Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (4 handed)
BB ($223)
UTG ($57.19)
Hero ($370.83)
SB ($501.46)
Preflop:/ Hero is Button with Q♥, Q♠.
1 fold//, Hero raises to $7/, SB raises to $24/, 1 fold//, Hero calls $17.
Flop:/ ($50) 5♥, 4♦, J♥ (2 players)/
SB checks/, Hero bets $35/, SB raises to $116/, Hero?
Han er 25/20/5.67 over 211 hænder.
Han ser mig nok med samme stats, men i denne session har jeg spillet 21/17/uendelig på 29 hænder
Better vi floppet eller tjekker vi? Og hvad gør vi til hans raise?
200NL QQ re-raised deep
Jeg tjekker på ingen måde det flop.
Synes dit flopbet er fint - og jeg går nok broke her de fleste gange. Alt afhæging af reads, image etc.
Hvis dit std raise PF er 4xBB ( eller næsten da ) sætter han dig på en forholdsvis bred range PF - og derfor kan han sagtens reraise med AJs, TT, AK.
Jeg skubber her og forventer at være i front de fleste gange.
X
Well, et rr pre for derefter at cr flop virker rigtig klamt, imo. Han har dog en pæn høj aggro faktor, så det kommer meget an på tidligere plays/history. Jeg drysser dog den her, tror jeg.
Og check bag er fint.
@Xsuited, hvilken handske caller et b3b ai her? 200bb deep. Min range vil være noget i stil med; 2♥3♥, 6♥7♥, JJ, AA/KK. Tror jeg finder et bedre spot end stacke af med et par for 200bbs.
Check bagved på floppet er fint fordi jeg tror ikke særligt ofte at villain C/C'er floppet, jeg tror enten at han C/F'er eller C/R'er. Som spillet folder jeg.
Drysser også så dybe som i er. Han vil tydeligvis gerne have action, og jeg smider ikke stakken i dette spot.
I mucken.Du er tyndt ude til de fleste std hænder villain 3better, med mindre du decideret ved han 3better superlight og/eller laver den slags moves med f.eks AK,AJ.
klart fold
Fint nok jeg foldede også og tjekket bliver husket til næste gang.
Sad lidt "Wtf" bagefter men jaja sådan går det jo nogen gange.
Dybe stakke er svære at spille. Jeg ved sgu ikke hvad jeg havde gjordt. 3 better han ofte eller kun engang i mellem? Hvis du med position vælger at smoothcalle hans check raise. Så putter du et klamt tryk på ham. Jeg bruger lidt gap conceptet i cash game også. Så den hånd han check raiser med, behøver nødvendigvis ikke at være stærkere end de hænder han caller med. Et check raise her med dybe stacks kan også betyde top par og top kicker, eller et træk med en suited connector. Hans opførsel med check raise efter 3 bet er unormal og udtryk for styrke. Jeg kalder floppet og afventer turn. Men jeg har også en tendens til at spille overpar for dybt. Og igen, hvis han sjældent 3 better, så folder jeg her. Hvad er dit read? Opfører han sig tricky andre gange? Uden read er den svær.
Hvorfor er der ingen der mener vi skal 4-bette preflop med de stacks?
Hvorfor er der ingen der mener vi skal 4-bette preflop med de stacks?
QQ og AK er for dybe til at få i flæsket med de her stacks. Fint spillet. Men normal stack på 100bb er det fint at gå i flæsket preflop.
Vi kan sagtens 4-bette her PF uden at vaere pot comitted - tvaertimod ved vi med rimelig sikkerhed at hvis vi faar videre action er det fra KK/AA + villain ser vi 4-better hvilket skulle betyde villain 3-better os mindre light (i tilfaeldet af det er det han laver) samt for0ge sandsynligheden for vi faar action hvis vi 4-better KK/AA i fremtiden.
Som spillet kan villain jo stort set ekskludere KK/AA fra vores PF range da disse haender 4-better stort set hver gang med de stacks.
Jeg lyder nok lidt mere skraasikker end jeg reelt er her btw.
Hvis ikke der er blevet 4-bettet før, så 4-better jeg heller ikke her.