med jacks i en pot på $70 med $165 i stakken oop? Arrhh

Skub.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar