20+2 og 30+3 Multi"s

#1| 0

Jeg er i den senere tid begyndt at interessere mig for multi"s og er derfor interesseret i at høre nogle rutinerede turneringsspillere, hvordan i griber den slags an..

Typisk ryger jeg ud omkring midten, med en en placering som nr. 170 ud af knap 1000 som det bedste..

Jeg har tidligere hørt at man skal forsøeg at være over avg stack hele tiden, men er der nogen tips7tricks jeg burde vide om?

Vi snakker om HE NL

Claus

PS. Endnu en 20+2 starter nu, +1k deltagere - bliver nok halv svært igen :)

30-11-2004 00:52 #2| 0

Undskyld hvis mine råd er for "basic" til dig, jeg kan ikke helt læse fra din post hvilket stadie du ligger på. Da jeg selv først lige er gået op i level fra 5 og 10$ multis, til 20 30$ multis. Men det lader til at du bare starter på det level :)

spil tight i starten, på nær late pos. I late pos. kan unsuitet connectors og bedre spillers. Suits med A, og suits med 1 eller to gabs.
Det koster meget lidt at se floppet, og rammer man kan man i starten virkelig score kasse på disse hænder, men gør man det for meget out of posision, koster det for meget.

Vær god til at folde på floppet når du endelig ser det. Find en hånd du kan lide og så spark til den med half-pot og pot sized bets. Lidt over hvis der er flush draws og straight draws du gerne vil slå af pinden.

EFTER første pause:

Er du god til at læse bordet ?

find ud af:´
hvem du kan stjæle blinds fra. Så du kan overleve.
er der nogen der forsvare deres blinds, men folder til agressivt flop spil ? så er de også gode targets.
Jeg kan selv bedst lide at havde lidt at falde tilbage på, så lad være med at stjæle med 72o, men det er smag og behag.

Undgå showdowns med mindre du slowplayer nødderne. Hellere bette din modstander af potten når du har toppar, end at lade ham trække dig ud når hans second pair, rammer topar på river.

hvis du sidder med QQ el. lign. Raiser hårdt pre-flop og bliver re-raised spiller du på et level hvor du godt kan regne med at du er oppe mod KK AA eller AK. Med mindre du før har set selv samme spiller bette hårdt på low PP"s så er han måske værd at gå op imod.

Ang average var jeg engang helt vild opmærksom på denne, men det er jeg stoppet med. Den betyder ikke så meget. Blind level betyder noget, det kan godt være du sidder med 2k chips, og blinds lige er blevet 200/400 (icky for dig) men så finder du bare dine hænder, og går all-in preflop på dem, der er to finesser ved dette.

1: Ved at gå all-in lægger du pres på modstanderen, han ved det kommer til showdown, han ved at han med at call kan tabe mange chips. Og ikke har mulighed for at forsvare sig efter følgende hvis han er bag ud.

2: mange highstacks, gør det rigtige og leder efter short stacks at slå ud. Dette er fint og korrekt spillet.. men alt for mange af dem tænker, tja, min TJo er nok god nok mod det lille pus, og så er din A9 lige pludselig god.

hvis du er highstack så gå efter shortstacks, hold dig fra andre highstacks, det kan godtvære du kan få flere chips fra dem, men mange shortstacks. vil gå all in med 56s or better. for at komme tilbage i tourneringen. Sørg dog for at havde en hånd at gå imod dem med, isoler med et højt bet så der ikke er andre der går ind sammen med dig, de chips er dine.

the good ol" check check check.

ohh du er ved final table ?
Når du er ved final table så er target altid ham med mindst chips, hvis du kommer i en threeway pot, hvor han er all-in, så check for guds skyld check og håb din mod/medspiller har lidt hjerne og checker med. Dette minsker chancen for at blive out drawed af lowstacken der er all in. Ok du vil tabe et par pots du kunne havde vundet ved at bette den 3 spiller ud. Men de fjender du for elemineret ved at beholde ham inde gør det, det hele værd.

Dette var min uforbeholdte mening om hvordan man kan spille en multi tournering, nogen vil være uenige, men min bankroll er enig med mig :P

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar