Villain er 35/22-1.9. Har ikke rigtigt styr på ham endnu, da jeg kun har ca. 130 hænder.
Jeg spiller ca. 25/20, men han har næppe heller meget på mig, udover at han har stacket mig tidligere på JJ vs AJ på Jxx.
Seat 1: Lfdjk ($316.57 in chips)
Seat 3: sampras01 ($97.30 in chips)
Seat 5: IlikeUtoo ($389.08 in chips)
Seat 6: HERO ($236.25 in chips)
Seat 8: horRorOfBeiRuT ($217.95 in chips)
Seat 10: VILLAIN ($272.60 in chips) DEALER
Lfdjk: Post SB $1.00
sampras01: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [K ♠ Q ♥]
IlikeUtoo: Raise (NF) $7.00
HERO : Call $7.00
horRorOfBeiRuT: Fold
VILLAIN : Call $7.00
Lfdjk: Call $6.00
sampras01: Fold
*** FLOP *** [K ♣ 4 ♠ 4 ♣]
Lfdjk: Check
IlikeUtoo: Check
HERO : Bet $22.00
VILLAIN : Raise (NF) $56.00
Lfdjk: Fold
IlikeUtoo: Fold
HERO ???
Hvad gør vi her, og kan vi kalde blot for at evaluere på om han skyder igen på en blank turn, eller skal vi bare sige fuck det, hvis han sidder med en usandsynlig 4'er?
Hvordan evaluerer vi i forhold til at han have spillet et par, Kx, 4x og en flushdraw på samme måde, og med tanke på at han meget vel skyder anden gang på en blank med en stor del af den range?
200NL - KQ på K44
Jeg vil folde her ...
VILLIAN kan sidder med rigtig mange hænder, da han har rigtige gode odds preflop for at spille stort set alt.
Han kan sidder med 2 klør til farver - en 4'er som en (suited) connector - eller any Kx.
Men har du reelt lyst til at spille OOP mod denne range, hvor du i mange tilfælde trækker til en 2 outer.... og skulle du ramme du 2-outer er den så åbenlys at du ikke får betaling.
Du skal også indregne at VILLIAN jo ikke ved om en af de 2 der har checked til dig sidder med en monster(de kan chekke en 4'er - preflop raiser kan chekke KK). Så han skal være pænt sikker på at han er godt inde mod alle rimelige hænder.
Derfor mener jeg det er et rimeligt easy fold her.
Hvad er villains nick? og dit nick btw hvis du vil ud med det?
Jeg caller her og går død på blank turn. Formentlig stikker jeg ud på turn.
Mit problem er at jeg finder det ret weak at folde her, men kan jeg kalde for at finde et fold hvis han better en blank turn?
Desuden må jeg være slightly ahead/way behind, så har jeg lyst til at risikere hele stakken i så marginal et spot?
@ GunsPats
Vil ikke ud med mit nick, men villain er NoIQAtAll.
Fold preflop.
formål med at leade her, når det er et oplagt board for villain at c-bette.?
Jeg folder også preflop. Du kan være domineret og der bliver ofte 3 bettet bagved.
Når det er sagt vil jeg oftest c/c floppet og leade turn. Så du får value af dårligere og lader folk bluffe.
I det her spot tager jeg nok en af og folder til et turn udstik. Det er dog let for villain at udnytte. Du har jo aldrig selv en 4er her? Så hvis villain er dygtig better han turn og sætter dig all in på river. Så han kan også udnytte alle clubs. Du caller jo aldrig floppet med et flush draw og c/c turn med et flush draw. Ergo villain vil næsten altid have dig på en K og det kan han udnytte. Derudover kan han let have en 4.
Spørgsmålet er hvordan spiller han KQ, KJ eller KT checker han dem for pot kontrol på turn? AK bliver jo selvfølgelig 3 bettet preflop.
PF er altså ikke så skidt igen, medmidre villain er overdrevet tight, så ser jeg også et flop. Suited er autobetalt.
Flopbettet er også std, det er altså meget sjældent folk kommer over toppen i disse spots. Jeg tror jeg tager et kort af, og så afhænger turn og dens action af, hvad jeg så gør,
NOIQATALL er dog ikke videre dygtig, så jeg tror ikke han er god nok til at udnytte boardets tekstur til at få os af en god hanske.
Forstår ikke hvordan du kan finde PF normalt og som fint spillet? Du kan kun komme i latterligt svære positioner preflop, hvis du kalder med KQo OOP :)
@ ManCini
Hvorfor er vi IKKE OOP? Villain sidder på knappen og vi kalder i utg+2.
Du snakker om PF, og PF raiseren er UTG - du ved jo ikk skurken kommer til at sidde i UTG+2, vel ..
Hvis ikke jeg kan kalde med KQ her (selvom det nok er noget af det ringeste jeg spiller fra denne position), hvad kan man så spille? Par, mellem SC'ere og AK + AQ. Resten risikerer jo at være domineret. Jeg spiller 25+ i VPIP og det har jeg ikke just planer om at ændre på og at folde KQ i dette spot kommer vist aldrig på tale. Men PT siger også at der er overskud fra denne position, hvilket gør beslutningen let.
Org raiser checker, så jeg ser ingen grund til ikke at bette her, da jeg er næste mand til at acte, og det ligner døde penge derude efter de to checks, ligesom jeg har en ganske habil hånd.
Anyway, det var min beslutning nu jeg er interesseret i, som det også burde fremgå af min post, og hvad jeg gør til Villains reraise.