Jeg har været meget aktiv (LAG) det sidste stykke tid. Jeg multitabler flere borde mod villain og han er standard TAG, der forstår implied odds ved at tage flops af med pocket pairs etc. Han slowplayer stort set aldrig... Et muligt leak er måske nok at han ikke better sine gode hænder for value før floppet...
Total number of players : 6
Seat 1: dbg1413 ( $34.26)
Seat 2: TOMMY_JK ( $100)
Seat 3: VILLAIN ( $210.80)
Seat 4: ghb666 ( $58.65)
Seat 5: starsat ( $46.20)
Seat 6: HERO ( $208.20)
dbg1413 posts small blind (1)
TOMMY_JK posts big blind (2)
** Dealing down cards **
Dealt to HERO 9♦, 8♦
VILLAIN calls (2)
ghb666 folds.
starsat folds.
HERO raises (9) to 9
dbg1413 folds.
TOMMY_JK folds.
VILLAIN calls (7)
** Dealing Flop ** : 7♥, A♦, 6♦
VILLAIN bets (15)
HERO raises (55) to 55
VILLAIN raises (95) to 110
HERO ...?
Skal skillingerne bare i her?
Eller fold?
Kan vi calle og evt. folde til et paired board på turn, hvor vi ikke completer flush/str9? Selv med kun ca. 90 tilbage i en ca. 240 pot...?
Anden linie - som eks call på flop???
damster
200NL - Store træk diskussion
Fold kan ikke komme på tale med de pot odds, 9:26, eller næsten 1:2 på dine penge. Dvs du skal være god 34,6% af gangene. I worst case, mod et set, er du god 40% af gangenge.
Vedrørende om du skal checke, synes jeg egentlig ikke er en god ide, dog uden de store argumenter.. Ville bare smide pengene ind og krydse fingre. Dit reraise på flop er desuden fint, du skal ikke bare kalde der.
PUSH IT
Forstår slet ikke hvorfor du har de tanker. Du har ~55% chance for at ramme turn+river med op og ned + farvetræk. Det væreste du kan se der er 7Ts. Og selv der har du ganske okay outs.
Ja bare ind med det hele... Det prøver jeg at komme hver gang med sådan et stort træk og har intet imod at blive kaldt, man er foran langt de fleste hænder, ja altså i % ikke... og tit giver det et billede af en som meget mere loose end man er hvilket hjælper mig når jeg spiller TAG, lidt efter hvad limit man spiller på ellers tror de man kun er på flush draw og det er en rigtig svær hånd at spille fra turn hvis man ikke rammer, hvis man rammer flush på turn er det heller ikke sikkert man få betaling.
Jeg ryger også til midten her, du har formodentlig ikke skide meget FE, men potten er efterhånden så stor at dine 40% er rigeligt. Endvidere så har dit skub metagame værdi, du får formodentlig mere action senere hen hvis du får vist et hårdt spillet draw op.
Mickey
Call på floppet ikke noget jeg foretrækker. Jeg vil gerne bygge en pot i den her situation.
Potten er jo allerede bygget Analpirat, så det bør ikke være argumentet for ikke at calle.
Mickey
Som LAG caller jeg aldrig her, du må have byggemand Bob på banen og få skudt pottens tal i vejret, så arbejdsmanden kan gå glad hjem.
Jeg fornemmer lidt, at Bob gik forgæves i dette spot? Du skubber, møder set og rammer ikke outs? Jah oder nein ? :)
Mickey
Der ligger 18$ (9bbs) på floppet. Kalder vi hans udstik på 15$ (pot på turn: ~ 25bbs) mener du så vi har fået opbygget en ordentlig pot?
I så fald er jeg uenig og vi kommer næppe videre.
Jeg tror villian har et set her ca. 100% af tiden. Din FE er altså ca. 0% og din pot equity er omkring de 30-31%
Så rent matematisk kan et skub her ikke betale sig.
Jeg tror ikke du opnår noget i meta-gamet med et 4-bet her. Det er alligevel de færreste der 3-better floppet med plan om at folde til et 4-bet.
Der er kun value tilbage i denne her hånd,så jeg vil sige call og se om du kan ramme på turn og hvis ikke, så må du lave en pot odds beslutning på turn.
"** Dealing Flop ** : 7, A, 6
VILLAIN bets (15)
HERO raises (55) to 55
VILLAIN raises (95) to 110
HERO ...?"
Det er vel action HER vi diskuterer. Selvfølgelig skal floppet raises til at starte på, det er sqda en no-brainer.
Mickey
No-brainer eller ej: Vi diskuterer det jo.
"Anden linie - som eks call på flop???"
Kan også forstås, som at vi kalder udstikket, men lad nu det ligge.
"Jeg tror villian har et set her ca. 100% af tiden. Din FE er altså ca. 0% og din pot equity er omkring de 30-31%
Så rent matematisk kan et skub her ikke betale sig"
Det er ikke korrekt. Hvis villain har settet, har Hero 40% equity. Den værste hånd at se er faktisk T7s, og selv der har OP 35% dvs. et push er nogenlunde EV-neutralt. Kombiner så det med nogle få % FE og at du coinflipper mod alle non-sets, og du har et instapush.
"Jeg tror ikke du opnår noget i meta-gamet med et 4-bet her. Det er alligevel de færreste der 3-better floppet med plan om at folde til et 4-bet."
Hvad har det med metagame at gøre?
Daniel Negreanu har skrevet en artikel om det, godt nok i turneringsøjemed, men jeg vil mene at princippet og teorien er den samme.
www.fullcontactpoker.com/daniel/poker-articles/2005-poker-articles.php?subaction=showfull&id=1140438454&archive=&start_from=&ucat=5&
@Analpirat
Korrekt ja, det er om vi skal calle det oprindelige udstik fra villain... Og ja det er oplagt for mig at raise sys jeg... Men vil gerne hører om andre overvejer kun at calle... :)
@cbh
"Jeg tror villian har et set her ca. 100% af tiden. Din FE er altså ca. 0% og din pot equity er omkring de 30-31%"
Måske ikke 100, men 90+ i hvertfald.. Det er netop derfor jeg stiller spørgsmål 3 omkring Flopcall + Fold til paired board på turn... Men når jeg nu ser på det igen må jeg give -LOD ret i...
"...Hvis villain har settet, har Hero 40% equity. Den værste hånd at se er faktisk T7s, og selv der har OP 35% dvs. et push er nogenlunde EV-neutralt. Kombiner så det med nogle få % FE og at du coinflipper mod alle non-sets, og du har et instapush."
Jeg laver nemlig fejlen og caller... :-( Og tænker lige bag efter... Fak det sku ha været et push no matter what... :-)
HERO calls (55)
** Dealing Turn ** : Q♥
VILLAIN bets (91.80)
VILLAIN is all-In.
HERO calls (89.20)
HERO is all-In.
** Dealing River ** : A♥
Creating Main Pot with $416.40 with HERO
Creating Side Pot 1 with $2.60 with VILLAIN
** Summary **
Main Pot: $416.40 | Side Pot 1: $2.60 | Rake: $3
Board: 7♥ A♦ 6♦ Q♥ A♥
Tommelfingerreglen må vel blive at kan vi får skillingerne i på OESFD på flop, så skal vi... :D
damster
ps. tak for diskussionen
Dealt to HERO 9♦ 8♦
** Dealing Flop ** : 7♥, A♦, 6♦
Hvad diskuteres? (var du oop, var der muligvis en smule at snakke om)
hovsa...
HERO shows 9♦ 8♦, pair of aces!
VILLAIN Shows 6♥ 6♣, full hau!
@hillbe
7♥
Ja, men hvad diskuteres? Du flopper 17 outs, 100bbs og du har pos. Jeg håber du er meget meget meget glad for at komme ind hurtigst muligt?
Hvad der er interesandt at diskuterer her er merits for forskellige linjer. *Call flop - skub turn (hvis du mener han kommer væk fra AK/AQ på en blank)
*Raise flop - skub/call AI.
"Et muligt leak er måske nok at han ikke better sine gode hænder for value før floppet..."'
Hvad betyder dette btw?
Der diskuteres ikke så meget... :D Bare at jeg lavede en fejl ved blot at calle floppet og alligvel at smide pengene i på turn, hvor jeg burde have sagt "ja tak, skub das flop bitte!"
"Et muligt leak er måske nok at han ikke better sine gode hænder for value før floppet..."'
Hvad betyder dette btw?"
At han eks. ikke better sine par preflop for at få mest ud af sine sets...
damster