Villain 1 spiller 30/21, over meget få hænder.
Villain 2 spiller 18/10-4.8
Hero er lige startet på dette skin, så Villains kender ikke ret meget til mig (spillet ca. 5k hænder totalt). Mine stats, hvis de har noget på mig er 30/24-ish.
Seat 4: HERO ( $217.50 USD )
Seat 7: x4v13er ( $197.00 USD )
Seat 1: burjo8 ( $220.35 USD )
Seat 2: VILLAIN1 ( $201.90 USD )
Seat 3: VILLAIN2 ( $277.40 USD )
HERO posts small blind [$1.00 USD].
x4v13er posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♦ Q♣ ]
burjo8 folds
VILLAIN1 raises [$5.00 USD]
VILLAIN2 raises [$19.00 USD]
HERO calls [$18.00 USD]
x4v13er folds
VILLAIN1 calls [$14.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q♠, 3♠, 5♥ ]
HERO checks
VILLAIN1 checks
VILLAIN2 bets [$37.00 USD]
HERO ???
Preflop. Villain2 som 3-better har 6% i samlet 3-bet, men blot 3% fra knappen. Cold 4-better vi her? Normalt kommer jeg bare ind med QQ, men var ikke super positiv her jvf. den lave 3-bet procent (1k hænder på Villain2).s
Flop. Der er 9 scarecards i decket. Kalder eller raiser vi som spillet?
Hvis vi flatter og VILLAIN1 ikke raiser, hvad er planen så på en spar på turn, og tilsvarende på en blank?
200NL. QQ flopper set
Preflop: Jeg 4bet/caller her som std. Er ikke vild med at coldcalle OOP 3way da du har dårlig relativ position (skal acte lige efter PFR og CO ch evt monstre til ham).
Postflop: HU shipper jeg bare her da du ligner et draw mest muligt og Villain ikke virker som den aggro type der vil barrele dig af en TT hånd.
Når i er 3way raiser jeg dog stadig, fordi det faktisk er temmelig unlikely V1 har en hånd der giver dig action på den møde du ønsker. Han har meget sjældent en Q og har han et set er det ligemeget hvordan du spiller. Men har han et draw vil du helst ikke flatte floppet.
Det eneste positive jeg kan se ved flat er umiddelbart at du kan få V1 til at overcalle med 66-JJ men de hænder bør han, hvis han er marginalt tænkende, folde til et call fra dig såvel som et raise.
Overall raiser jeg, og gør som du normalt gør med dine draws - jeg har ikke noget imod ship.
Pre: 4bet-> få det ind
Flop: Raise hver gang, ingen folder fd (som der iø er meget få af) ingen folder et set, ingen folder Qx og ingen folder AA el KK. Omvendt laver han heller ikke AK om til bluff
Er de scarecards du snakker om ♠? Dem skal du ikke være så bange for, slet ikke når du raiser flop
Nå vi flatter, er jeg mest til c-c turn også, selvom det nok ikke er nødvendigt her, for hvis han better 3 streets er det bare et setup anyway, men v bare at calle, holder vi den meget lille del af hans range der er bluffs, inde.
online poker bliver mere og mere tørt på disse niveauer, jeg synes ikke der er noget galt i at veksle det op...
for flere år siden var AK autostack for op til omkring 150bb's any day of the week mod hvem som helst ved bordet, og ofte var man sku rigtig godt inde, det sker altså bare ikke så ofte mere. Mener bare at vi gør det så let for v2 at spille os korrekt hvis vi aldrig variere, og specielt i spots som dette..
nu, synes klart vi har et call her - synes hverken det ser skummelt ud, eller ligner vi har en monster. Derfor tror jeg også han tit og ofte barreler igen på blanke turns, har han rent faktisk en hånd jamen så gør han også. Vi lukker selvfølgelig v1 ind i potten, men altså det værste scenarie er ikke engang så skidt her, og han moser jo nok FD's hvis du flatter (givet hans stats tænker jeg) - V2 folder ikke overpairs, sets og muligvis heller ikke usandsynlige AQ, KQ...?
Jeg var ikke glad preflop, da jeg pga action på et andet bord ikke helt nåede at tænke et egentligt ganske std. spot igennem. Jeg er enig med at jeg kan 4-bette for at få skidtet ind. Men (og det tænkte jeg ikke i spottet), så tror jeg faktisk at vi mod en Villain som 3-better 6% overall, men kun gør det 3% fra knappen, er bedre tjent med at flatte preflop, da jeg tolker stats til at Villain flatter de store hænder, og fortsat 3-bet (bluffer) med skum og de mere marginale holdings. Ihvertfald giver det ikke meget mening hvis han folder/kalder de marginale, og kun giver gas med de store netop hvor han har bedst position. Med andre ord, så tror jeg at hans range, som er markant mindre på knappen end andre steder, oftere består at de marginale holdings når han 3-better.
Hvis ovenstående antagelse er bare lidt korrekt, så er jeg oftest pænt foran hans 3-bet range i dette spot, hvorfor det må være klart bedst at flatte (da han folder til et 4-bet), og så spille postflop poker.
Mht floppet, så kommer spørgsmålet egentligt af Hilberado's AT hånd
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=220487
Eftersom mange (cheferne) taler for at flatte med AT hånden, hvor der er et shitload af turn kort (kan forbedre Villain, men ikke mindst er de actionskillers for begge spillere) som vi ikke vil se, og vi antageligvis alligevel stacker af mod AA, JJ, AJ og KQ, så er det vel mere oplagt at flatte med floppet topsæt på et ekstremt tørt bord (flushen er det eneste som måske kan være i spil mod os). Eneste argument jeg kan se ved at raise med sættet ift AT (og jeg må erkende at jeg ikke helt forstår pointen i at flatte AT i det givne spot), er at vi med topsættet repper utroligt tyndt (AQ, tre usandsynlige sets, samt et ton af flushdraws), hvilket betyder at vi nok kommer ind hvis Villain har noget. Men, der er vel ingen grund til ikke at holde mere marginale holdings inde, ligesom VILLAIN 1 måske kalder bag, og sweetener potten yderligere.
EDIT: Link rettet.