$215 WU: AQo mid - uninv 40x eff vs shove og click3b

#1| 0
Spørgsmål

1. Shove/fold?

2. Hvilken range sætter I villian2 på?

3. Tolker I hans click som stærkere end shove eller weakere? Sammenlign også gerne med hvis han caller. Han har 3 options... call, click, shove..

Information

Villian1 har været løs i sine PF beslutninger og er klart en af bordets fisk. Er ikke i tvivl om vi er miles ahead imod ham. Villian1 er stortabende (-$50k) med ABI på $125. Kun over 705 games tho.

Villian2 har været forholdsvis aktiv de sidste par hænder, og jeg er af den overbevisning, at han godt ved villian1 er light her. Villian2 er solidt vindende på ABI $88, men kun over 423 games.

$200+$15 USD Hold'em No Limit - Level X (250/500) - 12/08/2012 19:36:05 CET [12/08/2012 13:36:05 ET]
Bord '611020016 70' 9-max Knappen er på plads #4
Plads 1: VILLIAN1 (5999 i chips)
Plads 2: m-klon (14442 i chips)
Plads 3: MO G Kush (16157 i chips)
Plads 4: VILLIAN2 (18798 i chips)
Plads 5: Isetit (26424 i chips)
Plads 6: msm89dk (32987 i chips)
Plads 7: GUTSHOTBOB69 (13118 i chips)
Plads 8: bn freaks (13541 i chips)
Plads 9: Angelical20 (22565 i chips)
acoimbra: poster ante 50
m-klon: poster ante 50
MO G Kush: poster ante 50
Lets Brawl: poster ante 50
Isetit: poster ante 50
msm89dk: poster ante 50
GUTSHOTBOB69: poster ante 50
bn freaks: poster ante 50
Angelical20: poster ante 50
Isetit: poster small blind 250
msm89dk: poster big blind 500
*** KORT ***
Givet til msm89dk [A Q]
GUTSHOTBOB69: folder
bn freaks: folder
Angelical20: folder
VILLIAN1: raiser 5449 til 5949 og er all-in
m-klon: folder
MO G Kush: folder
VILLIAN2: raiser 5449 til 11398
Isetit: folder
msm89dk:
Redigeret af msm89dk d. 12-08-2012 20:06
12-08-2012 20:57 #2| 1

Grimt spot men tror jeg folder da jeg ikke tror villian 2 gør det her med mange dårligere hænder end AQ, måske AJo, ATs og 77+. ved ikke hvad vi har i mod den range men tror ikke jeg vil satse så stor en del af min stack i et marginalt spot. Syness click er stærkere end hvis han havde shovet, men svært at sige meget om det føler jeg.

12-08-2012 21:09 #3| 1

Hvis villian 2 bare havde været den donk. Så snap fold...
Nu bliver det lidt mere trixy..

Villian 2:
For mig at se kan en dygtig spiller nemt klikke med alle A7+, pp..
Da han ved via sit klik at han repræsentere en noget stærkere range, Ikke så skarpe spillere klikker her med qq+, men skubber bredere. Dygtige spillere forsøger at udnytte denne generelle tendens.

Men svært spot, hvor jeg oftest vil smide stakken ind!

12-08-2012 21:50 #4| 0

"Tolker I hans click som stærkere end shove eller weakere? Sammenlign også gerne med hvis han caller. Han har 3 options... call, click, shove.."

Jeg ville tolke det som svagere end både call (der alligevel er ret committende (ergo kræver en solid range) og samtidig lettere kan være QQ+ (der vil give andre chancen for at pushe ind over) og allin, da det er mit generelle indtryk at committende raises som click her (der jo i praksis er et allin) altid er til den svage side og hænder der ønsker at få (tror de får) mere fe end ved et push.

I spottet tror jeg dog stadigvæk bare jeg vælger at folde, da vi sidder fint i det og ikke har noget specielt ønske om at gamble for meget i en 3-vejs pot, også selvom vi nok er foran begges range og et kald kan friste.

Redigeret af All-Out-Put d. 13-08-2012 01:57
13-08-2012 00:25 #5| 0
OP

sinysnip og Cmoose i repræsenterer med jeres kommentarer præcis de 2 opfattelser af spottet jeg selv har. Og de 2 opfattellser er forholdsvis modstridende, hvilket er interessant. Spørgsmålet er hvilken man skal tro mest på.

Tillægger i øvrigt AOP's relevante kommentar "I spottet tror jeg dog stadigvæk bare jeg vælger at folde, da vi sidder fint i det og ikke har noget specielt ønske om at gamble for meget i en 3-vejs pot, også selvom vi nok er foran begges range" til Cmooses opfattelse af spottet.

Redigeret af msm89dk d. 13-08-2012 00:27
13-08-2012 02:21 #6| 0

"sinysnip og Cmoose i repræsenterer med jeres kommentarer præcis de 2 opfattelser af spottet jeg selv har. Og de 2 opfattellser er forholdsvis modstridende, hvilket er interessant. Spørgsmålet er hvilken man skal tro mest på."

Du kan jo så tilføje mig til sinysips tolkning af at clicket (så fremt villain er god) gør hans range svagere i og med at han formentlig bruger clicket til at prøve at se stærkere ud end hvis han bare pushede (og altså dermed ikke ønsker et yderligere kald), således at hans range altså er i den dårligere halvdel af det der er godt inde mod villain1.

At jeg så er uenig i at det er et godt trick af villain2, men tværtimod virker modsat, da det netop ofte ser åbenlyst ud til at være et forsøg på at se stærkere ud, og er en generel undervurdering af modstanderne, er så en anden sag. Så vil modsat sinysip ikke skelne så meget mellem om villain er donk eller ej i forhold til hans range. Mod ikke en donk godt kan finde ud af han skal flatte med QQ+ eller i hvert fald KK+ her, fremfor at clicke når han ikke er dybere. Og det samme hvis villain var god. Så ville han vel aldrig have nogen gode KK/AA hænder her, da han selvom det måske kan se svagt ud, jo altid vil få potentielt mere yderligere action ved at flatte fremfor ved at commitclicke og fjerne alt fe fra andre.

Redigeret af All-Out-Put d. 13-08-2012 02:24
14-08-2012 12:14 #7| 0

Det er meget close imo, men jeg shover nok 6/10 gange. Hånden er meget godt beskrevet, men hvis vi er sikre på, at v2 ved, at v1 er light, synes jeg vi har et shove, idet vi må formodes at være godt inde mod hans range. Meget situationsbestemt spot.

14-08-2012 17:17 #8| 0

Mht click/shove bliver det jo hurtigt et lvl-helvede. Mine umiddelbare tanker: Villain er ikke confirmed rensechef, men blot antaget. Han kender ikke blinds og ved ikke hvordan de reagerer på et click.

Hvad vi dog ved er at det er WU, hvilket taler for at både villain og blinds (fra v2's POV) har stor sandsynlighed for at være fiskede (WU er stadig en meget light tour i forhold til BI, right?).

Alle er ting der taler for at villain er stærk her IMO.

Det kan man selvfølgelig lvl'e en gang mere, men det tvivler jeg bare på man gør her semi-readless i WU.

Jeg folder her med ok smag i munden.
Jeg havde foldet til shove med semi-dårlig smag i munden.

15-08-2012 15:24 #9| 0

"Han kender ikke blinds og ved ikke, hvordan de reagerer på et click"? Du skal godt nok have spillet meget med folk for specifikt at kunne udtale dig om, hvordan de reagerer på et click i sådan et spot her :)

Det faktum at villain har knappen gør mig noget mere inclined til at shove end ellers. Jeg synes stadig villain ligner en, der gerne vil isolere den fiskede villain 1, men folde til yderligere action. Jeg forestiller mig en del hænder dette kan gøres med, A10, AJ, 88 and what not.

EDIT: Ser ikke ordentlig på stacksize, hælder mest til fold. (>_<)

Redigeret af Kagekat d. 15-08-2012 15:46
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar