Spiller 5-handed, men en spiller har lige forladt bordet, og en er sitting out i denne hånd.
Villain spiller relativt stramt, men har lige mistet stats fordi vi er gået ned til 3-handed spil, så jeg er uden solide tal på ham. Jeg har ikke set ham være out of line, og har ellers intet på ham, udover at han kalder 3-bets lidt for light.
Hero spiller vist 29/25-2, omend jeg er lidt usikker på hvordan jeg ses, da jeg spiller fra en gammel konto, da mit nuværende skin er nede.
Seat 5: A_luis ($132.10 in chips)
Seat 7: VILLAIN ($217.75 in chips)
Seat 9: HERO 8♦ 6♦ ($741.55 in chips)
ANTES/BLINDS
HERO posts small blind ($1), A_luis posts big blind ($2),
PRE-FLOP
PLAYER_SITOUT
VILLAIN raises to $6, HERO calls $6, A_luis folds.
FLOP [board cards: 8♣,4♥,7♦ POT 14USD
HERO checks, VILLAIN bets $10, HERO raises to $30, VILLAIN calls $30.
TURN [board cards: J♥ POT 70USD
HERO ??
Eff. 181USD bag.
Intentionen er selvfølgelig at skyde videre, men allerede da jeg raisede floppet hader jeg lidt alle options på turn hvis han kalder.
Så, med hvilken frekvens tager vi de forskellige linier i dette spot (turn), og hvorfor?
200NL - liniecheck - 86s paa 874r
Alle dine beslutninger i hånden før turn er, hvad jeg ville definere som "alternative", og alligevel vil du have os til at sige noget klogt om din turnbeslutning efter at have spillet hånden sådan? If so, må du da begrunde, hvorfor du har spillet hånden, som du har indtil nu.
Jeg er med på, at det er fedt for balance at have 86s i din flatting range preflop, men det er giga -EV og derfor slet ikke ønskværdigt imo.
Postflop har du rigtigt nok god equity mod det meste, men du opnår ikke rigtig noget fedt ved at CR.
Det er virkelig usandsynligt, at du calles af dårligere - specielt med tanke på, at de fleste checker hænder som 55, 66, 45, 67 og 75 checker bag på floppet, hvorfor du er bagud til villains bet/call range.
Turnbeslutningen afhænger lidt af dit syn på, hvad jeg har skrevet ovenfor. Hvis du flatter den der slags hænder ofte - og villain ved det, så kan du obv reppe det der flop super godt og dermed formentlig få ham til at folde AA eller whatever, når nu T9-straigten også completer. Men det er selvfølgelig en masse antagelser, som er umulige for mig at vide om er korrekte med det info, der er givet i OP.
Men jeg ser da frem til at høre dit take på det :=)
Edit: trykfejl
Hvorfor raiser du så flop? :)
@ Proletaren
Fordi jeg har et ton af equity, og gør det samme med mine str8's, to par og sets og en given mængde air.
@ raskEn
Jeg flatter sjældent i dette spot preflop, men BB var grunden til at jeg sad ved bordet, og jeg havde stygt styr på ham, så jeg tvivler på at det er giga -EV.
Jeg kalder næppe floppet ret ofte her, så enten går den check/raise, eller også leader jeg. Et lead giver dog i et vist omfang samme problem når Villain kalder, omend potten langtfra er så inflatet.
Ja, men tænkte mere på at du hader alle options på turn ved at raise flop :)
Jeg bryder mig ikke om dit C/R. Jeg vil hellere donke eller C/C afhængig af villains c-bet og postflop-aggression. Jeg vil f.eks hellere check/raise 54 da vi har mindre showdown value med den.
På turn kan vi enten give op eller fortsætte aggressionen. Jeg kan se fordele ved begge dele afhængig af modstander.
Jørn
Weird spot. Tror der er merits for lidt af hvert. Bare lidt klamt at bloate en pot OOP for derefter at gå i check-calling mode - der er stor risiko for at blive udspillet. I sidste ende afhænger det som altid af villain. 3better villain ikke flop med to par eller set? For så tror jeg ofte, at jeg kan finde på at tømme magasinet som spillet (og folde til raises obv), selvom det virker fjollet med den ok showdown-value, vi flopper. Men jeg kan meget godt forstå din tvivl her.
Din ide om, at man kan spille mere aggressivt når man har god equity mangler et væsentligt element, nemlig om du har showdown value eller ej. Hvis du IKKE har showdown value, så kan det være en god ide at lægge pres på. Når du istedet har showdown value, så skal du istedet spørge dig selv om du kan raise for value, eller ej. Når du raiser med en hånd der har GOD showdown value som din har, så skal du derfor vurdere, om du med dit raise får villain til at kalde med flere kombinationer som du slår, end kombinationer der slår dig. Jeg tror desværre der er langt flere kombier der slår dig end du har slået når du raiser. Derfor er et call markant bedre i det her tilfælde.
Jamen, bliver hånden så ikke bare super svær at spille på turn? Måske. Er hånden ikke svær at spille hvis villain skubber? Så kan det jo både være draws samt made hands...
Så call vejen frem på flopperen.