edit: Beklager hvis svaret bliver lidt belærende - det er ment i god tone og fedt med en diskussion herinde :)
"Fra et exploitative syn er EV højere for 4bet her pga. ranges bredde. Spil teoretisk er det en stor fejl"
- Så du giver mig altså ret, eller hvordan skal det forstås?
-- Nej, hvordan kan det misforståes? Exploititatively kan vi kigge på denne hånd i vakum og ignorere frequencies fuldstændig for vores range. Der er højere EV ved 4bet pga. det er ranges i co vs sb, så det er det rigtige valg i vakum.
"Det bliver profitabelt at 3bette anytwo"
- Stop dig selv :)
-- Et stretch måske, men ikke langt fra. Jeg forstod din sætning om at du ikke ville anbefale at 4bet AK så dybt til at du har en tighter value range. Dermed får vi realiseret vores equity helt enormt godt når vi 3better - og vi får stadig en god fold equity også. Med mindre du overbluffer eller sådan noget ift. din value range, men det lå der vist ikke i din kommentar - det ville også være ret urealistisk. Any two er måske et stretch men en kæmpe range kan 3bette CO under de antagelser, og enhver solid spiller vil løbe dig over. Det er nemt at validere det her i CREV eller PIO.
Hvis jeg husker korrekt, fra da jeg benyttede piosolver meget, var det et mix af 3bet(lav frekvens) og call(høj frekvens).
- du blander noget sammen her. PIO har ikke løst pre flop ranges i ligevægt sådan som du beskriver det. De er løst fra BBs perspektiv mod fast defineret RFI ranges. Hvis det er du henviser til så er det netop en ligevægtsløsning hvor CO vil have en velbalanceret 4b range (med masser af tynd og merged 4betting) der gør at BB ikke bare kan tryne CO med 3bets.
Man kan i PIO nodelocke for CO respons mod et 3b fra BB (stadig ikke SB da programmet kun er et HU program både pre og post). Hvis du nodelocker for under-4betting ift. ligevægt der og tager alle de mixed broadway combos som AKo ud fra 4betting ranges så vil du se en stor stigning i 3b freq fra BB. Det er stadig ikke helt en løsning til vores problem, men det vil stadig gøre løsningen på vores diskussion klart. Du kan benytte CREV også, hvilket jeg personligt har gjort mange gange, og igen er trenden klar - hvis du ikke 4better en stor nok range kan både SB og BB løbe dig over med en høj 3b strategi. Hvis du ikke equity deny'er i din 4bet range mod hænder som T7s er der ingen jordisk chance for at de ikke er max EV 3bet.
Redigeret af ForSjovt d. 05-02-2017 22:29