Hej skarpe pokernettere,
Havde en hånd fra et 20/20 NL, spil på cosmopol.
Hånden går som følger:
Villain 1 åbner UTG til 140, Villain 2 caller, en 3 mand betaler og jeg betaler på knappen med J♥T♥. Min stack er 6000 SEK!
Villain 1 (3500SEK)har spillet meget ABC, og spiller forholdsvis tørt. Laver ikke så mange fancy moves, og Cbetter stort set på alle flops men ligger sig til modstand ofte hvis ikke han har noget!
Villain 2 (7000SEK) er reg derovre og meget aktiv, ligger pres på og kan godt lide at give på nakken. Ikke bange for at spille for stacken.
4 mand til FLOP: 9♠T♦J♠ (560SEK) i pot.
Villain 1 leader 400, Villain 2 raiser til 1100. 3 mand folder.
MIG 3000...
Godt eller skidt?
20/20 300BB dyb NL, Cosmopol - Flop beslutning
endten skal du bare call de 1100 ellers skal du sige all in, men at villain2 reraiser, vil jeg nok ikke kunne undgå at sætte ham på KQ eller 99 og derfor vil jeg højst sandsynlig sige call eller fold og så tænk jeg får pengene ind i et bedre spot.
1001nat1001 skrev:
endten skal du bare call de 1100 ellers skal du sige all in...
Hvorfor?
1001nat1001 skrev:
...men at villain2 reraiser, vil jeg nok ikke kunne undgå at sætte ham på KQ eller 99 og derfor vil jeg højst sandsynlig sige call eller fold og så tænk jeg får pengene ind i et bedre spot.
Før skrev du call eller all in, nu call eller fold. Hvilken range sætter du villain på? Og hvordan mener du vi spiller bedst mod den range?
dabipe skrev:
Godt eller skidt?
Samme spørgsmål som til 1001nat: Hvilken range sætter du villain på?
Det er meget afhængig af, hvem villian 2 er.
Umiddelbart kan jeg ikke finde så meget du er foran, som spillet. Selv hvis manden har et træk så flipper du som oftest. Han kan have dårligere to par, men alt andet er du knust eller flipper mod.
Jeg synes dit re-raise er lidt skidt, da du giver ham mulighed for at skubbe, og du sætter din stack lidt dårligt op til turn. Hvis du i stedet caller, så kan du roligt folde hvis villian 1 re-raiser, og din hånd spiller noget bedre mod villian 2's range på en blank turn.
Ved at re-raise så laver du din hånd om til et bluff, og du kan ikke få en bedre hånd til at folde.
Men fold er nok ikke helt skidt - Du kommer rigtigt skidt ind her og der falder mange kort på turn og river som du hader - Tror det er et -ev spot. Men svært i et live spil.
Tror bare jeg coldcaller og så ser hvad V1 gør, hvis han folder/caller og turn blanker, så er det med ambition om at stakke af. Bryder mig ikke om at komme ind på det her flop, da vi typisk enten er crushet eller flipper imod deres ranges.
Min tanke er at, Villain2 er ude for at sætte lidt pres på et tungt bord hvis nu villain1 fx. har overpar. Men igen, bliver jeg i tvivl om Villain1 ville cbette ud i 3 mand på det board med overpar? sætter villain2 på max farvetræk med A, eller ren luft faktisk.
Når jeg siger 3000, kan vi vel udelukke villain2 ikke bare caller? samtidig ved villain vel godt at hvis han skubber, så folder jeg ikke da jeg ca. har halvdelen af stacken inde?
Præcis - Men du er jo nærmest ikke foran et farvetræk, da det ofte vil være et kombo-draw!
maxkorsoer skrev:
Best case flipper du... Tror nok jeg fandt mucken med den action post vs en ABC som v1, og tror heller ikke en laggish spiller som V2 blot spewer et 3 bet in på det board der ind i et 4 vejs og Cbettet flop selv med et FD medmindre det er feks. AK/AQ spar, og i det case flipper vi... Tror klart du kan finde et bedre spot at stacke dem for 300bbs...
Men blot for en kort bemærkning, hvordan kan det være du cold caller i det spot der...?
Min pointe med at coldcalle her, er at vi ved et 3-bet giver begge villain mulighed for at spille perfekt poker da vi jo nærmest ikke kommer ind mod andet end set+ og diverse straightflush draws, dog tror jeg stadigvæk vi burde være foran den range han raiser med imod en tør villain.
Er det ikke rimeligt std. at calle preflop med en liderlig SC på knappen, imod en stram villain der åbner utg?
Fint spillet hvis du flatter floppet. Jeg har svært ved at se V2 som defineres som spewish ikke sagtens kan 3b med AQ - QJ Qxss - selvom han selvfølgelig også kan have straight eller et set han formodentlig 3b stort set altid.
Det må være tæt på umuligt for den stramme V1 at have dig slået da der er så få kombinationer af sets han kan have. Jeg synes btw det er fint at flatte hele den range du forsætter med i spottet.
jeg kan godt se mig selv mucke den her, folk fastplayer altid made hands på sådan et board.
Jeg har ikke lige pokerstove på bærbaren, men hvis du sætter en kombo på ham med "sets, Tx♠ AK♠ AQ♠ KQs KQo Q8s, TJ, 78, 78s QJ Så hælder jeg altså til et fold på floppet.. det kunne være sjovt at se hvad poker snowie siger til situationen.
du må selv sætte en range hvor ham hvor meget stort sandsynlighed for et bluf i 3 vejs pot på sådan board ?
Min beslutning kan godt være at folde mod en nit, men mod en anden ballademager som har en høj cbet turn kan jeg sagtens se mig selv check raise allin, men situationen varirere meget om jeg er hu,3 vejs og hvordan jeg ser folk ved mit bord.
Prøv at tænk over den range af hænder, som villain raiser på den her tekstur 3 vejs og med mange bigblinds bag ved. Jeg er med på det er live poker, og at ranges er bredere generelt + at folk tit finder lidt mere, skal vi kalde det, spekulative plays frem, men han skal edermenme abe den op og "info raise" mange Jx hænder og what not, før vi overhovedet bør overveje andet end fold i min optik. Ligeledes er jeg med på, at du vurderer initial til at cbette hver gang (hvor stor en sample er det over? Er det multiway pots?), men jeg tror altså ikke bare at en random A5 hånd bliver cbettet på den her tekstur ind i 2 mand, hvorfor vi naturligvis må tildele hans range en vis form for styrke.
Ligner et nemt fold herfra, på trods af vi har ramt begge vores kort :-(