Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed)
MP ($332.05)
Button ($298.60)
Hero ($315.15)
BB ($292.53)
UTG ($437)
Preflop:/ Hero is SB with 9♣, T♣.
1 fold//, MP raises to $8/, 1 fold//, Hero raises to $27/, 1 fold//, MP calls $19.
Flop:/ ($56) T♦, 4♦, Q♣ (2 players)/
Hero bets $37/, MP calls $37.
Turn:/ ($130) J♣ (2 players)/
Hero ?
21/19/2.22 over 600 hænder.
Har ikke rigtig andet på ham desværre.
I denne session har jeg spillet 21/17/15 og det er over 126 hænder.
Men tror han ser mig som noget 24/17/4-5 stykker.
Har 3-bettet lidt, men det har været meget værre på nogle af mine andre borde.
Det jeg aller helst vil vide er selvfølgelig turn spillet da vi igen har et kanon draw, men op og ned er virkelig farligt. Skyder vi turn igen eller er det tjek-call også bette river for value hvis vi rammer? Og tjek-calle hvis vi rammer 2 par, trips og lign.
200NL T9s rr pot semi deep
Hvis du c/c på turn, så er det ret åbentlyst for en reg, at du sidder med et draw. jeg CRAI på turn.
Jeg tænkte CRAI insta, da jeg så hånden, så det holder jeg mig til! :)
Hvis Hero checker, villain byder $100, Hero all-in for $150 more?!
Potten er for stor til CRAI imo.
Bet og call et all in. Jeg tror at han folder superofte til en 2nd barrel her.
Bet > C/R > C/C > C/F
Til at starte med var jeg mest lun på et check/raise AI.
Men jeg tror, at han kun byder og dermed også kalder et AI med noget der slår os.
Derfor virker et bet som det bedste valg.
Ahhh ja ... Med dybere stacks er CRAI frækt .. Jeg skyder igen med disse stacks...
skyd og betal hvis han rykker ind.
mit gæt er at han folder ofte nok til det kan betale sig og du strømliner rigtig lækkert
Der er folk der taler for et tjek for ikke at blive skudt af hånden.
Hvad er den store forskel fra denne hånd og den anden?
Vil virkelig godt have en diskution op omkring at tjekke turn for ikke at blive skudt af hånden.
Forstår godt begge grundlag, men hvad får vi mest ud af? :)
Jeg quoter lige LODs svar fra et forum.
Det er til hånden jeg linker til og synes der er rigtig god hold i det.
Og da de 2 hænder ligner utrolig meget hinanden synes jeg også en stor del af det kan bruges i denne hånd.
"Fint flopbet og så en interessant situation på turn. Cr AI er jeg ikke meget for her, fordi villain næppe folder en hånd, han vælger at bette for value (KQ+), og med jeres begrænsede historie er du typisk oppe mod en stærk range efter et flopcall. Det skal dog siges, at cr AI sagtens kan blive et godt move, men så kræver det noget mere historie i rr pots, dvs. han skal være ude i nogle floats og light calls relativt ofte. Mod gode regulars forudsætter det desuden også, at du nogle gange cr med et set her på trods af drawy board.
2nd barrel er ikke et dårligt valg, men det bliver igen bedre efterhånden som han begynder at spille tilbage/calle light. Som nævnt er du oppe mod en rimelig stærk range her, så du opnår relativt ofte at få stakken i hovedet af AK/set og blive skubbet af dit draw.
Derfor synes jeg, check/call er den bedste option her indtil videre. Du får relativt ofte et gratis river card, hvis han har QQ ol. eller beslutter sig for at pot controlle med KQ, og du undgår at blive skubbet af hånden, når han har set/AK. Hvis turn går check/bet/call, og du rammer river, skal du naturligvis skubbe for value. Han betaler et shove med nogenlunde samme frekvens som eksempelvis halv pot, og et cr er retti skidt af indlysende årsager."
Det er problematisk at være ude af position i denne situation. For tjekker du, kan det være du bliver sat under pres ved at han better. Netop når sådanne hænder som denne her udvikler sig og med større stacks end normalt. Så mærker man sgu hvor svært det er at side ude af position.
Jeg har selv svært ved at folde en dejlig suited connector i en preflop raised pot, men tror egentlig man skal passe på fra blinds og mixe det op med lidt af de 3 valg muligheder man nu har.
På floppet skyder man igen efter man har 3-bettet preflop.
Turn er kæmpe kompliceret. Også fordi der er utrolig meget read i spillet. Med de dybe preflop stakke, så kan ens modstander være på alt muligt fra suited connectors, til tripper, til overpar. Vi ved, at han ved, at det kan være en god ide for ham, at holde potten nede med pot kontrol. Og jeg tror faktisk ikke, at han ved det.
Mod en ukendt spiller, der tjekker jeg turn. Jeg ser også det er muligt han har en straight. Eller jeg er oppe mod 2 par. Fordi jeg er ude af position hænger jeg så mest til check fold på turn og laver så eventuelt en note på min modstander, at han stikker i mig 3-bet+cb+c. Jeg forventer forøvrigt min modstander checker med de fleste hænder på turn. Jeg ved at han ved at min mest sandsynlige hånd lige nu er AK. Og jeg ved, at han ved, at jeg ved, hvad en check raise er.
@allwind
Hvordan kan hans mest sandsynlige hånd være AK?
Med AKs rykker han ind på floppet og AKo tror jeg ikke han han tager en turn med mindre han er godt tricky.
Og hvis vi tjekker og han tjekker bag caller han vel utrolig light på river grundet en meget mærkelig linie. Vi skal selvfølgelig ud og ramme enten farven, trips eller den lille streg med en 8'er. Dvs vi har en 14 outs.
@Myth_Dark
1) Jeg skriver, at vores mest sandsynlige hånd AK.
2) Han har position og i har begge dybe stacks. Han gør intet forkert i at kalde med en meget bred vifte af hænder. Vil selv kalde ned til 52s i hans situation, mens en AQ ikke spiller så godt i store reraised potter.
3) Hvis han caller let på river, så er det jo godt at vi enten rammer eller brænder. Husk på min indstilling til hånden er check fold. Så godt for dig, hvis du kan vride ekstra bets ud på floden. Jeg ser din hånd mere som 9 outs. Du taber til huset og har nuts på K♣. Du får så eventuelt 3 outs til, som du skal være meget forsigtig med, da din modstander meget vel kan side med AK. Husk også nogle gange i de hænder her. Underligt nok, så finder du dig selv mod en stærkere flush ind i mellem. Med de mange høje klør i spil er dette for ikke så sandsynligt.
Oh my bad. Kan vidst bare lige lære at læse.
Hvilken hånd kan han have som giver en 9'er mere på river et hus? Burde han ikke raise sets på floppet da bordet er ritti farligt? En evtuel TJ kan måske komme på tale, men det er da vidst det eneste som vi være oppe imod som setup i tilfælde af T♣ på river.
Og kan AK virkelig være en stor del af hans range her?
Jeg bumper lige en extra gang.
Der er stadig en diskution at hente ved turn spillet. Har stadig ikke rigtig hørt fra dem som vil tjek-calle.
Dog en ny der synes tjek-fold er mere optimalt da vi rigtig tit kan være ude og fange omvendte outs.
I NEED MORE!!! :P