200NL - Valuebet or?

#1| 0

Afledt af at jeg åbenbart ikke kan tage en pot ned i denne måned, samt det faktum at jeg nok oftest har haft en tendens til ikke at valuebette nok (hvilket jeg arbejder hårdt på at ændre), gør at jeg gerne vil have en ide om hvad andre gør på river.

Hero ses som 25/20-2.0ish. Villain er svagt tabende over større sample, men har reggish stats, omend lidt løs i det med 30/24-2.0 og 3-bet på 10%. Hans calling range i BB er 20%!! og 3-bet pct på 13-ish (total VPIP på 28% i BB).

Seat 3: HERO A 6 ($178.65 in chips)
Seat 4: REG ($238.30 in chips)
Seat 5: VILLAIN ($203 in chips)
Seat 9: UNKNOWN ($393.35 in chips)
Seat 10: DONK ($695.59 in chips)

ANTES/BLINDS
REG posts small blind ($1), VILLAIN posts big blind ($2),

PRE-FLOP
UNKNOWN folds, DONK folds, HERO raises to $5, REG folds, VILLAIN calls $5.

FLOP [board cards: 4,A 6 ] POT 11USD
VILLAIN checks, HERO bets $8, VILLAIN calls $8.

TURN [board cards: T ] POT 27USD
VILLAIN checks, HERO bets $20, VILLAIN calls $20.

RIVER [board cards: 9 ] POT 67USD - Eff stacks 150USD

VILLAIN checks, HERO ??

Mine tanker er er checke bag, da hænder som 87, AT og A9 n uer kommer foran, og han må formodes at have 3-bette en stor del af øvrige Ax hænder. Men, da jeg også skal finde nogle flere spots at valuebette, så er dette vel et spot at gøre det i, uagtet at jeg ved at jeg har svært ved at lægge mig hvis han kommer over toppen.

15-05-2011 01:08 #2| 0

Jeg synes det er helt sygt at overveje at checke bag her, imo kan han aldrig have 87, og han caller nok også kun 87s, hvilket er 4 combos. Han vil aldrig call 87s 2 streets her, enten c/r han flop eller turn, så jeg mener vi kan discount 87 fuldstændig

A9o tror jeg enten folder eller 3better en stor % del af tiden pre, så det er kun et par combos af dem. Generelt er der ekstremt få combos der slår os - specielt som hånden går, kan vi discount en helt masse bedre hænder. Det er en rimelig stor fejl at checke i sådan et spot, hvor vi aaaalt for ofte har den bedste hånd. Uanset hvad vi better, så kan det kun være bedre end check

15-05-2011 01:47 #3| 0
OP

Jeg er egentlig ikke uenig, men cold caller han 20%, så dukker han altså op med jævnt meget skrammel, da den høje 3-bet procent må tage rigtigt meget at toppen. Klart at meget så må foldes postflop, men nu har han immervæk kaldt to streets, antageligvis med et eller andet.

15-05-2011 02:18 #4| 0

AK+ er et vbet her fra min side. Mindst.

Jeg har dog nok et lidt vildere image end dine stats antyder og får derfor nok flere tynde og deciderede hero-calls, vil jeg tro.

15-05-2011 15:53 #5| 0
OP

Jeg er ikke uenig, og stikker 50USD ud på river (3/4 pot). Han tænker lidt, og shover 150 eff! Easy muck?

Hvilke hænder kan vi kalde et shove med her?

15-05-2011 16:14 #6| 0

Jeg tror godt vi kan folde til shove, selvom det nok er en smule exploitable, men svagt tabende nl 200 spiller udnytter det nok ikke. Problemet er, at vi skal håbe han laver dårligere Ax om til bluff, hvilket jeg finder meget usandsynligt.

Alle de hænder der c/r river for value er vi bagud til, så vi har obv bare en bluffcatcher. Grunden til det er mere close med A6 her fremfor AK, er at vi blocker 2 combos af 66, hvilket har en rimelig stor betydning når han repper så tyndt.

Så AK er nobrainer betfold, hvorimod A6 er mere close, men tror som sagt fold er bedst, medmindre du har et specifik read på, at han er istand til at c/r bluffs i det her spot eller generelt udfra hans måde at spille på, kan konkludere det er sandsynligt.

Min callingrange på river er nok alle sets, 78 og muligvis AT en vis % del af gangene, hvis jeg tror han er i stand til at valueraise river med ringere 2par og lave nogle unlikely bluffs ind i mellem.

Det er heller ikke noget fedt bluffspot for ham, da AA, 66, 44, TT og 87 udgør en helt masse combos, som du spiller ca hver gang sådan her, og han kan ikke gå udfra du betfolder 2par tit nok. Selv 87 udgør 16 kombinationer, som du spiller sådan her hver gang, så det er egentlig begrænset, hvor exploitable det er at folde A6 her, når vores betcalling range er rimelig bred combowise.

15-05-2011 16:54 #7| 0

nico+1

Klart VB og semiklamt fold.

Tror du får svært ved at opstøve en break even NL200 spiller der bluffer i dette spot.

15-05-2011 20:38 #8| 0
OP

@ N1co

Meget enig. At jeg så ikke kan finde ud af at folde er en anden sag, og fik fornøjelsen af at se hans 87o!

15-05-2011 21:02 #9| 0

Wow, det er godt nok elendigt af ham

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar