Noten på villain siger: Bad, LPP, Postflop GR i position, Multitablex3
EDIT: Jeg har ham btw mistænkt for at ku finde på at calle reraises med MAJET marginale hænder.
Jeg 6xtabler og har ikke fået gode kort i et stykke tid (på nogen af bordene), så jeg må være standard TAG for bordet...
Texas Hold'em Game Table (NL)
Total number of players : 6
Seat 3 is the button
Seat 1: Tulkku1 ( $212.05)
Seat 2: VILLAIN ( $392.50)
Seat 3: HERO ( $210.65)
Seat 4: Dan_n_e ( $573.43)
Seat 5: caipiranha ( $213.80)
Seat 6: skampili ( $194)
Dan_n_e posts small blind (1)
caipiranha posts big blind (2)
** Dealing down cards **
Dealt to HERO K♦ K♠
skampili folds.
Tulkku1 folds.
VILLAIN raises (6) to 6
HERO raises (18) to 18
Dan_n_e folds.
caipiranha folds.
VILLAIN calls (12)
** Dealing Flop ** : 9♠ T♣ 6♠ - POT 37
VILLAINchecks.
HERO bets (33)
VILLAIN calls (33)
** Dealing Turn ** : 2♠ - POT 105
VILLAIN checks.
HERO...?
Vi har ca. 160 tilbage i stakken og villain dækker...
Kommentarer til alle streets er velkomne?
Hvad gør vi på turn?
Og evt. riverscenarier?
damster
EDIT: Se i toppen.
200NL KK Knapspil
Du raiser for lidt PF hvis du spørger mig. Jeg siger nok nærmere 22 her. Flop er fint nok og du har et standard check på turn. Afvent river og villians action.
@ManCini
Raise for lidt preflop? Der er jeg ikke enig - fordi jeg vil jo gerne have action af 1 modstander OOP - præcis som jeg får her. De 8 dollars forskel til floppet er ubetydelige imo her.
Sidder jeg med AQs og laver preflop re-raise er det en anden sag så får den eks. minimum 22. Og sidder jeg selv OOP får den oz et kraftigere raise. Med cowboys er hans call velkommen hver gang...
Så det er helt bevidst at jeg giver ham bedre end 2-1 odds. Hvorfor vil du bette mere helt specifikt her?
damster:
"Sidder jeg med AQs og laver preflop re-raise er det en anden sag så får den eks. minimum 22"
Nu er jeg ganske vidst lidt rusten efterhånden udi cashgames, men det er da direkte amatøragtigt at reraise forskelligt alt efter om det er AQs eller KK right?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Ifølge din beskrivelse af villain er du imo nødt til at skyde på turn. Jeg siger 80 og caller et push.
@Dokkedal:
Korrekt, det er sku lidt fishy. Jeg raiser 4BB+1BB per limper. Helt std.
@Damster:
Check turn, og valuebet river såfremt han checker. Skyder han river betaler jeg nok på de fleste kort.
Ellers benytter jeg mig af check turn og call any river (måske ikke T).
Ved check indbyder du til bluff på river - specielt med det board! ;o)
88 på turn - call AI. Det gjorde jeg på NL200.
Ellers benytter jeg mig af check turn og call any river (måske ikke T).
Ved check indbyder du til bluff på river - specielt med det board! ;o)
@Dokkedal og Klaphat
Hm... Kan ikke rigtig finde ud af om jeg er enig. Det er helt bydende at når jeg er 1st in (altså bare skal raise), så better jeg 3,5xBB dvs. 7 ved 1/2 og ellers er det +1BB per limper. Helt standard. Jeg tror aldrig jeg har haft et standard re-raise... (det bør jeg måske overveje at få :D)
Forklar lige hvorfor i har et standard preflop Re-Raise? På det tidspunkt har i jo en del mere info om villains hånd...
damster
Jeg siger 70 på turn og folder til en allin.
Skyd turn IMO. 3/4 pot. Fold til ai.
Udfra din beskrivelse af villain må vi gå ud fra, at vi de fleste gange er foran her. Villain coldcaller vel ikke det board med flopped two pairs, sets - og så OOP?
Dog ville et check induce et bluff på river/valuebet fra en hånd, vi har slået - AT o.lign. Samtidig, forudsat han ikke har As, har vi lidt spades at gøre godt med.
Synes det er close, men ville nok som sagt skyde 3/4 pot.
@Damster
"Forklar lige hvorfor i har et standard preflop Re-Raise? På det tidspunkt har i jo en del mere info om villains hånd..."
Hvis du raiser mere når du samler de gode handsker op finder dine modstandere hurtigt ud af at læse dig og kan dermed let gennemskue hvad du sidder med.
Ved at (re)raise til et standard beløb, er det umuligt at regne ud hvor god en hånd du har.
@Kongsgaard
"Hvis du raiser mere når du samler de gode handsker op finder dine modstandere hurtigt ud af at læse dig og kan dermed let gennemskue hvad du sidder med."
Jeg siger ikke at jeg eksempelvis konsekvent raiser mere... Se bare i den aktuelle hånd. Her raiser jeg absolut minimum af min bettingrange... Men jeg varierer jo dette bet ud fra en lang række kriterier:
a) Mit reads af personen?
b) Mit read af hans read?
c) Hvad er der sket i hånden før ham?
d) Hvad er det sket i hånden før mig?
e) Er jeg i eller uden position?
f) Osv. osv.
@alle
Btw... Jeg overvejer oz kraftigt kun at skyde 2/3-3/4 pot, men så sys jeg alligevel jeg er comitted med de sidste skillinger, men jeg tror sgu at han kunne finde på at calle mig med eks. hænder som A♠T♥ etc. og hvorfor skyder han ikke selv ind i mig på turn med flushen, så jeg skubber...
Men ak - Villain viser naturligvis A♠ 7♠ og jeg kan se endnu et buy-in down the drain...
PS. Jeg overvejer kraftigt at få navneforandring til
---> 'Drawing Dead Damster'
Jeg gør det dælme hele tiden...
Og når jeg så endelig er 100 % at jeg er godt inde sker der sådan noget her...
Jeg ved villain er helt væk, men alligevel går hånden således:
Engels [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- VILLAIN sitting in seat 1 with $299.25
- HERO sitting in seat 2 with $200.50
- Noah99 sitting in seat 3 with $327.40
- kinzie sitting in seat 4 with $134.88 [Dealer]
- YoDevon sitting in seat 5 with $145.13
YoDevon posted the small blind - $1.00
VILLAIN posted the big blind - $2.00
** Dealing card to HERO: A♠ A♣
HERO raised - $8.00
Noah99 folded
kinzie folded
YoDevon called - $8.00
VILLAIN called - $8.00
** Dealing the flop: 7♥ 2♣ 3♥
YoDevon checked
VILLAIN bet - $8.00
HERO raised - $30.80 <--- Laddies nye software kan lave auto potbets :D
YoDevon folded
VILLAIN called - $30.80
** Dealing the turn: Q♦
VILLAIN bet - $22.00
HERO raised - $105.60
VILLAIN called - $105.60
** Dealing the river: T♣
VILLAIN bet - $66.00
HERO went all-in - $56.10
VILLAIN shows: 2♦ Q♥ <--- SUK
HERO mucks: A♠ A♣
VILLAIN wins $407.00 from the main pot
HERO: "what the fuck was that?"
VILLAIN: "i was floating"
HERO: "no you were just playing bad poker"
men... "Opsving! Opsving! Det ender i et Opsving!"
:D
Op på hesten.
Man kunne overveje et check på turn for pot-control, men omvendt tror jeg også, at villain caller med mange hænder her, så vi har slået.
Fint spillet, reload og move on to the next hand!
Jeg må sige, at jeg absolut ikke forstår et push her. Jeg checker bag på turn hver gang, jeg ser kun en donket spillet A ♠ Tx calle dit AI, af hænder vi har slået.
Hvis jeg må knytte en kommentar, så synes jeg generelt dine raises er for små. AA hånden raiser du floppet til 30.80, er det rigtigt? Eller også er det 38.8? Anyway, et potsize raise hedder 48 derfor er det alt for lavt du raiser. Jeg siger 46 her tror jeg. Hvis Villian er helt væk, hvorfor så ikke lade ham betale? Hvis han virkelig er væk, kan jeg godt finde på bare at pushe turn. Dit turnraise synes jeg ikke så godt om, men nu ved jeg heller ikke om du raiser MED 30.80 eller TIL 30.80?
@ SørenMathias
Du tager pis, ikk?
@ damster
Prøv at overveje hvad størrelsen af dit 3-bet preflop betyder for størrelsen af potten ift. stacksizes på flop og især turn. Raiser du den op til 12 bbs i stedet, bliver hånden meget nemmere at spille, og så kan du stacke off med god samvittighed, når du bliver udfloppet ;)
Mht. til din kommentar om, at du hellere vil raise AQ større, er jeg også uenig. I modsætning til AQ kommer du nemlig til at tabe en del, når KK bliver udfloppet, så jeg vil retti gerne skære ned på et pocket pairs implied odds :)
@ alle
Takker for alle svarene...
Og jo jeg har muligvis tænkt mig at forsøge med et standard re-raise :D
Og lol her er en af de her AAer igen... Allersidste hånd i min session får jeg den her UTG...
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 6: VILLAIN 2 ( $627.34 )
Seat 3: HERO ( $518.31 )
Seat 4: Mr_ATM ( $104.50 )
Seat 5: VILLAIN 1 ( $176.17 )
Seat 2: Petrachek ( $236.50 )
Seat 1: Hitman010 ( $198 )
Hitman010 posts small blind [$1].
Petrachek posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO A♥ A♣
HERO raises [$7].
Mr_ATM folds.
VILLAIN 1 calls [$7].
VILLAIN 2 calls [$7].
Hitman010 folds.
Petrachek folds.
** Dealing Flop ** 9♥ Q♠ 5♦
HERO bets [$20].
VILLAIN 1 calls [$20].
VILLAIN 2calls [$20].
** Dealing Turn ** 8♦
HERO checks.
VILLAIN 1bets [$15].
VILLAIN 2 calls [$15].
HERO calls [$15].
** Dealing River ** 6♥
HERO checks.
VILLAIN 1 bets [$60].
VILLAIN 2 folds.
HERO calls [$60].
VILLAIN 1 shows 8♣ 7♣ a straight Five to Nine.
HERO shows A♥ A♣ a pair of Aces.
The time at which hand ended:Nov 08 2006 05:07 ET
VILLAIN 1 wins $245.50 from the main pot with a straight, Five to Nine.
Og jeg tænker på turn.. Ah fuck jeg er sgu nok ikke go mere her, men de odds er bare for gode og jeg betaler sgu en JT af til et lille bet på river...
Og sp bliver man a$$fucked af det der igen.. suk... :D
damster
"Opsving! Opsving! Det ender i et Opsving!"