ikke meget historie, har kun været ved bord med skurk en enkelt orbit, ligger pt nr 4
avg 10k, nr 1 har 24k, hero har 18k, blinds 300-600 ante 60.
utg (8k) åber til 1600, hero kalder med AA fra utg+1, bb (18k) betaler.
flop 7♣ 9♥ 9♣
bb checker utg shover (6.4k), hero betaler, bb shover (10k mere)
hero????
62 tilbage, 52 får penge.
215$ turbo, AA endgame
Kan godt lide dit flatcall pre, jeg reshover selv utg rest, men i dette spot betaler jeg instant. At polarisere BB's range i en turbo tour til kun at være en 9'er/77 her er ganske enkelt for tight. Imo kan han shove nut FD's, QQ+, T8c og med al sandsynlighed alt muligt andet borderline såsom TT,JJ, any draw.
farvekoder og potsize etc.
Men grundlaget for og raise pre er vel at du i end game IKKE vil sidde i det spot ?
Jeg har tit grinet af djoffer når han endnu engang har limpet raketterne ind i en pot i end game, og tabt med dem HVER gang, det er imo bare ikke særlig smart og skulle ud og " forsøge og fange " nogen ved og slowplaye sine esser, jeg gør det ihvertfald ikke mere, der er intet mere surt end og gå dybt og så spille dem for sløjt.
Til hånden, ja jeg folder sgu nok ikke her heller, slet ikke i en turbo , og tror os han kan have meget sjovt, ind med mønterne, og resuge hvis du er bagud.
@alle
man er da rimelig resultat orienteret hvis man hellere vil spille sin hånd faceup, end give skurkene muligheder for at lave fejl...
ganske givet bringer det nogle spots hvor man rent faktisk kommer til at spille poker, men jeg synes nu denne løsning er væsentlig bedre.
Når du betaler floppet første gang er det vel netop for at BB kan få lov til at spasse ud med FDs og lign? Og så er jeg desuden også på 3bet preflop. Du 3better simpelthen ikke AA i UTG+1? Ever?
Stacker af og spiller den the same way, wped....
Fint ikke at 3bette pf. Jeg snapper river selvom jeg ikke er udpræget glad for hans shove.
razga
well duh obviously når det giver mening i forhold til stacks...
jeg vil gerne høre hvad du synes du får ud af at 3 bette AA, med disse stacks når utg åbner
zonni
nej så havde jeg ikke lavet tråden heh :D
Ok..
Hjælper jo lidt med den info :)
Jeg tror jeg betaler mens jeg vrider mig.. Turbo taget i betragtning, og drawish board, udvider jo nok villains range..
hvad skulle grundlaget være for at raise pre?
*Som man siger, bedre at vinde en mindre pulje, end at gå bust med AA, fordi man tror man er smart og slowplayer dem*
Er sket et pr. gange for mig selv, ingen grund til at give folk lov til at rappe whatever.
Der er mange gode spots at slowplaye AA pf i tours. Dette er bare ikk en af dem imo.
UTG der raiser 1/5 af sin stack folder like aldrig til et 3bet(=vi får ham allin). Tilgengæld kan du ikk være sikker på han stacker af når hans AK møder lavt flop eller når hans høje par møder overkort.
Der er meget mere værdi i at slowplaye AA til et LP open, hvor du ofte kan få et ekstra cbet ud af air eller stacke en der rammer TP med sin KT
Super std flat pre med stacks og struktur in mente. Vi kan self aldrig folde her. Hvis han har 9x er det sur mås og prisen for at flatte AA pre, men det er okay. Han skubber også FD indover her 3-vejs til fine odds.
WP.
Jeg er mere til at flatte AA i senere pos end som her, både grundet Ketelsens argumenter, men ligeså meget fordi vi risikerer at få en del flere calls med, og vi ikke engang har pos så...
Som spillet snapper vi obv, og udover den smule preflop diskussion der har været her har jeg svært ved at se at hånden er spændende selvom du obv tabte den...
er ganske uenig i at utg stacker af hver gang eller det der ligner i et sådant spot, jeg spiller jo min hånd meget tæt på faceup og derfor er det jo også forkert hvis han gjorde det du mener...
derudover medregner du slet ikke den EV der er i at give andre spillere mulighed for at lave plays, da stacks egentlig er fine til det, hvis de eventuelt sidder med blocker A's....
@jungle
synes godt nok sjældent jeg oplever folk "cold caller" i spots som dette, da det for mange er for stor en del af stacken, og oftest vælger de hellere at mose deres KQ, AJ eller hvad de nu sidder med af marginale hænder...
obviously kun de dårligste modstandere men vil hellere give dem chancen for det alligevel...
jeg tabte btw ikke hånden, dog er jeg overrasket over hvor mange der mener det er et snap, jeg var sku åbenbart tættere på at folde en mange andre, selv med odds og ranges taget i betragtning
men det er så fordi jeg ikke synes det giver nogen mening at mose et FD her, da jeg aldrig har air, og aldrig folder (i hans hoved)...
@ sayall
Altså, du mener der er større chancer for at folk spasser ud mod en utg raiser og en utg+1 coldcaller end at du får for mange besøg/mister action fra utg? I disagree.
Er som sagt HELT med på at flatcalle AA sent i tours, men synes fortsat ikke dette er spottet.
Jeg kan ikke komme på én eneste hånd, som jeg flatter et UTG raise med i ovenstående spot.
Er det et leak?