Giver 100 kr pr HD til den som kan giver info/hjælp, således at jeg får adgang til al data, som herefter skal kunne overføres til anden HD. Henvisning til andet sted som kan hjælpe mig udløser ikke dusøren (med mindre servicen er gratis).
1. 200Gb ekstern Maxtor med strømforsyning og USB tilslutning. Lyder som click of death, omend ikke så kraftigt som på videoerne i dette link harddriveclicking.net/hard-drive-clicking/click-of-death
HD'en er dog stadig i "plastikboksen", så måske det dæmper lyden.
2. 1.000Gb WD som udelukkende forbindes med USB. Ingen adgang overhovedet. Drevet dukker op i stifinder, men når jeg dobbeltklikker kommer der blot denne fejl op:
2*100 kr for redning af harddiske
felkin skrev:
Kan du få dem/indholdet frem via cmd? (Run/Kør > cmd --- F: (#drevnavn:))
Nej, kommer med samme fejlmeddelelse der.
felkin skrev:
Okay.
Kan du højreklikke på drevet i stifinder og få egenskaber frem? Og der se, under generelt og filsyste/file system, om det er FAT eller NTFS ?
Disk 1 kan jeg slet ikke se.
Disk 2 kommer op med RAW som filsystem. Skriver at der er 0 byte plads på disken. Den har selvfølgelig virket tidligere.
Der ligger et firma på alhambravej i Kbh der er eksperter i at redde døde harddiske. Det koster nok i omegnen af 1500
Anede at jeg kunne være ude i sådan en løsning Hermod.
Andre der har et bud på en løsning?
Du kan eventuelt prøve på www.computerfriend.dk
Det er ikke sikkert de kan få din data ud, men det kan være de har nogle gode gratis råd.
Prøv Elgiganten og hør om hjælp med deres ibas, de er brugt til redning af hdd .
Prøv at downloade Acronis. Det har en feature til at genskabe tabt data. De har en free-trial, som måske er nok.
www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/#acronis-recovery-expert
Hvor bor du?
@ hebzor
Takker. Ikke lige fået fat i nogen endnu, men giver det et skud, hvis der ikke kommer et bedre alternativ.
@ zybr
Kan du uddybe? Er lidt lost på hvad du mener.
@ Heinz
Checker den, men giver det mening, når HD 1 slet ikke dukker op i stifinderen, og HD 2 bare kommer med den allerede vist fejl i #1, i.e. jeg kan slet ikke få adgang til noget.
@ AG
Bor på Amager.