200NL QJo bluffer

#1| 0

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed)

BB ($37.60)
UTG ($394.95)
MP ($331)
CO ($112.06)
Hero ($282.05)
SB ($196.93)

Preflop:/ Hero is Button with Q, J.
1 fold//, MP raises to $7/, 1 fold//, Hero calls $7, 2 folds//,

Flop:/ ($17) 6, 2, 7 (2 players)/
MP bets $12/, Hero raises to $38/, MP calls $26/,

Turn:/ ($93) A (2 players)/
MP checks/, Hero bets $66

En regular med 19/17/3.77 over 750 hænder. Har ikke andet på ham udover han virker rigtig solid.

Tror han ser mig som 23/15/3 og som en regular der kan spille draws og lign hårdt. Generalt tror jeg han ser mig som en solid spiller.

Er dette et godt kort at følge mit flop raise op på? Grunden til flop raiset er fordi hans range ret ofte misser her og mente jeg kunne tage potten ned der.

30-05-2007 17:49 #2| 0

Når jeg endelig har lyst til at lave sådanne moves, skyder jeg også af igen på turn ligemeget hvilket kort, der kommer turn. Så mener det er fint nok spillet. Hvis han stadig er med på sjov, folder jeg til any udstik fra hans side

30-05-2007 17:58 #3| 0

Planlægger du et move preflop?

31-05-2007 01:44 #4| 0

@hardkAre

Nej, men synes 200NL er ret nemt at enten floate eller tage potten ned som her. Folk lægger sig ret ofte når de bliver mødt med modstand.

31-05-2007 08:47 #5| 0

"Nej, men synes 200NL er ret nemt at enten floate eller tage potten ned som her. Folk lægger sig ret ofte når de bliver mødt med modstand."

Ud fra hans stats virker det som en forkert spiller at lave et move på. Især når du ved at han ved at du spiller marginale hænder hårdt. Når det har sagt så er det standard at følge op med endnu en barrel når der kommer et scarecard på turn.

31-05-2007 10:14 #6| 0

@ds

Det synes jeg netop ikke det er. Fordi han er stram og tænker lidt, men stadig nittish, kan et raise her ret ofte tage potten ned. Skal siges det er sjællent jeg raiser uden at have nogle outs. Dvs andet end mine high cards.
Men det jeg ville vide er om det A er et godt kort at følge op på.

31-05-2007 10:30 #7| 0

Det er fint - dog er dit flopraise en smule for småt. Du raiser større med made hands her.

Turn er naturligvis et godt kort at følge op på, jeg skyder dog også en smule større her. Jeg tror det giver dig mere FE.

Jeg synes det er et fint spil. Villain vil have meget svært ved at fortsætte med 88-KK her,- og han mucker forøvrigt meget ofte bare floppet, og ellers kan du som her følge op med en second barrel når et højt kort falder, TP parrer, eller en falder.

Jeg folder dog preflop forøvrigt. QJ er en trash hand til et forhåndsraise, især mod en semi-nittish reg.

EDIT: lidt af hvert.

31-05-2007 10:31 #8| 0

@Ahle

Preflop ryger til noget overvejelse og samme med raise/bet størrelserne.

31-05-2007 10:34 #9| 0

Han foldede forresten.

31-05-2007 10:37 #10| 0

Preflop kan klart diskuteres, men jeg synes det hænger meget sammen med hvad stats du spiller, og den dynamik du ligger for dagen. Hvis du er aktiv og tit giver på nakken, skal den næsten spilles hver gang. Dog synes jeg som Ahle at det er i den mere marginale ende, selv for en LAG at spille her mod en stram fætter. Synes dit raise på floppet er fint nok, størrelsen ser jeg heller intet problem med, men igen afhænger det af hvordan du spiller. Turn kortet er perfekt. En stram regular har stort set aldrig et A her med den action, med mindre han altså turner 3 af dem. Fint spot synes jeg, efter du altså har valgt at spille hånden =)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar