Det er efterhånden længe siden der er sket noget på skærm fronten til de krævende pokerspillere.
Vi går så småt og venter på 4K skærme kommer og er til at betale, og der jo kommet:
www.edbpriser.dk/skaerm/samsung-u28d590ds-mat-sort-metalsoelv-id-8194660.aspx
Det er dog et TN panel, og når man først har siddet med et IPS panel og set farve gengivelserne vs et TN panel, kan man ikke rigtigt tillade sig at skifte tilbage til TN imo.
En 32" IPS 4K skærm koster i dag 16K og der går nok lang tid før de falder og de kommer nok aldrig rigtigt meget under 10K.
En ting mange nok ikke tænker over at de fleste operativ systemer, programmer og websites kan man sætte text størrelsen, men det er faktisk langt fra alle. Dvs når man har en 4K skærm og læser et dokument eller hvor størrelsen er låst til pixels, vil man ikke kunne forstørre teksten, og det vil være endeløs tiltende og der vil gå rigtigt mange år inden det problem er væk.
jeg kunne godt forudse et ret tiltende problem omkring instant handhistory på eurosites og Tableninja og andre mindre hjælpeprogrammer, men ikke noget jeg ved med sikkerhed.
Så er der 21:9 skærme (biograf format) vi har set dem engang før i 28" mener jeg og der var ikke meget at råbe hurra for i 2560x1080. Men nu smider LG denne skærm på banen
www.edbpriser.dk/skaerm/lg-34um95-p-soelv-sort-id-8032912.aspx
IPS panel
3440*1440 opløsning
32"
Jeg er så solgt på denne skærm at det er helt vildt, min ynglings nørd anmelder den her:
Alle der spiller poker er vidst enige om at at have mange borde på en stor skærm er bedre end at have flere skærme. På dette setup i standard pokerstars størrelse kan du have 8 borde med lidt plads i siderne og bunden. MEN gør man bordene lidt mindre, godt 120pixels begge veje, (altså ikke helt mini størrelse), kan du lige pludselig have 21 borde uden overlap, og hvor du også kan se HEM stats. Jeg har efterhånden talt med mange grinders omkring deres setup, og det lader til der er en bred enighed om at det er lettere at kigge fra venstre til højre og modsat, end det er at kigge op og ned, som er tilfældet nu med de 30" 16:10 monitors kan købe.
Lidt teknisk information
Den computer man har idag, kan køre denne skærm i fuld opløsning via HDMI med 50hz, vs de 30hz man køre 4K skærme med idag. Og ja man kan se TYDELIG forskel fra de std 60hz man har idag til 30hz. Derudover køber du en 4K skærm og skal game lidt Diablo mens man venter på aktion skal man op og bruger over 5K på graffikkort for at køre det i native opløsning, som man jo vil når man har betalt for skidtet. For slet ikke at tale om det ikke ser så pænt ud når man ikke køre i sin native opløsning.
Jeg har efterspurgt et review sample hos LG, men jeg overbevist om jeg ligger meget langt nede på listen :)
Så hvad siger PN, nogen der skal prøve den?