20-10 mand tilbage i MTT's 10$-50€

#1| 0

Jeg vil gerne diskutere strategi i MTT's når man nærmer sig FT boblen.

som shortstack 7-8bb's Hvad er strategien ?
som big stack 20+BB's Hvad er strategien ?
som Mellem stack Hvad er strategien ?

Jeg er ikke interesseret i folk der bare vil vise at de har læst på forumet at man skal skubbe med en M på under x, uden argumentation. Jeg er interesseret i en diskution om hvorfor man tager de valg man tager, og hvad erfaringen siger virker bedst.

Jeg har altid været en "vind eller forsvind" spiller. Forståes at jeg går efter 1'st price, og ikke bare prøver at stige et hak på stigen. Denne strategi siges tit at koster nogle FT's Men stiller dig bedere når du når dem.
Et af mine mål med denne tråd er at koge noget teori på den "sandhed", som den ofte fremføres som, er holdbar. Motivationen er at jeg over de sidste 20MTT's jeg har spillet har 3 11'th places. Det begynder at lugte langt væk af et leak i mit spil :)

31-10-2008 11:15 #2| 0
OP

prøver lige at give den her et bump - og se om nogen af dagtime folket har interesse i diskutionen

31-10-2008 12:11 #3| 0

Jeg spiller som dig - alt eller intet - men jeg er også en low-roller.
Det er simpelt for mig, netop fordi pengene ikke bliver gode, før man når top 3.

Mit spil afhænger meget af turneringsstruktur. I en turbo, hvor det nærmest er lotteri, skubber jeg nærmest any ace i position, når jeg har 8-10bbs.

Hvis strukturen derimod er lang (og god), med lange blinds-niveauer, kan jeg sagtens vente med 8-10bbs fordi, jeg kan nå at se flere hænder.

Hvis der er anter, løsner jeg mere op, fordi værdien i potten bliver større.

31-10-2008 12:15 #4| 0

Hej S

Det er fint nok at være 'vind eller forsvind', men det er meget vigtigt imo vigtigt at være super opmærksom på at der opstår en hvis nervøsitet omkring boblen og nogle lidt specielle dynamikker i disse situationer... Et eksempel fra boss' daily 25k garanteret er hvor jeg sidder med omkring 15-20 bbs i cutoff samler esserne op og raiser mit std ½ pot og der bliver foldet big blind der sidder med 25-30 bbs... han shover all inn med j6o og sucker naturligvis ud... Pointen er ikke at villain er en donk men at villain spiller situationen, og forventer at jeg folder en meget stor range af hænder som jeg ellers ikke ville have foldet i en normal situation..

Som shortstack vil jeg mene, at det for så vidt godt kan være en god ide lige at overveje hvor mange shorties der er tilbage og om det kan betale sige at lige lade det par 2ere gå utg... Mener for så vidt det er fint med vind og forsvind, men man bør lidt tage det relativt! Ellers syntes jeg generelt at shortstack spiller sig selv eller kortene!

Mellem stacks tror jeg er det sværeste her fordi man ofte får på nakken af deepstacks der vil udnytte situationen. Her mener jeg, der er relativt flere penge at hente, og en overvejelse om man skal komme lidt lightere all inn - i og med at en del deepstacks vurderer at foldequatien er så meget højere i bobbel spil, og det med en hvis rigtighed!!

Deep stack spil er lidt nemmere... læg konstant pres på shorties og mellemstacks blinds trods alt kun en plads til pengene... når mellemstacksene spiller tilbage vil jeg til gengæld folde ret ofte selvom potodds umiddelbart er gode (a la tæt på 1 til 3), da jeg som oftest respekterer deres resteals som en meget solid hansdske :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar