215$ tour: KK level 1
PokerStars Game #10249696489: Tournament #51167608, $200+$15 Hold'em No Limit - Level I (25/50) - 2007/06/03 - 12:56:47 (ET)
Table '51167608 19' 9-max Seat #6 is the button
Seat 1: DE HUFTER (10575 in chips)
Seat 2: Gjerstad (12350 in chips)
Seat 3: Fenestra (9575 in chips)
Seat 4: StonieN (9450 in chips)
Seat 5: StackChipz71 (10525 in chips)
Seat 6: Se7enTr3y (7250 in chips)
Seat 7: AHighRoller (9875 in chips)
Seat 8: loolo111 (10200 in chips)
Seat 9: Bjorg009 (10225 in chips)
AHighRoller: posts small blind 25
loolo111: posts big blind 50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to StonieN [K♣ K♦]
Bjorg009: calls 50
DE HUFTER: folds
Gjerstad: raises 150 to 200
Fenestra: calls 200
StonieN: raises 650 to 850
StackChipz71: folds
Se7enTr3y: folds
AHighRoller: folds
loolo111: folds
Bjorg009: folds
Gjerstad: raises 900 to 1750
Fenestra: folds
StonieN: ???
10. hånd ca. Jeg har kun set ham spille en hånd, hvor han c/c ned med T9 på 9 højt bord.
What to do?
Er det er seriøst spørgsmål? Ind til midten med det hele. Du har ikke meget tid til at samle chips i det her tours, og hvis ikke du vil gøre det preflop mod én modstander med KK, hvornår vil du så gøre det?
De er ~200 BB dybe, så tid er der umiddelbart nok af vil jeg mene...
Jeg kalder, og går død på non-A flop... Alternativet kan vel kun blive at lægge dem her, og det er jeg ikke god til...
AA findes ikke når man har KK, i det mindste ikke readless. skyder altid til midten efter denne clickfest.
men har set AA blive spillet sådan der mange gange. "hvis jeg clicker så skræmmer jeg ham jo ikke væk."
Jeg ender enten all in der eller på floppet med mindre der er en A på floppet. Men mod en villain, der er så ivrig efter at raise mig preflop ender jeg all-in før floppet.
Kan ikke lide at calle, selv her kommer vi aldrig væk hvis modstanderen har AA men vi kan lade en masse andre hænder slippe væk ved at de får et flop at se.
fold hvis du har et read der siger han kun kan have AA, all in ellers
hvis han har AA er det usandsynligt der kommer A på flop og vi ender all in alligevel mod AA, har han QQ-AK-JJ eller hvad han nu ellers kan finde på at satse stacken med, så kan han slippe væk hvis vi bare caller
@Live
Han burde da endnu lettere kunne slippe væk hvis vi raiser ham igen her. Jeg ville sgu smide både AK og QQ til et reraise/all-in pre her.
Skodko, han har jo gang i en clickfest, tror næppe han er synderligt tænkende, og man får bestemt ikke kun aktion fra AA her
Hvis jeg pusher, så caller han vel ikke med andet end AA? Den idé er jeg sq ikke meget for.
Live
Fordi han clicker er det jo ikke ensbetydende med at han ikke kan lægge en hånd ned.. Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor man skulle skubbe pre her da de eneste hænder vi for action fra er kk+ og alle dem vi slår slipper væk..
Jeg caller og revurderer på floppet..
gennemsnits villain kan kalde med meget her, readless er ak og JJ+ i hans range her.
så er niveauet på stars noget højere end party
Live
Ville du kalde et all in for 200 * bb med jj og ak?
Dybt uenig med dig Live, tror ikke andet end AA caller, muligvis KK men den foldes også tit imo
@Live
Tror sgu du undervurderer den gennemsnitlige 215$ turneringsspiller. Kraftigt endda.
jonassag
Du lyder bestemt ikke som nogen chef til MTT's, de er cirka 200 bbs dybe, hvis du bare pusher til hans raise får du kun action fra AA medmindre han er absolut donkey.
Live
Kan han slippe væk hvis vi bare caller? Han kan da let slippe væk fra QQ/AK hvis vi pusher, men hvis vi bare caller er vores hånd skjult, og derfor kan han have problemer med at slippe væk på et lavt flop. Synes du snakker helt sort..
Til hånden:
Jeg caller bare, og går højest sandsynligt også død på de fleste non A flops, medmindre floppet kommer QJx og han viser usandsynligt stor styrke - Så finder jeg nok et drys frem.
Okay:
Jeg caller. Floppet kommer 963r og han stanger 1400 ud. Hvad så nu?
AllanBC
For 200 * bb?
Bare ved mit bord idag så jeg 88 og QQ være allin preflop i selvsamme turnering for fulde stacks. Kan ikke se hvorfor du ikke skal raise her, udover et slowplay.
Absolut ikke, men har set det et utal af gange at de bliver kaldt med en ganske bred range.
hvis vi vælger at kalde vil vi alle dage gå død imod AA medmindre en af de to resterende esser kommer på flop.
@AllanBC
Det har så været 2 idioter (evt. 1 idiot og en der ved den anden er det), dem er der i alle turneringer, dette betyder ikke at man skal spille hænderne som om alle er det. Tror stadig man mister meget value ved at pushe her.
@Live
Der er jo ingen der har påstået at vi ikke går død til AA selvom vi caller. Pointen var at vi kunne få QQ og evt. JJ til at gå død til os i stedet for at få dem til at folde pre.
edit: Jo HardkAre men det er jo så også kun i tilfælde af et virkelig nasty flop.
@ StonieN
Jeg mener du har taget beslutningen PF.
Potten er 3775 på floppet.. med hans 1400 ligger der 5175. Du sidder med 7700 tilbage. Et push er er ca. et pot bet. Floppet er så tørt som du kunne tænke dig. Skubber du ikke her, skulle den IMO være lagt PF..
Skodo, og er uenig, i overvurdere modstanden her, halvdelen af feltet er idioter der kalder ganske bredt her, bare de tror de har et coinflip eller nogle billedkort der ser pæne ud.
når i er så sikre på i kun får aktion fra AA her så skal i selvfølgelig raise, og folde til al modstand, på den måde kan i komme ud af hånden, dybt uenig i den skal spilles sådan, men når i har den holdning må det være den eneste måde at spille den på
Tomi1981
Der er jo ingen der har tænkt sig at drysse floppet, spørgsmålet er vel bare om vi skal skubbe eller calle.
@hardkAre
Vil du give ukendt villain der evt. c-better med AK et gratis kort til at fange sit A her?
@Tomi
hardkAre sagde det. Ville det være smartest bare at calle også håbe på vi kan få QQ/JJ til at presse igen?
@Live
Ikke den eneste måde men tror stadig på at det er den mest profitable. Er man lidt fornærmet?
@ StonieN
Hvad gør du hvis du kalder, et A falder på turn og han skubber? På dette tidspunkt tager jeg gerne en pot på ~100 BB ned her, frem for at risikere at han rammer...
Tomi1981
Sandsynligheden for et A skulle falde på turn er cirka 7%, de få gange hvor et A falder på turn og ødelægger action, kan måske "reddes" af de gange vi tilgengæld kan få mere value fra QQ/JJ og lign.
Så ja det kunne jeg muligvis godt finde på.
Tomi1981
Du ser spøgelser. Det sker ca. hver 14. gang, ja jeg er villig til at folde KK hver 14. gang for at maksimere min value i længden.
@ hardkAre
Ingen grund til at snakke om spøgelser... Hvis vi ser bort fra de gange villain har AA so vi er enige om at gå død til, så mener jeg bare ikke der er grund til at lade de 7 % komme i spil. Jeg tror at vi ofte nok bliver betalt af QQ/JJ 10 hænder inde i turneringen til at det vil kunne betale sig at skubbe her.
Mener sagtens man kan stille sig tilfreds med at forøge sin stack med 50 % på dette tidspunkt i turneringen de gange han ikke kalder...
@hardkAre
Det har jeg heller ikke påstået, at jeg var. Men jeg tillader mig at give min mening til kende alligevel :)
Men jeg har set nok donks i de turneringer til at vide, at mange af dem lige så tit havner all in med JJ,QQ som med AA. Som Live siger, vil et call og et flop uden en A også ende med at jeg ryger all in efter action på flop, og så kan jeg lige så godt give igen preflop. Hvis villain sidder med AA, så er chancerne for et A på floppet små, og så kan det være det samme.
Hvis man skulle smide sådan en hånd hver gang man tror villain har AA er det sq -ev i længden.
Tomi1981
Jeg siger bare det har ikke noget at gøre med at være tilfreds, grunden til vi diskuterer herinde er vel at finde ud af hvad vi vinder mest på i længden. Jeg tror bare at vi muligvis akkumulerer flest chips i længden ved et call. Ang. spøgelses-snakken virker det bare som om du har lidtt for mange bad beats på rygraden, og derfor glemmer at tænke på hvad der er mest profitabelt i længden, og hvad der matematisk set er korrekt.
jonasag
Jeg har aldrig snakket om at smide KK. Mine erfaringer siger mig bare at hvis vi skubber her preflop, så får vi kun action fra AA medmindre han er absolut donkey. Siden det er en 215$ MTT, må vi antage at der er færre donks end sædvanligt.
"og så kan jeg lige så godt give igen preflop"
Nej det er nemlig der jeg mener du tager fejl. At vi ender AI senere hen, er ikke = Vi lige så godt kan give igen preflop.
Skodko, hvorfor skulle jeg være fornærmet, underlig kommentar !
Live
"når i er så sikre på i kun får aktion fra AA her så skal i selvfølgelig raise, og folde til al modstand, på den måde kan i komme ud af hånden, dybt uenig i den skal spilles sådan, men når i har den holdning må det være den eneste måde at spille den på"
Det lød bare lidt som om du blev fornærmet, i den ovenstående tekst jeg har citeret. Især den sidste linje efter kommaet..
@hardkAre
Jeg mener netop at det er mest profitabelt at pushe på dette tidspunkt i turneringen. Du får 98 % af dem der sidder med AK til at lægge sig. (altid et par stykker stadig tror de er størst) De spillere som skyder videre med QQ/JJ på blank turn mod en der kalder et reraise PF og et c-bet på flop, vil i de fleste tilfælde også kalde et push på floppet...
"dybt uenig i den skal spilles sådan, men når i har den holdning må det være den eneste måde at spille den på"
Synes der er en fornærmet sarkastisk tone i den sætning men fuck det.
Jeg vil mene at I overvurderer modstanden i de her turneringer ret fatalt. Denne turnering har et buyin på 200$, hvilket 2% af WSOP's buyin. 60%+ af spillerne har en meget bredere range end AA til at calle et allin her.
Tomi1981
Well, jeg må tilstå at jeg stadig er uenig, men godt at høre vi forstår hinanden. Synes ofte folk snakker helt forbi hinanden i denne slags diskussioner.
.. Hvem der har ret, ja det finder vi vel aldrig rigtigt ud af :)
ABC
Og hvor spiller du 200$ MTT's henne? Tror også det har meget at gøre med niveauet.
Harkare, det er jo bygget på en forskellig opfattelse af modstanden. at jeg er uenig i at villain kun caller med AA og at hånden ikke skal spilles sådan gør mig hverken fornærmet eller andet.
@hardkAre
det gør vi nok ikke...
Live
Har jeg heller ikke sagt, men jeg er åbenbart ikke den eneste der forstod den sidste sætning længere oppe som sarkastisk grænsende til fornærmet.
Skodko opfatter alt jeg siger som værdigt til en eller flere kommentare, måske derfor jeg prøver at udtale mig lidt konsekvent så han lader være med at stille videre spørgsmål, husker lige på en smiley eller andet når de kan misforståes.
synes egentlig det er spændende med den opfattelse i har af standard villain, og må medgive jeg ikke spiller på stars, men ved buyin fra 100 til 300 ser jeg modstanden MEGET blødere end den linie i ridser op.
@skodko
Det er bare min personlige erfaring at 200$ MTTs (på fx party, stars, crypto) er fulde af folk der ikke kan slippe AK/QQ+ på nogle levels, og også har masser af folk der overspiller AQ/JJ, og endvidere en masse der laver endnu mere random ting. At sige at man aldrig får calls udover AA der er simpelthen fjollet efter min erfaring. Calls der vil måske i 40-60% af tilfældene være AA, men en væsentlig del vil også være AK/QQ og i noget mindre udstrækning KK (som sandsynligheden for at han har er ret lav). Omkring 20-30% af de calls man vil se der er fra hænder ringere end AK/QQ. Jeg vil mene at vi er marginalt bagud eller omkring even imod en evt gennemsnitlig calling range hvis vi pusher der.
Til gengæld kan jeg godt se argumentet for at calle i et forsøg på at skjule vores hånd, og som spillet skubber jeg floppet.