200NL - SC

#1| 0

200NL. Bordet er 5-handed, men en spiller har lige sat sig out, og sidste plads venter en ny spiller på blinds kommer til ham.

Villain er (5-handed) 19/14-2.2 over 450 hænder, og 3-better blot 3%. Jeg vælger at kalde preflop fordi vi er dybe, og fordi han stort set spiller sin hånd face op som højt par, eller AK(Q).

HERO spiller noget 25/21-3.0'ish.

Vil gerne have kommentarer til alle 4 streets.

Seat 6: mabe74 ($527 in chips)
Seat 7: HERO 5 4 ($292.70 in chips)
Seat 8: VILLAIN ($312.85 in chips)

ANTES/BLINDS
HERO posts small blind ($1), VILLAIN posts big blind ($2).

PRE-FLOP
mabe74 folds, HERO bets $5, VILLAIN bets $16, HERO calls $12.

FLOP [board cards: 4,2,T POT 36USD
HERO checks, VILLAIN bets $25, HERO calls $25. <----
På floppet forventer jeg at mine implied odds stadig er fine hvis jeg turner to par eller trips, ligesom jeg har tænkt mig at skyde hvis tredie hjerter falder

TURN [board cards: 4,2,T,8 POT 86USD
HERO bets $64, VILLAIN calls $64. <---- tredie hjerter kommer ind, og jeg vælger nu at leade ret hårdt. Dette dels fordi han udover at kalde de 64USD kigger ind i at vi effektivt stadig har 185USD tilbage til river, hvorfor mit bet lægger max pres på hans stak

RIVER [board cards: 4,2,TD,8,4
HERO bets $90 <---- Rammer trips og valuebetter nu semilight, da jeg gerne vil have betaling fra alle overpar, som stadig er nervøse for flushen, og måske ikke betaler rest stack

08-06-2009 00:55 #2| 0

bryder mig ikke om raiset preflop og slet størrelsen. Du gør det meget billigt for ham at spille en pot med position. Er heller ikke stor fan af callet men man kan vel godt argumentere for det. Igen har han position og så dybe er i heller ikke.

Flop ser ok ud. Kan slet ikke følge din tankegang på turn. Synes ikke du repper det store og du har selv opsat en meget stram range for ham. Tror sgu ikke du får ham at smide et OP. Tror jeg vælger at checke til ham, da han ikke er videre aggro og ser hvad han gør for at folde til et bet.

Kan desuden ikke se hvordan river er et light VB.

Edit: kunne btw være rart at få lidt stats på Hero også så vi ved hvordan han ser dig.

08-06-2009 01:00 #3| 0

Table-selection?
Folder pre for det meste. Ved godt i er 3-handed, men hader at spille den hånd oop i en rr-pot.
Jeg er ikke enig i din betragtning, at villain spiller sin hånd faceup, da i dels er 3-handed og du derudover raiser hans blind.
- Synes din linje er meget underlig. c/c flop og leade turn? Hvilke andre hænder er det lige du gør det med? Synes ikke din linje er vitterlig god. River spiller vel nærmest sig selv. Villain lige noget JJ-AA uden farvetræk og tror han betaler her meget ofte, hvorfor din betsizing godt kan sættes op for value, fordi du rammer 4'eren! Jeg synes du ligner et bluff, og tror villain betaler meget light.

08-06-2009 01:04 #4| 0

Like.

Hvis du har tænkt dig at fortsætte på blank river, ellers er det ret meningsløst at bette turn.

08-06-2009 01:19 #5| 0
OP

Hmm, godt nok nogle underlige kommentarer, men måske det bare er mig.

@ Skodko

Du mener ikke jeg skal åbne potten med 54s i SB? Mod sådan en nit, og 150BB dyb gør jeg det 100/100.

Størrelsen på bettet? Jamen han 3-better jo stort set intet, så det han 3-better med her, og også den range han 3-better med om jeg så gør det til 20BB, så forstår slet ikke hvor du vil hen her.

Jeg synes da netop jeg repper en flushen på turn.

90USD ind i 214USD er vel ok light.

Beklager. HERO stats er tilføjet. Det var en forglemmelse.

@ Muffies

Tableselection? Skal jeg forlade bordet fordi fisken ikke er med i denne hånd?

Prøv lige at læse min forklaring. Dette er den eneste hånd der spilles 3-handed. Villain sidder som jeg ved adskillige borde, og der e r5 spilelre synlige på vores bord. Jeg tror intet er ændret i forhold til 5-mands. Desuden er det blind vs blind, så ligegyldigt om det er 10-handed eller 3-handed!

Hvis jeg havde 98s eller lavere i flushen kan jeg garantere dig for at jeg better her, fremfor at give AKo eller QQ+ en gratis draw til en større flush (selvom der kun er 7 outs i spil). Vi har altså en del penge bag, så jeg mener det er direkte dårligt at checke netop med en made flush bare for at se ham checke bag.

Beklager, men jeg synes slet ikke der er tænkt over det I skriver, men ok, vi spiller alle visse hænder forskelligt.

@ Joe

Ja, jeg er faktisk ikke klar over hvordan jeg havde håndteret en blank river, men nok her jeg plejer at opgive potten, hvilket du nok har en pointe i er ret skidt.

08-06-2009 04:28 #6| 0

Er bare ikke vildt glad for at spille 54s oop og efter min mening, virker det som om du har en for bred åbningsrange fra sb men det kan da godt være at dette skyldes forskellige spillestile. Grunden til at jeg raiser større, er at jeg gerne vil lade folk betale for at spille pots i position mod mig. Du argumenterer selv for at det at i sidder med 150bb, gør at du caller 3-bettet lidt bredere. Det samme gælder vel også med hensyn til BBs calling range til dit raise og jeg tvivler tbh på at det er vildt profitabelt at spille store mængder marginalhænder oop.

Tror ikke vi bliver enige om hvorvidt du repper flushen på turn men ligemeget hvad, synes jeg det er ret optimistisk overhovedet at få en sådan modstander til at slippe et overpair i en 3-bettet pot mod en så aggro og relativt tricky spiller som du nu engang må være.

At du derudover ikke har planer om at skyde en river, synes jeg slet ikke giver mening. Hvis villain nogensinde skal smide et OP, ser jeg det ikke ske på turn. Folder du AA/KK/QQ i villains spot?

08-06-2009 10:42 #7| 0

Jeg kan sagtens følge din tankegang omkring dit play. Jeg synes dog at du mangler et read før det bliver rigtig godt at kaste dig ud i sådan en omgang.

Preflop: Raiser til 7, for at undgå at han kalder for light. Tror bare jeg folder til 3-bettet og undgå et svært spot, og i stedet fokusere på at røve hans blinds uden modstand fremover.

Flop: blaaaaa... Tror bare jeg check-folder.

Turn: Her mener jeg at du behøver et read på at han er weak, før du begynder at reppe flushen. Ja han er tight preflop, men hvis han kalder light postflop, så brænder du bare penge ved dit turnbet.

River: Som spillet synes jeg ikke er light. IMO handler light ikke om hvor meget der bettes, men nærmere om muligheden for at blive kaldt af dårligere. Udfra hans lave 3-bet procent preflop, er eneste flush han kan sidde med vel aq eller AK , mens han muligvis betaler af med JJ+, så der burde være værdi at hente ved et bet.

08-06-2009 11:07 #8| 0

@ Jensen

Du siger, at du ville c/c flop med 98s og donkleade turn, når flushen completer?
Alternativ linje må jeg tilstå.

08-06-2009 11:38 #9| 0

@Muffies

For 100 bbs har vi yderst sjældent et flush draw efter c/c på floppet, men for 150 bbs er det ikke urealistisk.

@Jensen

Det er ok at åbne 54s hvis villain folder BB meget. Om vi skal kalde 3-bettet er lidt mere meh... Suited connectors er gode til at stjæle potten når ingen flopper noget, men her er vi OOP og villain er ydermere en tight 3-bettor, dvs. vores steal-potentiale er lavt, så jeg mucker til 3-bettet.

Vi kan selvfølgelig ikke folde floppet med et par. Turn lead ser sexy ud og betsizing er sat fint op til at shove river. Når vi nu spiker river, så sender jeg bare stakken ind. Vi har alligevel en klam beslutning hvis han raiser allin, så den undgår jeg gerne ved selve at shove.

Jørn

08-06-2009 12:44 #10| 0

Ville som flere har sagt også åbne med 6-8 stykker. Ville også calle hans reraise jf. hans lave 3 bet frekvens (ved godt den er fra 5 handed, men det er nu engang den info vi har).

Kan godt lidt både flop og turn, men skubber river (og ville også skubbe any non river, når han nu kun caller turn).

Hvis jeg skulle bette anderledes end AI på denne river skulle det være et mindre donkbet på 35-50 stykker for at induce skub af ham.

08-06-2009 13:42 #11| 0
Pokernets ME vinder !

@Jensen

Nu er det jo ikke betsizen der afgører om valuebettet er light :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar