Jeg ved hvad jeg gør her. Men hvad siger resten? Det er som skrevet anden hånd, så der er ikke meget at sige om vildænder.
PokerStars Hand #105648799692: Tournament #803877178, $2.28+$0.22 USD Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2013/10/17 22:27:48 CET [2013/10/17 16:27:48 ET]
Table '803877178 15' 9-max Seat #2 is the button
Seat 1: giegie888 (1500 in chips)
Seat 2: chicoElhabib (1490 in chips)
Seat 3: Tigerfry (1630 in chips)
Seat 4: PaKaWaN (1500 in chips)
Seat 5: adamjanko (1500 in chips)
Seat 6: WEHRMACHT_72 (1500 in chips)
Seat 7: skyDL (1380 in chips)
Seat 8: SENKZ (1500 in chips)
Seat 9: CheikyMonkey (1500 in chips)
Tigerfry: posts small blind 10
PaKaWaN: posts big blind 20
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Tigerfry [A♦ K♣]
adamjanko: folds
WEHRMACHT_72: raises 1480 to 1500 and is all-in
skyDL: folds
SENKZ: folds
CheikyMonkey: folds
giegie888: calls 1500 and is all-in
chicoElhabib: folds
Tigerfry:
$2,50 180 mands 2 AI 2. hånd
I sådan et spot folder jeg ALTID.
Hvis de to vildænder er nogle store donks.. så kunne jeg godt finde på at calle.. men ellers så er blinds så lave at jeg nok ville folde og prøve at spille mig til en sejr.. i stedet for at flippe mig til den ;)
enig med donkey.. folder helt sikkert mod to unknown villains i dette tidlige spot
I 2,5'er caller jeg hver gang mod fisk
Nitrrrrrram skrev:
I 2,5'er caller jeg hver gang mod fisk
Hvordan ved du at de er fisk efter 1 hånd?
WEHRMACHT_72´s raise er givetvis fisket men ofte vil du vel være ude og flippe mod giegie888.... Og det i en situation hvor Allin raiseren sagtens kunne have nogle af dine outs...
Har ikke noget imod at folde har heller ikke noget imod at kalde.
Sgu mit tempoment der afgør den her sag og ikke noget jeg ligger den store analyse bag.
WTF factoren i 2$ 180 er simpelthen for stor til at vi kan være spot on hver gang i de her situationer.
Hvordan man ved de er fisk efter 1 hånd? De openshover 75 bbs?
GuldsmedeN skrev:
Hvordan man ved de er fisk efter 1 hånd? De openshover 75 bbs?
Enig, og det skriver jeg også... Men hvad kalder nr. 2 med som vi ikke flipper mod...
Og Allin-betteren har vel rigtigt gode chancer for at have nogle af vores outs...
Derudover er vi ikke sindsygt meget bedre stillet af at triple her så tidligt i turneringen, hvorimod vi er criplet hvis vi caller og taber... Hvis niveauet er så dårligt som i vil gøre det til, må der alt andet lige være bedre spots end dette...
Selvfølgelig er det et temperaments spørgsmål, og kan da sagtens se at man kan finde på at calle hvis man har 14 andre turneringer kørende og er lidt ligeglad, men det kan sjældent være korrekt i det givne spot hvis man vil spille korrekt poker.
Personligt kalder jeg hver gang med mindre jeg har notes på villain. De viser meget sjældent AA eller KK op og derfor har jeg ofte et flip eller dominater deres A. Der er en del mærkelige openshoves i 2,5$ 180m, så helt klart profitabelt at snappe den i min bog.
exentix skrev:
Personligt kalder jeg hver gang med mindre jeg har notes på villain. De viser meget sjældent AA eller KK op og derfor har jeg ofte et flip eller dominater deres A. Der er en del mærkelige openshoves i 2,5$ 180m, så helt klart profitabelt at snappe den i min bog.
Jeg havde også kaldt openshovet her hvis vi havde været alene i puljen, men genere det dig slet ikke at der allerede er en caller?
Miwala skrev:exentix skrev:
Jeg havde også kaldt openshovet her hvis vi havde været alene i puljen, men genere det dig slet ikke at der allerede er en caller?
Det er selvfølgelig aldrig fedt at der er 2 AI foran mig, men jeg har erfaret at de langt oftere har AQ/AJ og TT ish. Jeg vil sætte vedkommende der openshover på noget ATs op til AKs, og vedkommende der kalder bagved har nok minimum par 9 eller bedre. Uanset hvad, er vedkommende der openshover i hvert fald fisk. :P
Når jeg spiller disse multitaber jeg meget, så den får bare et AI da jeg 100% mener, at jeg vinder den mere end 33% af gangene. Og når så jeg chipper op til 4500 så tidligt får jeg en stor edge til at tage mange pots ned når blinds er steget lidt, og kan tage flere chancer end hvis jeg sad med 1500-2000.
Hvis en af dem en sjælden gang har AA/KK betyder det ikke så meget, så får vedkommende en note for at openshove nuts(hvis det var initial raiser obvi).
Med mindre man ikke slår niveauet, bør det være et fold 100/100...
@exentix
Med de ranges du sætter op (som jeg btw er enig i) er du lige lidt under 30%. Men jeg vil egentlig ikke talkneppe eksemplet... Synes bare ikke gevinsten ved at triple er stor nok til at riskere at ryge ud (næsten) i det givne spot... Hvis du har så meget edge på dine modstandere så kommer der bedre spots... At du spiller mange turneringer retfærdigører ikke at lave et dårligt call som det er i min optik...
Hvis du kører en strategi med at samle mange chips tidligt eller bust kan et call selvfølgelig forsvares selvom jeg personligt mener at man kommer længere med en mere tight tilgang til de tidlige stadier i disse turneringer...
Mvh Mika
Miwala skrev:
@exentix
Med de ranges du sætter op (som jeg btw er enig i) er du lige lidt under 30%. Men jeg vil egentlig ikke talkneppe eksemplet... Synes bare ikke gevinsten ved at triple er stor nok til at riskere at ryge ud (næsten) i det givne spot... Hvis du har så meget edge på dine modstandere så kommer der bedre spots... At du spiller mange turneringer retfærdigører ikke at lave et dårligt call som det er i min optik...
Hvis du kører en strategi med at samle mange chips tidligt eller bust kan et call selvfølgelig forsvares selvom jeg personligt mener at man kommer længere med en mere tight tilgang til de tidlige stadier i disse turneringer...
Mvh Mika
Som udgangspunkt nitter jeg den også meget i starten, det giver ingen mening at åbne marginale hænder for at samle minimalt op. Jeg mener at AK trevejs spiller så godt at det er værd at calle her. Der er flere hænder i en gennemsnitlig 2,5$ range som burde sættes ind før man kan sætte det helt op, der er flere der spasser ud og kommer med, med helt absurde hænder end man tror.
Jeg tror bare vi ser på det forskelligt, jeg tager rigtig gerne min chance med AK for at få en stor stack hvorimod du gerne vil ind som større favorit.
Nu har jeg grindet en del 2,5er og jeg kalder hver gang her.
Der er et par enkelte regs ellers er 70% af feltet store fisk. Jeg har set flere der er kommet ind i 3-4 vejs pots med suited connecters, små par og lignende. Hvis de har AA eller KK, så er vi skidt inde, men som jeg oplever det, er det kun hver 1/20 gang det rent faktisk sker :)
CALL CALL CALL
Hvis jeg var villan to caller jeg med en range der ligger et stykke under AK. Derfor ganske simpelt.
Og jeg vil virkelig gerne ud og flippe med villan 2 med villans 1 penge i potten. Gør det i min bog meget profitablet
Folder aldrig AK i 2.5$ med de typer der openshover, i de her billige sngs så vil jeg mene det er direkte elendigt at folde AK
Nitrrrrrram skrev:
Hvis jeg var villan to caller jeg med en range der ligger et stykke under AK. Derfor ganske simpelt.
Hvilken range forventer du at villain 2 kalder med? Du siger at hvis du var villain to ville du kalde med en range der ligger et stykke under AK. Kan du prøve at opstille en range som du vil kalde med her?
Jeg kalder aldrig her i 2. hånd. Som Shadestar er inde på er det absolut hovedløst at kalde, hvis man slår niveauet.. i min bog :-)
Tror dog ikke der er noget der er rigtigt eller forkert her, men jeg håber og forventer at der kommer et bedre spot.
Det er ikke til at stille en generel range..
Folk laver de mest vanvittige ting i starten og vi kan aldrig folde AK her. Det er en stor fejl imo
Call-->win-->dominate
Call-->lose-->Ctrl-S
Fold-->lose
Kan vitterlig ikke forstå argumentet med om man slår niveauet.
Jo man grinder chips over tid, men det er vel underordnet om man gør det i den her tunering eller den næste man åbner op?????
Hvis det er +ev at kalde så bliver det betalt direkte af, og er der noget bedre?
Man minimer ganske vist variansen, men så må man lære at spille med brm.
Uden stats kalder jeg hver gang her. Alt for mange fisk på 2,5, Har tit mødt qk og 79s i lige præcis det spot.
Folder AK hvergang i dette spot.
Giver ikke mening at kalde i min optik for i bedste fald at være 30% inde.
Men jeg skubber også AA fra utg til 4 poss. Da der altid er 1 til 3 kalder på dette tideligt stadie i sådan en tur.
Traktor skrev:
Men jeg skubber også AA fra utg til 4 poss. Da der altid er 1 til 3 kalder på dette tideligt stadie i sådan en tur.
Det her er ganske enkelt vrøvl
Som jeg ser det, så får man en god start på sng'en hver 3 gang, men man har jo ikke vundet den endnu. Der er stadigvæk 176 spillere med.
Så kunne man lige så godt buy-in i en $ 7 for så at spille poker, modsat at flippe sig frem.
Men det er jo nok mest et ? om hvilke spille-type man er.
Dj Ellington skrev:
Call-->win-->dominate
Call-->lose-->Ctrl-S
Fold-->lose
Tja, det er det her jo ikke
Kloge ord ??
@traktor
Det er vel ikke hvilke type man er.
Du påstår at hånden er -ev og derfor mener du det er oplagt fold.
Hvis man mener det er:
+ev -> kald
-ev -> fold
Vi bliver aldrig enige om det alle sammen, og derfor behøver man ikke at angribe andres mening på det personlige plan, det mindste man kan gøre er vel at begrunde ens egen synspunkt. Tråde er vel til at vi alle har mulighed for at udvikle os, samt at få indsigt i andres strategier.
Som jeg læser type så er det om man er en der åbner mange hænder eller få. Eller man har en callrange der er til den tighte side eller er mere loose i sin callrange. Om man forsvare blinds eller ej. Og så videre.
Jeg kan forstå det har en indflydelse længere inde i turneringen, men spottet handler jo om ens analyse. Og om man er tight eller loose har vel ikke den store indflydelse på hvad man sætter dem på?
Men ok fred være med det. Vi er nok bare gået galt i byen af hvad ordet type dækker over.
SanderM
Som jeg forstår dig lyder det til at vi er ret enige,
Mit svar er ud fra den aktuelle hånd, der er der jo ikke noget historik at gå efter. Så derfor skriver jeg type
Dj Ellington skrev:Traktor skrev:
Det her er ganske enkelt vrøvl
Hr Ellington
Dit indlæg, er ikke særligt godt formuleret. Så ud fra det må jeg jo konkludere at du enten ikke ved noget om emnet eller ikke har noget relevant at byde ind med.
Nu er der ikke meget Hr over mig og er egentlig ikke interesseret i at gøre dig til en bedre spiller :)
men ok
"Giver ikke mening at kalde i min optik for i bedste fald at være 30% inde"
"Da der altid er 1 til 3 kalder på dette tideligt stadie i sådan en tur"
hvad skal jeg sige...det er tydeligt at du tror at poker opererer med faste rammer og regler..dette er ikke tilfældet...tænk over det
Som jeg ser det opstår denne specifikke situation ikke ofte nok til at det ikke er chancen værd at kalde såfremt vi antager at du spiller med god brm og bare kan regge til en ny...deraf mit tidligere indlæg.
Mht at formulere sig ordentligt ville jeg nok også liiige feje for egen dør
Dj Ellington skrev:
Nu er der ikke meget Hr over mig og er egentlig ikke interesseret i at gøre dig til en bedre spiller :)
men ok
"Giver ikke mening at kalde i min optik for i bedste fald at være 30% inde"
"Da der altid er 1 til 3 kalder på dette tideligt stadie i sådan en tur"
hvad skal jeg sige...det er tydeligt at du tror at poker opererer med faste rammer og regler..dette er ikke tilfældet...tænk over det
Som jeg ser det opstår denne specifikke situation ikke ofte nok til at det ikke er chancen værd at kalde såfremt vi antager at du spiller med god brm og bare kan regge til en ny...deraf mit tidligere indlæg.
Prøv at læse indlæg før du besvare dem.
Det er 2 forskellige ting du besvarer på en gang.
Og hvis man har så travlt kan jeg godt forstå at det ligner vrøvl. Men prøv lige at læse det en gang mere
Mht at formulere sig ordentligt ville jeg nok også liiige feje for egen dør
satme skidt at folde i 2.5$
Snap, reg up til næste.
Ellington
Traktor skrev:
Når jeg skriver at jeg folder AK i dette spot. Er grunden at jeg ikke kan se det åbenlyse gode i at tabe 2 ud af 3 gange som noget godt så tidligt i en tur. Så derfor giver det ikke mig mening at kalde for i bedste fald at være 30% inde i en pot.
Så er der sætning nr 2 : Men jeg skubber også AA fra utg til 4 poss. Da der altid er 1 til 3 kalder på dette tideligt stadie i sådan en tur.
Dette skal ses som en lille forklaring på en af grunden til at jeg har denne tilgang til det oprindelige ? . Altså at folk generelt er meget utilregnelig på disse stakes.
Håber at det hjalp dig lidt. :-)
@Traktor
Tror Ellington har forstået dine synspunkter, han er bare direkte uenig i din tilgang til spillet.
:-) det er også ok at være, jeg påstår heller ikke at det er det rigtige for alle. Men for mig er det. Uanset om det er i en $ 2,5 eller i $ 25 ser ingen grund til at flippe for livet, hvis det kan undgås.
Roger and over :-)
Jeg har aldrig foldet AK pre i en $ 2,5 hvad jeg kan huske.
Du for simpelhen ikke nok kort til at vente på et bedre spot i sådan en turbo. Det vel her at den store varians kan kommer ind i billedet, også hvis man vil vinde, og ikke fedte sig i pengene. Ved ikke hvad der er rigtigt hvis jeg skal ærlig, og er ikke blevet så meget klogere på denne tråd.
Haha, tjaeh.. Det er vist meget forskelligt ;-)
Hvad gjorde du Fryden?
nickstealer skrev:
Du for simpelhen ikke nok kort til at vente på et bedre spot i sådan en turbo. Det vel her at den store varians kan kommer ind i billedet, også hvis man vil vinde, og ikke fedte sig i pengene. Ved ikke hvad der er rigtigt hvis jeg skal ærlig, og er ikke blevet så meget klogere på denne tråd.
Nu er det jo ikke en turbo, og mener da bestemt at man får nok muligheder i sådanne turneringer til at få andre spots at udnytte sin edge.
Synes også at det er lidt ekstremt at mene at man prøver at fedte sig i pengene hvis man folder AKo i 2. hånd efter en allin og et call, men sådan er vi jo så forskellige... :-)
Mvh Mika
Miwala skrev:nickstealer skrev:
Nu er det jo ikke en turbo, og mener da bestemt at man får nok mulighederne i sådanne turneringer til at få andre spots at udnytte sin edge.
Synes også at det er lidt ekstremt at mene at man prøver at fedte sig i pengene hvis man folder AKo i 2. hånd efter en allin og et call, men sådan er vi jo så forskellige... :-)
Mvh Mika
Det er en turbo, der er ikke nogen non turbo 2,5$ 180 mands SNGS.
Derudover så er det any day et EV kald på de her limits, mod de her maniacs. Er du en af de få gange oppe imod AA eller KK så må du blot regge til en ny sng eller suge for hårdt. men folde gør vi obv aldrig i det her spot, så bør man nok overveje freerolls :)
DoubleAcesDK skrev:Miwala skrev:nickstealer skrev:
Nu er det jo ikke en turbo, og mener da bestemt at man får nok mulighederne i sådanne turneringer til at få andre spots at udnytte sin edge.
Mvh Mika
Det er en turbo, der er ikke nogen non turbo 2,5$ 180 mands SNGS.
Derudover så er det any day et EV kald på de her limits, mod de her maniacs. Er du en af de få gange oppe imod AA eller KK så må du blot regge til en ny sng eller suge for hårdt. men folde gør vi obv aldrig i det her spot, så bør man nok overveje freerolls :)
Nå for søren... Vidste ikke det var en turbo... Troede det stod i turneringstitlen så... Spiller ikke normalt 2,5$... Men set i lyset af at det er en turbo kan jeg bestemt også se logikken i et call i det her spot... Havde det ikke været turbo, mener jeg stadig at et fold er vejen frem...
Mvh Mika
Enig i non turbos kan vi obv. nemt folde i det spot :)
Jeps som skrevet er det turbo, troede egentlig også det fremgik af HH, men næh.
Mht. hvad jeg gjorde blev det et kald, omend ikke snap :) Halv-doblede mod AK og AQ.
Vidste heller ikke at det var turbo, det fremgår ikke af indlæg.
Skulle jeg spille en turbo $ 2,5 så blev det nok også all in med AK :-)
De ting jeg gør inden jeg i de fleste tilfælde vælger at kalde er: 1) Højreclicker på spillerne og finder ud af hvor mange borde de spiller. 2) Er de skjulte taler det for at det er en god spiller fra mit syn af eller i hvertfald en der multitabler og som ikke vil vise det for ikke at komme under pres under hænder. 3) Sidder de kun på et bord og spiller bare denne ene turnering ser jeg dem mere som "one timers" ala "jeg går lige ind og donker denne her billige 2.50 turnering". 4) Er det aller første hånd i turneringen, giver det mig endnu mere grund til at kalde, er det, som OP et pare hænder inde og man har set spillerne folde, så taler det klart for et fold. Så helt klart noget der påvirker mig når jeg står i situationen.
PokerStars - $2.28+$0.22|10/20 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4: www.pokertracker.com
BTN: 75 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)
SB: 75 BB (VPIP: 14.17, PFR: 12.65, 3Bet Preflop: 5.08, Hands: 1,683)
Hero (BB): 75 BB
UTG: 75 BB (VPIP: 57.14, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)
UTG+1: 75 BB (VPIP: 16.46, PFR: 15.75, 3Bet Preflop: 6.58, Hands: 477)
UTG+2: 75 BB (VPIP: 14.88, PFR: 12.17, 3Bet Preflop: 2.78, Hands: 121)
MP: 75 BB (VPIP: 15.38, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 13)
MP+1: 75 BB (VPIP: 31.58, PFR: 5.56, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 19)
CO: 75 BB (VPIP: 14.96, PFR: 11.69, 3Bet Preflop: 6.10, Hands: 1,156)
SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB
Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Ah Kc
UTG calls 1 BB, fold, fold, MP calls 1 BB, fold, fold, BTN raises to 75 BB and is all-in, SB calls 74.5 BB and is all-in, Hero calls 74 BB and is all-in, UTG calls 74 BB and is all-in, fold
Flop : (301 BB, 4 players) 8h Ks 9s
Turn : (301 BB, 4 players) 8d
River : (301 BB, 4 players) Js
SB shows Qs Qc (Two Pair, Queens and Eights) (Pre 44%, Flop 15%, Turn 5%)
Hero shows Ah Kc (Two Pair, Kings and Eights) (Pre 26%, Flop 73%, Turn 90%)
UTG shows 2c 2h (Two Pair, Eights and Twos) (Pre 16%, Flop 8%, Turn 5%)
BTN shows Jd Ad (Two Pair, Jacks and Eights) (Pre 14%, Flop 3%, Turn 0%)
Hero wins 301 BB