200NL - Top to OOP - Turn beslutning

#1| 0

Ongame 3-handed

Hero er 23/27-2.2 3-handed, og Villain er 35/30-3.4. I denne session har han åbnet ekstremt bredt fra knappen pga fisken i BB, og er sandsynligvis oppe på 60%+ åbningsrange her.

Ved ikke om preflop er for løst, men givet en bred åbningsrange, og muligheden for at så fisken med, er det vel ikke helt skidt.

Det som er det væsentligste er dog postflop.

Seat 2: HERO ( $275.60 USD )
Seat 6: DONK ( $740.82 USD )
Seat 7: VILLAIN ( $249.05 USD )
HERO posts small blind [$1.00 USD].
DONK posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T J ]
VILLAIN raises [$4.00 USD]
HERO calls [$3.00 USD]
DONK folds
** Dealing Flop ** [ T, 5, J ]
HERO checks
VILLAIN bets [$8.00 USD]
HERO raises [$28.00 USD]
VILLAIN calls [$20.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ]
HERO ???

Så hvordan spiller vi hånden nu. Villain bør have næsten alle suitede hænder i sin åbningsrange givet hvor bred den er, så jeg vil gerne undgå at stacke af her. Jeg ser dog følgende scenarier, som kan give mig problemer.

1. Jeg better, og han shover med noget AJo, ATo med A, eller lave made flushes.
2. Jeg better, og han kalder bag med ovenstående. Hvad er planen så paa blank river?
3. Jeg checker, og han better (med mulig opfølgning på river).

Så, hvad gør vi, og better vi bare ud, og evaluerer hans action hvis han ikke folder?

27-06-2011 01:28 #2| 0

Ret nasty spot, men jeg føler nærmest ikke vi kan gøre andet end at bette turn for valeu. Hvis vi checker, turner vi vores range lidt faceup + han kan checke en del hænder bag, som vi kunne havde fået value fra - jeg tvivler på han shover light ind over vores turn bet, så vi kan nok godt folde hvis han shover.

Vi kan få value af en del JxX, maybe nogle få TxX KQ,Q9,AK,AQ med og QQ-AA, sandsynligvis også med på siden.

River bliver så lidt close, afhænger meget af hvilke kort der kommer, om du tror han kan lave en del TPish /KQ,AK,AQ type hænder om til bluff når du checker, så tror jeg både c/f og c/c kan forsvares, tror et VB bliver for tyndt (medmindre han er MEGET tyret og non-believer)

c/f river er nok at foretrække, hvis du tror han checker Jx bag, QQ-AA osv, men hvis du har mistanke om han caller en del 1-par hænder med og rigtig ofte turner dem indtil bluff når du checker blank river, så er c/c nok bedst. Eller har et read om, at han næsten altid shover sine flushes på turn i sådan et spot her - det kan også være en grund til at c/c blank river

27-06-2011 21:13 #3| 0
OP

Jeg valgte at bette 3/4 pot på turn, som han kaldte. River blankede, og mine tanker var at jeg ikke kunne få value af ret mange dårligere hænder ved at bette. Omvendt, så ville han sandsynligvis heller ikke skyde ret mange bluffs, selvom jeg var lidt lost på hvad han kunne finde på.

Jeg checkede derfor til ham, og han shovede efter lidt betænkningstid. Jeg var ret readless her på ham, så fold eller call?

27-06-2011 21:58 #4| 0

Hvad var river?

Går ud fra blank, hvis det er tilfældet folder jeg de fleste gange readless.

Synes i øvrigt du spiller flop og turn fint...

29-06-2011 01:00 #5| 0

Pre er nok ok med 60% btn steal og donk i BB. Nok noget af bundet af min flat range. Jeg kunne dog godt flatte bredere da jeg også vil flatte stærkere med donk i BB.

Mere banjo på floppet.
Et PSB er til 34 og jeg er ikke under et PSB på et JTxtt board, men min CR range.
SÅ klam er turn ikke. Din range blev dog noget stærkere, og du blocker boardet men hans range er def non-flush heavy, sådan combonatorics wise.
3/4 turn, call jam (uden sejsdans). Hvis du ikke kan bette JT på turn bluffer du ikke nok. Og der er ellers mange bluffkandidater på dette board. KQ, Q9, T9, 98, 97, Ax5, A2, osv, find selv på flere:)

River er samme. Jeg tror godt du kan jamme river for value. Ugh jeg er sku nervøs for dit riverfold. Jeg ville nok kigge lidt på hans river AF og w$sd, men JT gør sig godt som bluffcatcher. Sådan uden at vide RAF og w$sd vil jeg tro hans range indeholder nok bluffs (en del af hans flop call range samler mere equity op på turn), til at jeg c/c river, nu jeg ikke jammede selv:)

29-06-2011 02:59 #6| 0

Ham der Hilberado +1

Men river ka nemt blive bet afhængig af hvilken "blank" det er og modstander

29-06-2011 20:20 #7| 0
OP

Jeg endte også med at kalde, og villain flashede 94 for en turnet flush. Jeg havde en semiklam smag i munden, omvendt, så er vores hånd så stærk at den slår alt andet end den made flush, eller en usandsynlig 55, og reelt bliver det vel for let at bette os af alle non-flush hands hvis vi folder her, eller tager jeg fejl?

God pointe mht betsize.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar