200NL - QQ møder squeeze og shove

#1| 0

Nok ikke den mest underlige hånd, men jeg folder like never ever QQ preflop (husker ihvertfald ikke hvornår det sidst skete). I dette spot var der dog noget som bare skreg "foooold" i maven på mig. Tog lige en tænkepause, og agerede efter jeg havde tænkt mig om.

BB har jeg kun 94 hænder på, så clueless på hvor meget han squeezer. UTG er jeg også jævnt pas på. Har 242 hænder hvor han spiller 26/16 hvilket er jævnt fucked up. Det som dog mere trigger mig er at hans 3-bet procent er famøse 1% (jeg har ingen 4-bet stats på ham).

Min tanke var mellem et "fold", jeg har alligevel kun 8USD i potten, og han 3-better like never ever, og kalde, fordi det gør jeg nu engang bare med QQ, og han har vel en lidt bredere range end KK+, AK.

Squeezeren er så også i spil. Han tænkte helt i bund inden han squeezede.

Seat 10: xxx ( $208.85 USD )
Seat 2: BB ( $201.30 USD )
Seat 7: UTG ( $175.60 USD )
Seat 8: HERO ( $645.75 USD )
Seat 9: xxx ( $274.00 USD )
xxx posts small blind [$1.00 USD].
BB posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q Q ]
UTG raises [$8.00 USD]
HERO calls [$8.00 USD]
xxx folds
xxx folds
BB raises [$28.00 USD]
UTG raises [$167.60 USD]
HERO ???

16-02-2011 00:06 #2| 0

Ja, du har kun smidt 4bbs ind, omend er din hånd altså også mega skjult imo, som du godt kan drage fordel af nu, da jeg går udfra du 3b den som std?

Det klamme er at UTG shover når han kun 3b 1%, men asso, 1%er shover han nogensinde AA/KK i dette spot? Tror oftere det er JJ/TT/AK der gør det fremfor AA/KK når han så lidt. Er man så ikke mere tilbøjelig til at kalde, det indikere ihvertfald at han er typen der heller vil kalde end at skræmme folk væk.

BB har jo et nice spot og folder UTG, folder du jo også ret ofte eller spiller din hånd lidt faceup, så imo godt spot for BB at squize.

Din hånd er "skjult". Jeg kunne ikke selv finde et bedre spot at lave dette tricks hvis man ser bort fra den klamme 3b%. Men ved self ikk hvordan folk på NL200 reagere på backraise. Men det er bare min mening og feel. QQ kommer ind her.

Caller du har BB jo svært ved at calle med mindre han har en monster.

Hvordan havde du spillet hånden hvis utg folder? Backraise eller call ned IP?

16-02-2011 00:40 #3| 0

Jeg 3better helt klart preflop mod sådan en type, med mindre hans foldto3b %er etc ser ekstraordinært mærkelige ud..

Other than that.. Tjoh, hvis mavefornemmelsen er der, så er det vel ok at drysse, men der er så mange AK kombinationer ;-). Desuden så er det ikke uvæsentligt, at mange snapjammer AK mens de flatter / 4b lowish med AA/KK. Men derudover kan jeg naturligvis godt se problemstillingen i hånden ;-)

(I øvrigt er det en anden faktor, at du aldrig kommer ind mod 2*AK, da BB nødvendigvis må folde AK/JJ, hvis han har samme reads som dig, mens han nok aldrig folder KK).

/AB

16-02-2011 06:29 #4| 0

Imo er det et mindre leak ikke at kunne folde QQ pf på NL200, og tror det her er et helt fint spot at sende de søde damer i seng:)

16-02-2011 21:22 #5| 0
OP

@ Muffies

QQ kan foldes, men det er sjældent at jeg finder det nødvendigt. Forøvrigt ville det have været et godt kald her, da jeg så var kommet 2-vejs ind mod 88, eller trevejs hvor også AK var deltager. Så kan man vist godt tåle at komme ind med den en gang for meget på et senere tidspunkt ;-)

Anyway, det var ikke jordens mest interessante hånd, men mit mave sagde bare at det var her den skulle foldes. Havde jeg været lidt mere obs på UTG, så var der faktisk 2 ting som efterfølgende gjorde at jeg nok burde have kaldt, men de ting nåede jeg desværre ikke at bide godt nok mærke i.

16-02-2011 21:44 #6| 0

@Jensen

Helt enig, synes bare personligt jeg en del gange har siddet og og haft lyst til at folde QQ i spots som disse på midstakes, og kigget lige ind i KK og AK gang på gang.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar