200NL - PFR check/raiser flop

#1| 0

Jeg er totalt pas her, så hvad er vores move (easy muck?). Hvis vi forventer at han c-better turn også, hvilken range kalder vi så med (hans c-bet frekvens turn er 29%, og agg på 1.2, så hvad gør vi i relation hertil!)?

Bemærk at han er preflop raiser fra UTG (5-handed), og check/raiser floppet.

HERO er 25/20-2.0 med 3-bet på 5% mod en UTG åbner IP.

Villain er 26/21-4.9. C-better 83%, og har en flop agg på 9.5. Har 610 hænder, men mindes han slet ikke. Han check/raiser floppet 3 gange ud af 11, men kan ikke se om der er som PFR eller som caller.

Seat 7 is the button
Seat 2: SHORTIE ( $81.15 USD )
Seat 5: VILLAIN ( $189.85 USD )
Seat 6: FISK ( $75.70 USD )
Seat 7: HERO ( $203.85 USD )
Seat 9: REG ( $243.10 USD )
REG posts small blind [$1.00 USD].
SHORTIE posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A 8 ]
VILLAIN raises [$6.00 USD]
FISK folds
HERO calls [$6.00 USD]
REG folds
SHORTIE folds
** Dealing Flop ** [ 3, 8, 9 ]
VILLAIN checks
HERO bets [$11.00 USD]
VILLAIN [$33.00 USD]
HERO ???

24-05-2011 01:43 #2| 0

Synes det er weird, ved ikke hvor fedt han synes det er at c/r overpair her og hvis han ikke gør det repper han kun 7 combos der slår os. Mener ikke der er grund til at bette flop, hvis du alligevel folder til CR når han har gjort det så hyppigt indtil videre.

Så jeg mener du bør have en plan når du better her end "Jeg vil protecte mod overs og tage den ned"

Når han har gjort det 3/11 gange indtil videre, har jeg allerede bestemt hvad jeg gør hvis jeg better, og synes ikke det giver mening at betfolde her, så vil jeg hellere checke bag og komme lettere til showdown.

Som spillet betaler jeg nok, da jeg ikke kan forestille mig han c/r overpairs særlig ofte. Han virker heller ikke som typen der følger særlig ofte op på sine bluffs (pga hans turn cbet %) så jeg folder nok alle turns til bet undtagen A, 8 og ruder.

Checker han turn checker jeg nok oftest bag og er nysgerrig for at komme til showdown, tror ofte vi har den bedste hånd hvis han checker og random overs har alligevel ikke særlig meget equity. Der er også lidt værdi i at se hvilke hænder han kan finde på at c/r i sådan et spot

24-05-2011 03:43 #3| 0

Som N1co18 skriver, det virker som en mærkelig linie at CR et overpar her, men jeg synes nu det er mere underligt at han i det hele taget checker til dig?
Better du meget IP hvis man checker til dig? Hvis ikke der nogen særlig dynamik, så tror jeg bare jeg mucker. Der går nogle alarmklokker af i mit hoved når en ellers hyppig c-better, pludselig lader være. Jeg tager gerne mit frikort i en situation som denne. Kan ikke se nogen grund til at bygge en pot med min marginal hånd. Så som spillet og uden yderligere info på hvordan han ser dig spille postflop, tror jeg bare jeg mucker.

25-05-2011 00:54 #4| 0
OP

@ N1co

Da han c-better 83%, antager jeg at hans c/r frekvens er når han coldcaller preflop, modsag dette spot, hvor han er PFR. Når det er sagt, så var min intention egentligt bare at tage potten ned nu han ikke c-bettede, omend jeg ikke lige havde forestillet mig et raise fra ham.

Når det er sagt, og jeg har en hånd med SD value, er det måske fint at checke bag som du er inde på, og lade ham få sjove ideer på turn og river.

@ Lmmo

Jeg better 44% når der checkes til mig IP (nok lidt for lavt rent faktisk), så det burde ikke være triggeren for at spille den som han gør. Desuden er jeg nok ret callish, hvorfor han med en stærk hånd bare burde 3-barrel mig.

Jeg kaldte på floppet, og på en blank poundede han et solidt 3/4 bet ud som jeg foldede til. Spm er bare om det er for spewy på floppet, men underlig linie ift hans stats, og lav turn c-bet frekvens, så vel ok at tage et kort at IP, og spille noget postflop poker.

25-05-2011 02:06 #5| 0

Når han c-better med så høj frekvens vil jeg tro, at han med ret stor sikkerhed c-better alle sine stærke hænder. Derfor vil jeg nok betale ham hele vejen, og notere mig hvilken hånd han har. Det er et dårligt board at c-bette, da du ofte vil lave ballade (float, raise) + det rammer din range ok. Derfor tror jeg han c-better alle sine stærke hænder. Når han c/r vil han nok ofte have backdoordraw, gutter, air eller et alternativt spillet set.

25-05-2011 10:19 #6| 0

Lidt i tråd med de andre...

For det første spiller en passiv A8s imo ikke super imod en x<20 opening range. Hvad er hans f-3bet? Overvej at 3bette istedet...?

Imo. er det et rigtig skidt spot at få bygget pot i på floppet. Som du selv skriver, så er hans AF rigtig høj - dvs. han sjældent caller dit flopbet, samt din hånd er sjældent stærk her... Så jeg ville overveje overhovedet ikke at bette floppet imod denne villain.

Det er et fint spot for et free card imo - samt du kan samle et stort træk op...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar