Jeg VIL prøve at have et år hvor pokeren løber rundt.
Jeg har indtil videre spillet tours på stars en dag i ugen for et par hundrede kroner, dog med begrænset succes.
Jeg vil gerne spørge hvordan i synes jeg skal gribe det an.
Hvad skal jeg spille
tours/sng/cash.
Hvad bruger i af værktøjer til hjælp
hem/noter/talisman
Er der noget der er no go, hvis man gerne vil være vindende.
se tv, være træt etc
Jeg har en begrænsning mht pokerrooms jeg kan spille på.
Jeg er tidligere ludoman når det kommer til sportsbetting. Jeg har ikke oddset i 18 måneder, og er ikke fristet på nogen måde, efter jeg har fundet ud af hvad jeg har vundet ved at stoppe (ingen gæld, glad kæreste, købt et hus <-- okay det er gæld, men i ved hvad jeg mener)
Jeg har allerede da jeg startede behandlingen besluttet mig for at jeg kun spiller poker ved udbydere der ikke har en sportsbetting afdeling.
Hvad kan i anbefale her?
2013 er året jeg skal være break even/ + spiller
Lad vær!
peller skrev:
Jeg er tidligere ludoman når det kommer til sportsbetting. Jeg har ikke oddset i 18 måneder, og er ikke fristet på nogen måde, efter jeg har fundet ud af hvad jeg har vundet ved at stoppe (ingen gæld, glad kæreste, købt et hus <-- okay det er gæld, men i ved hvad jeg mener)
Jeg har allerede da jeg startede behandlingen besluttet mig for at jeg kun spiller poker ved udbydere der ikke har en sportsbetting afdeling.
Hvad kan i anbefale her?
Alene det er nok til jeg siger bare drop det...
Og der er ingen risiko for at du bliver poker-ludoman? Du bliver nødt til at være ærlig overfor dig selv der. Hvad sker der eksempelvis hvis du vinder "stort". Vil du kunne håndtere det? Hvad sker der hvis du taber din roll? Sætter du så insta nye penge ind?
Hvis du har ovenstående på det rene og ikke mener, der kan ske noget, så synes jeg bare du skal gøre det.
Mht. råd, så kommer det jo an på, hvor meget tid du har? Har du en time om dagen, så bliver det næsten nødt til at være cash eller korte SNGs. Har du en dag om ugen, kan du spille tours.
Ifht. din ludomani, vil jeg klart anbefale tours, fordi du bruger længere tid på at spille, før du evt. opnår gevinst. Der er altså mindre enarmet over det end cashgame. Jeg har eksempelvis smidt flere penge end jeg gerne ville i cash-games, mens det stort set ikke er sket i tours.
Til gengæld er variansen 9425435345435 gange mindre i cash and tour.
Prøv lige at hør her. Nu svarer jeg lidt i den tone som de første 2 svar kom i.
Har i være til behandling på center for ludomani? hvis ikke, så klap kaje.
Det er sådan at inden for ludomani har man problemspil.
Mit er sportsbetting.
Jeg har min lottokupon via pbs.
Jeg kan smide en 10 i en automat mens jeg venter på min grillkylling en gang hver anden måned uden det rører mig, og jeg har spillet poker for 100 kr om ugen de sidste 3 år uden at:
have lyst til at sætte flere penge ind
ville vinde det tabte tilbage
hæve indsatsen
eller andre ting
Hvis i ikke har sat jer ind i tingene, så lad være med at kommentere.
Til jer andre vil jeg gerne takke for svarene indtil videre.
Er (Har været) i samme situation som Peller og har været mere eller mindre ludoman mht odds og betting i en årrække, men har spillet poker i samme periode siden pokerboomet i 2004-2005.
Og har ALDRIG taget et skud for f.eks. hele min bankroll eller spillet højere end jeg var komfortabel med. Simpelthen fordi jeg ikke finder det kick ved poker som jeg fik ved sportsbetting. Har heller aldrig tabt betydelige summer ved blackjack, roulette, enarmede, osv.
Så man kan sagtens spille poker og have fint styr på økonomien med det, selvom man har et problem med andre spil, som peller påpeger.
@peller
Hvis du har spillet tours indtil nu og har nogenlunde styr på det, er mit bedste råd at starte op på MTT-SNG's. F.eks. 180-mans på Stars. Det er en god måde at bygge en rulle op på. Good luck!
Jeg kan godt se det, hvis man har været alkoholiker med speciale i øl. Og har ved enkelte lejligheder nydt et glas vin. Så er det da ret optur at komme hjem fra supermarkedet med 12 flasker vin i stedet for en kasse øl.
Om det er en god idé må du selv vurdere. Men umiddelbart lyder 180 mands som en god løsning. Du har et fast spil med en rimelig fast tidsramme og ikke mindst et fast indskud du selv kan vælge. Desuden får man ret meget poker for pengene, hvis man ikke spiller for højt.
Du kan vist finde en del videoer om netop 180 mands her på siden. Det skal siges at jeg selv har spillet ca 0 af dem.
Vigtigst af alt. Hvis du har spillet poker og tabt i 3 år somdu siger, så bbliver du nok ikke vindende uden at ligge en del arbejde i det. Derfor er det vigtigt at du også kan hygge dig med "det kedelige". Det er frem for alt vigtigt du synes det er sjovt at tænke poker i forbindelse med spillet og imellem spillene, samt stene videoer osv. Ellers har du tabt på forhånd.
Sidst med ikke mindst en række værktøjer du får brug for...
Pokertracker 4 eller Hem.
Sharkscope
Vieeotræningssite (vlæg efter hvilken variant du vil spille. Spørg om råd)
Find nogle venner du kan snakke pokerteori med.
Evt. En billig coach efter lidt tid.
Gl med det hele.
SanderM skrev:
Jeg kan godt se det, hvis man har været alkoholiker med speciale i øl. Og har ved enkelte lejligheder nydt et glas vin. Så er det da ret optur at komme hjem fra supermarkedet med 12 flasker vin i stedet for en kasse øl.
Jeg kan blive så pisseharm over sådan en lortekommentar.
Har du læst det jeg har skrevet.
Er du inde i adfærdsmønstrene omkring ludomani. Jeg kommer ind i dette topic med hudløs ærlighed, og får lort tilbage i ansigtet.
Siden jeg er stoppet med at sportsbette, har jeg købt et hus, stabil økonomi og en gladere kæreste.
Når det kommer til min sportsbetting tog jeg det fornuftige valg at søge hjælp inden jeg spillede for lånte penge, eller begyndte at tage fra fælles konti.
Jeg har aldrig taget penge der ikke var mine og brugt dem på spil af nogen slags. Jeg kunne ikke styre sportsbetting dengang, og det er for helvede derfor jeg holder mig fra det, og sætter mit topic op som jeg gør.
Jeg vil stoppe nu, da toppen er ved at gå af mig af raseri.
SanderM skrev:
Desværre kommer der til tider de her helt og totalt uvæsentlige idioti/troll kommentarer i tråde på PN, som ikke burde være skrevet. Desværre tillader PN det langt hen af vejen.
For at oplyse SanderM en smule er der himmelvid forskel på et alkohol problem og et ludomani problem, da bevægsårsagen bag de 2 lidelser helt forskellige, og er endda 2 forskellige dele af hjernen der medvirker til de 2 ovennævnte problemer. Så måske prøv at åbn google og lær en smule hr.
Vedr. det tråden handlede om så er jeg enig med dem der har nævnt at 180 mands er en god ting at spille, dog er variansen til tider pænt stor, så kræver også at rullen er fornuftig i den henseende. Evt. se de videoer som Lallezor (nok stavet forkert :D) har lavet såfremt du har adgang til dem her på sitet.
Et alternativ kunne være normale std. sng 9/10 mands på diverse netværks, hvor bundniveauet er pænt lavt og topniveauet ikke ligefrem er prangende, så der burde du med en solid tilgang kunne skabe et fint plus, især hvis du benytter dig af evt. tracking programmer, som kan indikere leaks, tendenser mv. hos modstanderne. Derudover er noter altid en god ting, hvis man observerer nogen ting hos nogen af dem man spiller ofte mod som man kan udnytte i senere sngs.
Tours og cash er også ok alt efter hvor meget erfaring man har i de enkelte områder, og hvor man spiller henne. Klart tours på feks. stars har højere varians end på de lidt mindre netværk grunder deltagerantallet ligger væsentligt højere langt hen ad vejen.
Vedr. cashgame så har jeg ikke spillet den del nok til at kunne berette om variansen.
Men til sidst så er det absolut vigtigste nok at man er klar i hovedet når man spiller og ikke har alle mulige andre ting i tankerne, for så har jeg det ihvertfald selv sådan at jeg ikke spiller mit A-Game.
Håber det gav en smule mening :)
Som du selv er inde på, er noget af det vigtigste at have en god, funktionel talisman med lang holdbarhed. Der er enorm forskel på kvaliteten, så lad være med at gå på kompromis på dette område. Se det som en investering.
Personligt har jeg den seneste måned benyttet mig af denne, og den har jeg været temmelig tilfreds med:
Foretrækker du en mere robust variant og en, du samtidig kan have stående ved siden af dig i stedet for at skulle have den rundt om halsen, findes naturligvis klassikeren den gyldne frø:
Vil du i stedet gå eksperimenterende veje, er denne kommet på markedet for nylig og har fået gode anmeldelser:
Alt respekt for projektet, og intet ondt ment. Jeg prøvede bare at sætte det perspektiv. jeg har bare svært ved at forstå hvorfor man vil udfordre skæbnen. Om man så er 90 procent sikker på at man ikke kommer til at lide på det punkt. Hvis jeg havde en psykisk lidelse ville jeg personligt heller acceptere jeg har den end få den spillet op til dans. Du kender selvfølgelig mere til din lidelse end jeg gør, men hvordan tror du hjernen reager hvis du studer dig frem til en vindende strategi hvor du mener at du har en egde over pøblen, men variansen er hård? Hvis det er pga det er en personlig sejr at kunne håndtere en form for gambling, jamen så vil jeg ikke stå i vejen. Vil du så ikke være være flink at være åben og sætte de nærmeste ind i projeltet om de aner ligeså lidt om poker som jeg kender til psykiske lidelser. Så vær i det mindste åben overfor dem :) Da de nok har bare en lille smule indsigt i dig som person.
Tror du ender minimum breakeven hvis du holder dig til freerolls!
@Peller
Hvor spiller du, og hvor mange tours pr. år? (og hvor store felter?)
Sander....
Beklager virkelig, men ved man ikke hvad man snakker om, ja så skal man slet ikke snakke.....
Ps ingen uden undtagelse ved hvad der sker imorgen, og uden at kende dig eller OP, så virker du altså ikke lige til at være den der ved mest om det gældene emne....
edit-- peller, lad dig ikke gå på at de posts som tydeligvis ikke har sat sig ind i emnet, derudover som nævnt find et område, enten cash, mtt etc og brug noget tid på at sætte dig ordentligt ind i det, video, bøger osv......
Go vind ved filten
Jeg har hidtil spillet mtt på stars da det er det eneste room jeg kender uden en sportsbetting-del.
@SanderM
Jeg er 100 procent på at jeg ikke kommer til at sportsbette igen. Jeg har alt for meget at miste. Jeg har siden jeg stoppede med at sportsbette
Afdraget alt min forbrugsgæld og billån
Fået styrket min forhold til kæresten
Købt et hus.
Fået økonomisk råderum til at lave flere ting med vennerne/familien/kæresten
Jeg nyder sport igen i stedet for at fokusere på resultatet. Jeg kan se tennis og fodbold igen, og faktisk nyde facetterne i spillet.
At starte igen ville være fuldstændigt idiotisk. De kalder mig faktisk en solstrålehistorie ved center for ludomani i odense, og de kender også til de andre spil (lotto, poker), ligesom min kæreste venner og familie gør.
@Peller
Almindelige mtt'er på PS er en bitch variansmæssigt pga. de store felter. Selv de bedste har oplevet runs på 1000+ (eller værre) mtt'er med underskud.
Hvis det skal være PS, så kig på mtt'er med capped deltagerantal, eller evt. 4½$ 180 mands sng'er.
bajawa skrev:
Jeg glæder mig bare til at se din sejrsdans når den rammer tolv til nytår og din målsætning om at tjene 0 kr går i opfyldelse? Lidt ala når brøndby fejrer de ikke er rykket ned, men minder om CL sejr?
knivskarpt billed du fik skabt for mig der, takker for irl lollet.
@ OP
Kend din push/fold(søg på det) og så ellers bare flæsk derud af i 180er, en funktionel push/fold og høj volume er Key til succes i det format imo.
Held og lykke :)
Tiesto, jeg kan sagtens forstå man kan tolke den trollish. Men den var ment i sjov for at høre om det nu er helt gennemtænkt at en tidligere ludoman har en gren af gambling som sin hobby. Jeg vil super gerne hjælpe peller med poker. Men er det vejen frem og klappe folk på skulderen og sige, du skal nok blive vindende i 2013, bare du studer nok og gør dig bedre end pøblen. Når nu poker har mange faser hvor en enkelt fase kan ødelægge selv habil pokerspillers drømme om lave en fornuftigt resultat i 013. Foreksempel gavner det aldrig nogensinde en pokerspiller kan være følelses mæssigt påvirket af spillet, da man skal holde hovedet koldt og tænke logisk all the time. Og især som mtt spiller så kan peller være nok så god en pokerspiller og have nok så mange hjælpe programmer men hvis han ender ud i at lave knap så velovervejet plays når der er få borde tilbage af en turnering af forskellige årsager. Hvor man så efterfølgende stiller spørgsmålet hvorfor han handle som han handlede og han så ikke kan svare på det. Jamen så good luck med at finde materiale til at gøre peller vindende. Så som jeg læser op vil jeg starte med at arbejde med det psykiske aspekt i pokeren og være klar over hvad det kræves for at blive vindende før jeg ville arbejde med selve den mere matematiske statistiske side men især når op har den baggrund som han nu engang har.
Sander---
Jeg mener absolut ikke at man bare skal klappe folk på skulderen, men dårlig timet humor, på et online forum hvor der ikke er en kinamands chance for at se om det blir sagt med et smil, er heller ikke vejen frem. Og slet ikke når man ikke har helt styr på emnet.... OP erkender åbent betting delen, og prøver helt reelt at få nogen værktøjer til at gribe pokeren an med, så kunne man måske prøve at gøre mere opmærksom på vigtigheden af fornuftig BRM og hvad der så ellers er kommet af reelle forslag..
Dårlig humor(for at være lidt diplomatisk) blir ikke vejen frem, i en situation hvor OP umiddelbart virker til at være klar over hvad han gør, og mon ikke han selv godt er klar over hvad der skal gøres hvis hvis "tegn" fra fortiden skulle poppe frem igen...
derudover syntes jeg så at den psykologiske del du lægger frem viser en markant bedre stil end din første post, så helt trollet er du da ikke...hehe ;-)
Det kan jeg kun give dig ret i. Og som skod skriver det er noget han må gøre op med sig selv. Men jeg kan da kun give et par vink med på vejen om han er personen der kommer hjem med de 12 flasker vin for at drikke et glas hver lørdag eller er personen der vil se bunden af vinflasken hurtigst muligt når den nu er åben.
Så kan det godt ske min humor er sort, plat, dårlig og hvad man ellers kan smide på af tillægsord. Men hvis man ikke lige overvejer en ekstra og gerne 2 om man nu er sikker på at man kan holde fast på kun at drikke et glas vin til maden lørdag og det ikke lige pludselig også drikker et lm søndagen for derefter fredag osv. Så selvom man ikke er alholiker i vin. Så får man konventeret sig over på vin afhængigt. Og for at sige det lige ud er det torske dumt at smide alt det gode der er blevet opret bygget på de 18 måneder væk fordi man vil lave lidt små penge i 2013. Så ha' en stop strategi på plads imens man stadig har et klarsyn på sagen. I stedet for at tage det som det kommer og dermed kan risiker det ender glat. Så hvis jeg om et par år hører at du desværre er endt helt forkert og dit gamble jeg er sluppet løs. Så er der kun en ting at sige og det er åh gud. Hvis du derimod stadig sidder og nyder et spil poker en lørdag aften, så good job og beviser bare hvor langt du er kommet.
Nå teisto det blev vist lidt mere til peller. Jeg mener nu stadig at det er vigtigt at pointere at man aldrig skal tage tyren ved hornene. Så enten skal man løfte en pegefinger eller også skal man sive igennem med humor. Og der har jeg personligt den holdning at humor giver bedst resultat. Hvordan tror du det var endt hvis jeg i stedet have skrevet, er det ikke dumt at spille et spil hvor penge er et centralt element?
DoubleAcesDK skrev:
[...]
Vedr. det tråden handlede om så er jeg enig med dem der har nævnt at 180 mands er en god ting at spille, dog er variansen til tider pænt stor, så kræver også at rullen er fornuftig i den henseende. Evt. se de videoer som Lallezor (nok stavet forkert :D) har lavet såfremt du har adgang til dem her på sitet.
[...]
Du er meget tættere på en "lalOzerr" eller "lazelor", begge navne set før. :D
@OP
GL med projektet! Jeg vil kun ekkoe de generelle indskydelser vedrørende videoer: Se så mange du kan få fingrene i!
Hov glemmer lige et vigtigt punkt. Og det er hvis den viden du opfanger fra pokeren. Gør at du en dag sidder og mener at du med din nye viden er parst til at slå sportsbetting en gang for alle. Så vil sende skylden på pokeren.
Held og lykke. Arbejd meget p dit spil udenfor bordene, det er way mere vigtigt end man lige tror.
SanderM skrev:
Hov glemmer lige et vigtigt punkt. Og det er hvis den viden du opfanger fra pokeren. Gør at du en dag sidder og mener at du med din nye viden er parst til at slå sportsbetting en gang for alle. Så vil sende skylden på pokeren.
Jeg kommer aldrig til at slå sportsbetting. Det er bare endnu en grund til at jeg på ingen måde gider at starte med det igen.