200NL - TPTK vs turnaction OOP

#1| 0

Hero er 25/20-ish, og std reg. Villain er vindende reg. Spiller 24/19-2,1 med 3-bet pct på 6% (4% i givne spot).
Han er 55% won at SD, og raiser et turn c-bet 20% af gangene!

Jeg havde allerede tænkt at jeg ville hade min hånd hvis han raisede mig, da jeg repper tyndt på pågældende board (og dermed nok vil føle mig tvunget til at betale ham af) . Omvendt gør det samme sig gældende for ham, men har har bare positionen til bedre at udnytte det. Ydermere er spm om han rent faktisk har en stor nok bluff raising range på turn, til at vi kan spille videre. Jeg antager at han har de store par i sin range grundet den lave 3-bet procent, og i håb om at han kan raise/calle en squeezer.

Hvad gør Hero, og er det for weak at folde? Kan vi kalde med intention om at folde et shove på en blank river?

Hand Information
, 2 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($215.8) Dealer
Seat 3: Player 3 ($144.25) Small Blind
Seat 4: Player 4 ($332.25) Big Blind
Seat 5: Hero ($298)
Seat 6: Player 6 ($200)
Seat 8: Player 8 ($218.15)

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $3)
Hero: RAISE $6
Player 6: CALL $6
Player 8: FOLD
Player 1: FOLD
Player 3: FOLD
Player 4: CALL $4

Flop(Pot: $19)

Player 4: CHECK
Hero: BET $14
Player 6: CALL $14
Player 4: FOLD

Turn(Pot: $47)

Hero: BET $35
Player 6: RAISE $85
Hero: ???

Redigeret af Jensen d. 08-08-2011 23:11
08-08-2011 23:29 #2| 2

Jeg kan ikke finde en eneste made hand vi slår. Kan ikke forestille mig han raiser KJ og QJ på turn i position, hvis han overhoved har dem i sin preflop range.

Kan vi kalde med intention om at folde et shove på en blank river?

Nej det vil jeg ikke mene. Vi tager beslutningen nu om vores hånd er bedst eller ej.
08-08-2011 23:50 #3| 0
OP

Men, så bliver det vel pænt exploitable at folde. Folder vi AJ på det bord, gør vi det vel også med QQ som er lige en tand bedre, KK og.....?

Altså vi har nærmest kun AA, JJ og 33 som vi ikke folder så (selv KK må vi ihvertfald evaluere jf dit argument). Korrekt?

09-08-2011 00:06 #4| 0

Ville din modstander raise med mindre end toppar?
Ifg.Din gode beskrivelse af villian så tror jeg det ikke.
Vi er tilmed OOP.

Jeg folder men hvis du vil betale for en note så shove og noter resultat (Hvis du spiller meget mod villian er det en god note at have)

Mvh Simon

09-08-2011 00:12 #5| 0

Jeg folder ikke. Det er imo alt for exploitable til, at vi kan gøre det mod en 24/19-spiller - som apillene er i dag. Folk kan altså godt finde ud af at calle flop og cr turn for at reppe stærkt med bluffs.

Det er selvfølgelig tvivlsomt, villain har air, når han caller i midten på floppet, men han repper simpelthen for tyndt til, at jeg kan finde ud af det folde. Og det mener jeg heller ikke, man skal. Call den ned.

09-08-2011 00:25 #6| 0

Som Pokerprince..

Shipper ind over eller caller ned. Tror jeg hælder mest til ship indover givet vi er OOP, og man altså godt kan floate KQs etc som stadig kan lave decent overpar +flushes som nok er mere skjult grundet den passive linie. IP er det klart call ned. Han repper monster tyndt. 55 måske, men det tror jeg dog ikke han gør hvis han er vindende og caller 55 med 1 bag. Så der QQ, som han nok 3ber en del, men det kommer self også an på hvor meget du folder til 3bs om han flatter store PPs kontra om der er squize happy bagefter?

Vi er vel nød til ikke at folde her, da vi så bliver pwned for hårdt af alle de bare lidt bedre regs på nl200?

09-08-2011 01:08 #7| 0
Jensen skrev:
Men, så bliver det vel pænt exploitable at folde. Folder vi AJ på det bord, gør vi det vel også med QQ som er lige en tand bedre, KK og.....?

Altså vi har nærmest kun AA, JJ og 33 som vi ikke folder så (selv KK må vi ihvertfald evaluere jf dit argument). Korrekt?

Mht. exploitability går det ikke at sige at hvis vi folder AJ gør vi det også med QQ-KK selvom de har samme værdi.

Forestil dig f.eks. et riverspot hvor din range er præcis JJ-AA. Din modstanders range består af 5 kombinationer af sets og 5 kombinationer af luft og han shover river for et potsized bet. Der er du unexploitable hvis du kalder med halvdelen af din range, hvilket sikrer dig i snit en ev på mindst 1/4 af potten. Caller du oftere er du exploitable, folder du oftere er du exploitable. Så hvad jeg prøver at sige er, at det kommer an på dine frekvenser og det samme gælder i spottet med AJ ovenfor.

Nu ved jeg ikke hvordan din range er efter turn bettet, men mange kan godt folde AJ her ofte uden at de nødvendigvis har store balanceproblemer (da de åbner stramt UTG og ikke har såå mange gode hænder at bluffe med efter at være blevet kaldt 3vejs på floppet). Desuden er det næsten aldrig noget villains spotter og exploiter (medmindre du skriver i chatten at du folder KK).

Om det er en god ide at folde mod den givne villain er svært at sige. Hvor mange hænder c/r turn 20% over? Det er ret højt. Dog har han en ret stærk range efter at kalde UTG+1. I øvrigt bør han nok praktisk aldrig c/raise den her turn medmindre han prøve at exploite noget hos dig, men det ved han sikkert ikke.
09-08-2011 01:28 #8| 0

Hvor ofte flatter han UTG+1?
Hvordan spiller 3 manden i hånden?

Synes spottet er så spiller afhængigt som noget kan være. Han repper tyndt, og for mig at se giver det bedre mening at flatte bagpå med hele sin range end raise. Let the levelling-games begin.

Redigeret af Meincke d. 09-08-2011 01:31
09-08-2011 04:37 #9| 0

Synes ikke det er exploitable at folde river mod random villains, da man så bare kan justere, når man ved noget mere om deres turn-cr-procent. Dog har du heldigvis allerede denne information (hvor mange hænder har du på ham?) - synes det er et fint tidspunkt at tage et stand. Call turn og call eventuelt riverudstik. Har han den, så skriv en note.

09-08-2011 04:54 #10| 1

Klassisk klamt spot. Det er meget, meget afgørende, om du har sat ham raise turn med bluffs/semibluffs før, eller at du i det mindste har en stærk formodning om, at han kan finde på det en del, før et call bliver ok her imo...

To elementer peger mod et fold ift lignende situationer:

1) Positioner: Du er UTG, Villain er UTG+1. Dvs din range er stærk (mindre likely for villain at bluffe), og villain kan have flattet JJ-AA (mere likely at han raiser for value).

2) I er trevejs på floppet, og han caller, inden han har set 3. mands action. Dette gør et totalt float på floppet mere unlikely, og mindsker hans potentielle turn bluffrange en del. Info om Player 4 er btw også interessant: Hvis han er en donk, vil du være mindre likely til at cbetbluffe flop, og på grund af din deraf stærkere range vil villain også bluffe dig mindre.

Redigeret af IstvaN d. 09-08-2011 04:56
09-08-2011 18:06 #11| 0

Klamt spot. Det ville være rart at vide, hvordan Player 4 spiller - og hvor bredt du tror Player 6 kalder PF.

Vi er slået af JJ, 33 og A3s hvis han kalder den PF. Hvis han gør det, er det heller ikke urealistisk at han tager samme linje med fx Ax FD's (endnu mere likely hvis Player 4 er dårlig). Hvis han er kreativ nok kan han måske også spille sin blocker og lave Jx om til bluff her, hvis han har god grund til at tro, at du kan folde Jx (og evt QQ+) til turn raise.

Jeg tror på, at han har nok air (fx FD's ala AQ, AT, KQ, KT) til at det er OK at jamme her/kalde ned. Det er muligt at han har nogle combinationer af KK og AA (og måske i højere grad QQ, men dunno om den raiser turn) i sin range, men han 3-better dem dog nok oftest PF.

Hvis vi i første omgang antager at han kun har JJ og 33 i sin range her skal vi finde (mindre end) 2 kombinationer af hænder han folder til et jam, hvilket jeg snildt tror vi kan. Ydermere vil en del af de hænder han raiser turn med nok være flushdraws der har OK til god equity i mod os, så mod dem foretrækker jeg at shippe.

Har han KK og AA i sin range (og i mindre grad QQ) komplicerer det tingene en smule, men hvis vi siger at han flatter KK og AA 1/3 gange, giver det ham yderligere 3 kombinationer af hænder der slår os - det er dog værd at notere sig, at vi gennemsnitligt har 4 outs mod KK og AA så det er ikke helt galt.

Jeg må sgu indrømme at jeg er meget i tvivl her - både om vi skal folde eller ej, samt om hvorvidt vi skal jamme eller kalde turn, hvis ikke vi folder. Glæder mig til at høre lidt mere input.

Redigeret af SørenSnegl d. 09-08-2011 18:49
09-08-2011 19:49 #12| 0
OP

Jeg mener at jeg har ca 5k hænder på Villain, så det er en solid samplesize han har turn raise (ikke check/raise da han har pos) på 20% over, og tilsvarende med de 55% won at SD.

09-08-2011 20:16 #13| 0

Hvordan spiller Player 4?

09-08-2011 20:29 #14| 0
OP

Villain 4 er en relativt ukendt spiller for mig (først set i denne måned). Spiller 25/20-3.4 over 420 hænder.

09-08-2011 22:02 #15| 0

Hvis du har 5000 hænder på Villain, bør du altså også have lidt flere reads på ham, der kan danne grundlag for et overordnet billede af ham som spiller. 5000 hænder svarer til, ved 80 hænder i timen, 60 timers spil. Der bør du imo have dannet dig et billede af, hvilke hænder han kan flatte med UTG+1, hvor stor en ballademager han er, hvilket hænder han kan raise turn med etc.

Dermed ikke sagt at du bør kunne komme med løsnigen på hånden, for det er sgu et ret klamt spot, hvor der kan argumenteres for validiteten af alle de respektive muligheder.

Redigeret af SørenSnegl d. 09-08-2011 22:07
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar