200NL TP mod løs skurk

#1| 0

***** Hand History for Game 5249882067 *****
$200 NL Texas Hold'em - Monday, September 25, 22:56:36 ET 2006
Table Table 107418 (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: I______WIN ( $532.80 )
Seat 2: dej45 ( $116.01 )
Seat 4: chezoree ( $209.75 )
Seat 6: Beardled ( $564.91 )
Seat 3: DonDonk ( $240.95 )
Seat 5: spexel1 ( $343.35 )
I______WIN posts small blind [$1].
dej45 posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to DonDonk [ J Q ]
DonDonk raises [$7].
chezoree folds.
spexel1 folds.
Beardled folds.
I______WIN folds.
dej45 calls [$5].
** Dealing Flop ** [ J, 9, 6 ] ($15)
dej45 bets [$10].
DonDonk raises [$30].
dej45 calls [$20].
** Dealing Turn ** [ 4 ] ($75)
>You have options at Table 109556 (No DP) Table!.
dej45 bets [$30].
DonDonk is all-In [$203.95]

Jeg har ikke lavet nogle vilde moves. Re-raiset lidt preflop, men har kun spillet en 30 hænder ved bordet.
Skurk har spillet meget løst. Han er 85.29/11.76/10.00 over 30 hænder. Som i kan se spiller han hårdt postflop hvilket er en af grundende til jeg skubber turn. Den anden er han er lowstacked og så løs.

26-09-2006 15:10 #2| 0

Lad vaer med at raise med QJo UTG.

Jeg har svaert ved at se hvad villain skal kalde med, som du slaar...
Jeg ville noejes med at calle hans bet paa trods af det draw heavy board, for derefter at se river kortet og hans reaktion paa dette an.

26-09-2006 16:19 #3| 0

@IMPRUDENT

Jeg raiser med mange holdnings fra UTG. Det skal ikke være klasse A hænder hver gang. Spiller dog heller ikke QJo hver gang, men for at ikke at være for tight raiser jeg også den slags hænder også nogen gange OOP.
Udover det så husk de stats jeg har givet dig. Han er møj løs passive preflop og skifter gear og spiller meget hårdt postflop. Udover det er han lowstacked. Dette er i mine øjne tegn på en meget dårlig spiller.
Udover det slår jeg farvetræk, str8 træk, J med dårligere kicker. middel pair osv osv. Du skal huske han er løs. Også aggro postflop.

26-09-2006 16:35 #4| 0

Sorry mate- my mistake! Havde ikke set at han var shortstacked :)

UTG raiset med QJo er udentvivl en daarlig forretning. Dine outs kan meget vel vaere reversed, og du har ikke fordel af position. Smid haender som QJo og A8o vaek fra UTG og tilfoej i stedet alle par (hvis du ikke better dem i forvejen) og nogle smaa suitede-connectors. Det samme er tilfaeldet for KJo imo.

Med de korrekte stackstoerrelser virker et push umiddelbart som et godt play mod den donkede villain...

26-09-2006 16:51 #5| 0

Det virker også fint med de stats der, så kan han jo sidde med hvad som helst, men mod enhver anden bryder jeg mig ikke så meget om spillet..

Qjoff er meget svag her, men ja det lyder det til du godt ved.. Så udemærket spil..

mvh - Peter

27-09-2006 01:49 #6| 0

Preflop er fint som miks i min bog.

Hans stats og stack taget i betragtning caller jeg floppet og caller ned resten af vejen. Du får ham ikke til at smide noget, du ikke slår, og hans range er så bred, at han forholdsvis sjældent har draw. Ved at raise lader du ham komme væk fra et bluff, som han nok ganske ofte har med de stats. Bliver bordet værre på turn, kan du overveje at skubbe der.

Som spillet nøjes jeg også med at betale turn, da han sandsynligvis skubber river lige meget hvad.

27-09-2006 08:33 #7| 0

@ Phearlezz

QJo er i min bog en af de vaerste haender at "mikse" sit spil op med fra UTG. Du er saa ofte dommineret, og skal yderligere tage forbehold for daarlig position. Dine modstandere ved, at du aabner strammere fra UTG, og har derfor en smallere og staerkere gruppe af haender, som de caller med, og du vil derfor sjaeldent faa noggen positiv action, hvis du rammer top pair eller lignende. Hvis du flopper Jxx og better ud, vil villain overvurdere din haand grundet din position, hvilket, som sagt, stimulerer negativ action.

Hvis du vaelger at mikse det op, saa goer det med haender, som er skjulte og sjaeldent domminerede i samme grad- smaa suitede connectors. QJo tilfoere jo INGEN utilregnligheds-faktor, da baade Q og J er bestandel i legitime raising haender fra UTG.

Raise derudover alle pocket pairs first in fra alle positioner. Set-vaerdien er saa uvurderlig meget vaerd i disse typer spil, og som de SC'ers tilfoerer de et snaert af utilregnlighed...

Til den konkrete haand har jeg meget svaert ved at se villain vaere paa rent air, grundet dit raise. Ligemeget hvor donket han er. Da han mere eller mindre har commited sig til potten, maa hans FE vaere forholdsvis taet paa 0. Derfor vil et raise vaere standard i min bog, da du dermed tvinger ham til at lave en fejl(mere) med drawinghands- heri ogsaa indbefattet alle 5 outers eller mindre. De gange du er bagud havde du, som jeg kan forstaa det, alligevel callet hans riverbet, hvis han completer. Forskellen ligger saa i at han ikke kan folde et missed draw paa river, hvor han muligvis ogsaa ville opgive sit potentielle bluff...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar