20/20 Live - TP på parret flop Call/fold/All in? Value?

#1| 0

Hej

Jeg har lige en hånd som jeg har diskuteret en del med min poker-buddy. Det vi har diskuteret er hvorvidt der er værdi i et call i dette spot.

Forhistorie: 20/20 Livegame, jeg er reg. Villian er begyndt at komme en del og har sikkert været på upswing.. Spillet er løst med stradle, mange limpere og folk respekterer som regel ikke raises, hvis de har limpet - Standard-raise er 120. Der er 5-6 soft-spots på bordet, hvor jeg ser villian som et af dem, han spiller mange hænder. Et par hænder før den nedenstående har vi clashet på følgende måde:
Villian limper i en af de første positioner, 2-3 limper yderligere, jeg er i CO og kigger ned i KK, siger 160, Villian caller, de andre folder.
Flop: 82Q
Villian checker
Jeg siger 320
Villian call
Turn: 6
Villian checker, har 1180 tilbage
Jeg siger 1200
Villian call
River 9
Han viser 55 og vinder med flush!!

Den gældende hånd:

Villian limper UTG for 40
5 limper yderligere
Jeg caller 20 i SB med Q8
Pot ~280
Flop 448
Jeg leader 300 (Jeg har ~3000 bag)
Villian siger 1100 (Han har 500 bag)
Hero??

Så kommer spørgsmålet: Er der værdi i at calle/stille ind her?
Jeg har ham til at lave ovenstående med alle 8'ere, hvor jeg er bagud til 2(3) samt alle PP og AK, AQ og sikkert også alle overpar. Jeg tror ikke han gør det med en 4'er og jeg kan ikke sætte ham på overpar.

I givne situation sætter jeg ham mest på underpar eller dårligere 8'er a la 78, 89 - Givet hans limp UTG

Spørgsmålet går egentligt mest på hans range, samt om det er et leak at folde her, mod sådan en spiller..??

16-04-2010 17:54 #2| 0

Umiddelbart er der 3 ting, der springer mig i øjnene i dette spot:

1. at leade fuld pot i en 7-8 vejs pot (jeg antager, at BB completer og straddler checker) med TPDK på et parret bord, vil formentlig give dig store problemer er spillet generelt, hvis der bare er et par stykker i sjakket, der kan spille kort. Hvad er din plan med dette, og hvad gør du, hvis du møder modstand?

2. villain slår mig som værende en løs og dårlig fisk - denne spillertype vil ofte gerne limpe ind med varerne i de tidlige positioner, så umiddelbart bør du ikke udelukke overpar. Du ved obv. bedre, om han er denne type spiller, men den range du opstiller på manden er pudsigt nok alle hænder, du slår. Hvis han passer ind i mit billede, er jeg dog enig i, at han sjældent vil give på nakken med en 4'er her, da denne type spiller bare altid spiller sine store hænder langsomt.

3. du skriver i indledningen, at hånden med kongerne er sket et par hænder før den aktuelle hånd, men hvordan kan villain så kun sidde med 1600 nu - han skulle vel gerne have ca. 3200? Hvis han netop er faldet af i en stor pot, kan det obv. have stor indflydelse på denne hånd...

På floppet hælder jeg mest til at ½-potte eller C/C (læs: der er praktisk talt ingen handsker, du bør bette fuld pot med her); bordet er knastørt og med mindre, sjakket er fyldt med stationer, som bare må og skal se alle 5 kort, så ser jeg ingen grund til at bygge en stor pot OOP med en marginal-handske, som er præcis, hvad vi har. Tilsvarende ville vi jo heller ikke ryste nogen af, hvis vi havde ramt floppet hårdt?!

Når vi så alligevel har bragt os selv i dette spot, tror jeg sgu bare, at den ryger i mucken med mindre, der er et incitament for at opbygge en fælles historik og dynamik, som vi kan lukrere på senere.

16-04-2010 20:35 #3| 0

easy fold

19-04-2010 10:59 #4| 0
OP

@ CHJ - Tak for dit svar.

Efter at have diskuteret hånden yderligere med min poker buddy, som sad med - Var det nok nærmere en 4-5 vejs pot - Sorry :-)

Ad 1. Bettet er dog stadigt omkring fuld pot - Grunden til at jeg better fuld pot, er at et mindre bet på eks. 120-140 ikke får respekt, villian og andre ved bordet sætter ofte ikke c-bettet i forhold til potten. Jeg har også flere gange bettet fuld eller 3/4 pot med nuts/monster. Jeg regner med at tage potten ned med mit bet. Min plan er at folde hvis jeg får på nakken af andre end villian, hvis villian giver på nakken, har jeg en beslutning, men jeg vil nok calle ham ned...

Ad 2. Du har ret i at han er løs og dårlig, han ser næsten alle flops. Men han er ikke umiddelbart typen som limper AA eller KK fra tidlig position, det har jeg ikke set ham gøre, og han kan godt finde fart med gode hænder preflop. Du har ret i at han næsten altid spiller sine floppede monstre langsomt. Du har også ret i at jeg nok sætter hans range til alt det jeg slår, men jeg vil gerne spille mod ham:-) - Det er derfor jeg spørger til EV i at Call vs. Fold, mod hans type i denne situation. Jeg synes tit jeg ser fisk gå amok på parrede flops med små pocket, fordi de har to par og synes det er usandsynligt at man selv har ramt. Jeg regner med at være god her mange gange, men spørgsmålet er om det er tit nok eller forkert..??

Ad 3. Hånden med Kongerne er sket lidt tidligere, i mellemtiden har han blødt og blandt andet tabt en del, hvor han har leadet hele vejen med J7 på J-højt flop i raiset pot, og taber til AJ..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar