Hero ser sig selv som klart den bedste spiller ved bordet. der foregår ting man ikke forstår hos de andre spillere. Nuts bliver gladeligt checket bag på river fx. Dog har villain ikke være out of line.
Hvad siger i til linjen? Hero formoder at Villain trækker efter et eller andet, evt noget low. da ingen rigtige scarecards falder skyder vi også river.
$15.00+$1.50 USD Omaha Hi/Lo Pot Limit - Level V (30/60) - 2010/07/15 7:05:12 ET
Table '290483984 11' 6-max Seat #5 is the button
Seat 1: Villain(3986 in chips)
Seat 2: kema56 (2490 in chips)
Seat 3: pongaupoker (11725 in chips)
Seat 4: peter17153dm (1968 in chips)
Seat 5: Hero (4382 in chips)
Seat 6: Dimson_spb (6170 in chips)
Dimson_spb: posts small blind 30
Villain: posts big blind 60
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero[2♦ 3♠ 5♦ 4♥]
kema56: folds
pongaupoker has timed out
pongaupoker: folds
pongaupoker is sitting out
peter17153dm: folds
pongaupoker has returned
Hero: raises 120 to 180
Dimson_spb: folds
Villain: calls 120
*** FLOP *** [J♠ A♥ 3♣]
Villain: checks
Hero: bets 300
Villain: calls 300
*** TURN *** [J♠ A♥ 3♣] [9♣]
Hero: bets 780
Villain: calls 780
*** RIVER *** [J♠ A♥ 3♣ 9♣] [J♥]
Hero: bets 1080
2345 i tour plo8
Hvis du vurderer at han er så dårlig at han trækker efter en nøgen low er det vel ok.
Dog har han ofte esset, og betaler i ren og skær protest over ikke at have ramt sit træk.
Jeg tror jeg tager det gratis kort allerede på turn, og giver op på river når jeg ikke rammer.
Generel PLO donk :D
@Godteterkel
der er ingen lowhånd da der kun ligger to kort under 8 på bordet.
"det er ret unlikely du ikke har vundet low hånden, derfor synes jeg godt den kan spilles sådan."
der er ingen low! jeg tror jeg misforstår hvad du skriver ellers
Jeg ved ikke meget om PLO/8 og endnu mindre om donkaments.
Men med den absolutte bund af din range skal vel bluffes med en hvis frekvens, eller?
Det er vel også rimelig friskt af ham at kalde ned med nøgen A her, eller?
Hvis ikke du vil skyde igennem skal du måske overveje at checke turn. Med position kan du jo stadig tage potten fra ham. Desuden vil det vel stinke ret meget at blive c/r
@OP
Fint imo, dog skyder jeg river langt større end du gør, aktuelt skal han betale 1080 ud i en pot på over 3k.. Alt for fine odds imo. Om turn er et check eller bet er lidt 50/50, vi har jo ca. halvdelen af decket der improver vores hånd, dog gør de to klør den lidt meh...
@spiderman
Umm what? Du er klar over vi spiller omhaha ikke?
Det er højest usandsynligt at han har en AAxx combo stacksizes taget i betragtning. den vil han i de fleste tilfælde nok repoppe og comitte på floppet vil jeg skyde på.
Turn check er en fin løsning, men det er vel næsten det samme som at opgive hånden. Og når man tænker på at ♣9 er ret blank en, fandt jeg på at skyde igen.
Jeg mener helt sikkert at der skal bluffes en del i det spot der og han kan vel skydes af weak Aces ret ofte også. J♥ på river er klam da han nok betaler en hel del med et nøgent A. men her kan jeg vel kun skyde videre, eller?
spiderman
ville du betale et turnbet med QQ og KK?
I tour-sammenhæng vil jeg være tilbøjelig til at checke turn bag - men bet er også OK.
Som spillet er det fint at bette river - men better også river større.
Ser i så fald IKKE V kalde med nøgen A
nope - ikke noget brugbart. Der sidder en kæmpedonk ved bordet "peter17153dm", så der er blevet spillet lidt løst mod ham. Hero har lateregget til touren, så vi har vel kun været i gang et kvarters tid or so
Fint spot. Hvis ikke villain er løbet ind i et hus, tror jeg vi får ham til at folde :)
Turn skal i øvrigt altid bettes.
Hvorfor skal turn bettes ?
Vi har kun 9 formodede scoop outs, og en del som giver os nut low uden nogen high på siden.
Nu sidder vi og smider halvdelen af en fin stack ind som semibluff på turn, samt bluff på river, hvorfor er det optimalt ifht. den anden mulighed ?
@spider
kender du spillet.
I min bog har vi et monster wrap med træk til både nøddelow og nødde strit, det eneste jeg kunne gøre anderledes i den her hånd var at cr på flop for at få pengene til midten der.
Jeg tjekker dog altid turn her og byder any river.
@freakstar
Som majaline
Hvorfor skal turn altid bettes?
Snapper du, hvis V kommer over toppen?
@Spidermand
"mange donk der gerne caller med AA og vil ikke bette med QQ KK"
eerrr... det giver ingen mening
"turn skal ikke bettes da du kun har low at spille efter"
err....ikke helt korrekt
@spider
tager du pis på folk ??
En toer laver nut straight + nut low, det samme gør alle firere og femmere
Ehm spiderman - grunden til at jeg lagde hånden op, er at jeg vil gerne vide om jeg repper godt nok til at tage hånden ned. Derudover spiller jeg personen meget i denne hånd. Jeg har ingen grund til at tage en grudge op mod dig, men jeg tror helt sikkert du skal begynde at smide hænder til analyse.
Lol sådan spider - slet alle dine indlæg
@hermod
ja det er self svært at cr i spottet, my bad
Jeg må stange ud som dig på floppet, men tjekker nok røven på turn, kan dog ikke se du laver den store fejl ved at følge op.
Jeg har ingen grund til at tage en grudge op mod dig.
hvorfor skulle du osse det, gav bare min mening om den hånd du har lagt op
men jeg tror helt sikkert du skal begynde at smide hænder til analyse.
hvorfor skulle jeg gøre det, da jeg bare er hobby spiller og ikke mig der lagt en hånd til Analyse
Well... Du smider lige en: jeg elsker at spillere som
dig, da jeg er meget tight. Den følger jeg så bare op på med et; lad os ikke tage en grudge, men hvis du insisterer, så lad os spille 100 plo8 turney hver og se hvem der klarer sig bedst ..
Jep han foldede til mit riverbet, men min pointe er at jeg repper stærkt gennem hele hånden (udover preflop obv)
Ok, jeg kommer lidt sent ind i håndanalysen....
Jeg formoder, at vi hører fra Villain på floppet såfremt han har set, AJxx eller A3xx. J3xx er ikke vild sandsynlig (måske J234 med noget zooote) og til trods for at vi nok ikke hører fra denne på floppet, er jeg dog ikke videre bange for, at han skulle sidde med den.
Derfor ser jeg ikke mange J i hans range og hans ligner givet en der trækker efter low.
Selvom du har åbnet knappen og du åbner ok-bredt (?), er det svært for Villain at have en legitim hånd at calle med på river, efter du har fyret tre skud (jvf ovenstående)- WP!
Jeg åbner meget bredt fra knappen. Men eftersom jeg kun har siddet ved bordet i 15 min eller lignende, er det ikke sikker at villain ved det.