Hej
1)
Jeg er 25.000 kr - jeg leder efter den bank der gir højeste rente, men uden at "låse" pengene - kan I finde højere end 3%?
2)
Skulle man investere dem i andet?
(Jeg er risiko-villig - så afkast er vigtigt!)
25.000 kr. - de skal arbejde!
Hvis du kun kan finde en bank som tilbyder 3%, så har du altså ikke ledt ret grundigt. Får personligt 5,7% ved indskud uden binding.
Prøv lige google igen.
Er du 25.000 kr.? Så må jeg indrømme, jeg hellere ville bruges på damer og sprut ind være i en bank. ;-) Ej, sorry... skidt humor på denne tid af dagen.
25k har næppe nogen indflydelse på din livstidsindkomst, so fix noget risiko istedet for en skaldet 3% rente.
Altså med inflation og skat af renteindtægt kan du lige så godt lade være.
køb en raket aktie istedet.
BRFbank hvis du bare vil have en almindelig konto - ligger vist på 5% nu hvilket er ok fornuftigt
De mere risikobetonede investeringer må du selv finde
/KÅ
opkøb islandsk valuta, den skal sku nok blive reddet.
Køb 1 kilo hash, smugl det til grønland, sælg det! Så har du pludselig et afkast på 400%
(x) Just kiddding
(x) og så alligevel ikke :-)
hvis du sætter pengene i banken i 10 år med til en rente på 5% og vi regner med at inflationen er 2% og du skal svare 40% i skat af renteindtægten har du reelt kun tjent ca. 3000kr.
Så hvis du skal være stenrig skal der sgu noget andet til...
Morten
Altså 25k..? Ville hellere gamble med lortet end at få et afkast på et par 100 kr. om året?
@Raller
"Får personligt 5,7% ved indskud uden binding."
Lækkert! Kunne man lokke ud af dig, hvilken bank det var - for jeg har ikke kunnet finde sådan et godt tilbud, UDEN binding?
-Det ville være lækkert:)
ja og med et indskud under 50k vel og maerket.
prøver igen, kan ikke finde nogen; Hvem giver mere (eller blot omkring) 5% på en indlånsrente UDEN at man binder pengene, og vel at mærke med et beløb under 50.000 kr?
Håber på et svar:)
ingen danske banker.
@ Aurvandil
Banker er da sygt +++EV for tiden, og det er ikke engang close. 5-6% med statsgaranti. Find det markant bedre risikojusteret, og jeg er imponeret.
@ Realmadrid
Er det ikke bare at skyde dem ind på en konto? Siden du ikke vil have binding antager jeg at det for fordi de skal placeres for max 3 måneder, og så bliver selv 2% mere i rente på 25.00 blot til snoldede 335 kr efter skat. Klart at det stadig er værd at lede efter, men for 335 kr, så er det vist grænser for hvor mange minutter der skal bruges på det inden det bliver minus EV.
bruger selv nykreditbank...... tror nok min opsparingskonto gir 3.75 og formuekonto 6% saa proev der.
/ the master.
får selv 5.5% eneste krav er der skal være 50K+ på kontoen... skrab lidt mere sammen evt?
(er uden nogen form for binding, får bare ikke nogen renter den måned jeg hæver pengene)
Der er da absolut ingen idé i at investere 25.000 kr. til en rente omkring 5 %, hvis du har 25k liggende nu, så kan det vel ikke betyde meget for dig at du har 4000 kr. mere om 10 år? Makes no sense..
du kan få 5,5% hos træskobanken også kaldt Arbejdernes Landsbank.
1,000 % 1,000 % af saldo i intervallet 0,00 - 25.000,00
5,500 % 5,500 % af saldo i intervallet 25.000,00 - 275.000,00
4,750 % 4,750 % af saldo i intervallet 275.000,00 - 1.000.000,00
5,000 % 5,000 % af saldo i intervallet 1.000.000,00 - 5.000.000,00
5,250 % 5,250 % af saldo over 5.000.000,00
Der er ingen binding eller hævegrænser osv.
Jamen jeg gir mig:)
I har ret.
Det kan sku ikke betale sig at sætte de 25.000 i nogen bank - der skal købes aktier, men hvilke?
1. Vestas? (kommer den under 200 igen?)
2. AP Møller (hvad skal den ned i før jeg bør sætte pengene på den?)
3. Den Danske bank (kommer den længere ned eller skal den købes nu?=
4. Århus Elite B (har den overhovedet potentiale, eller skal den meget meget længere ned?
5. Brøndby (ligger og roder mellem 40-50...hvad siger I til det?)
6. Parken SE (FCK-aktien har været vildt faldende i den sidste tid...hvad hvis de vinder mesterskabet og kommer i CHL?)
Til ovenstående foreslag gælder to ting:
A. ALLE pengene blit sat på én aktie, for jeg er risiko-villig:)
B. Af de ovenstående hvilke aktier er så gode køb, og hvilke vil I fraråde?
1. Ja, den kommer ned i 197,22
2. Den skal ned i 0 - SÅ køber du 2 da maxx
3. Ja, den kommer ned i 3,223 (dog er min analyse lidt usikker. Den kan meget vel havne i 3,222)
4. Ja, kanon aktie. Bryderne har lige fået en stor sponsorkontrakt på 5.000 kr. af malermester Hansen & Søn! BUY BUY BUY!
5. Ja, køb fodboldaktier. Det er lige så fornuftigt som money in da bank maaaan!
6. Ja, de har jo PARKEN! Og de holder koncerter så det kan aldrig gå galt! Den kan kun gå en vej! EN VEJ, SIGER JEG!! OP!! OP!! (kender Don Ø privat)
Btw - der er forskel på at være risikovillig og tåbelig. Sorry.
(du kunne lige så godt have smidt en masse papirlapper ind i et abebur og lade dem vælge dine papirer)
ind på en betting konto med dem og så bet fornuftigt... det ville jeg squ gøre..
Gi den gas og så skulle det efter sigende være skattefri gevinster, ikke som aktier hvor du skal betale af overskudet.
@Analpirat
Hvis jeg ikke griner højlydt, så skyldes det blot at jeg primært klukker indvendigt...
Nej - du er sjov og har nogle sjove kommentarer, og tilsyneladende megen tid.
Det glæder mig og det varmer med godt humør.
Skal vi andre voksne mennesker, der gider at tage snakken ikke diskutere tråden videre?
Mig bekendt "tvinges" man ikke til at kommentere tråde man finder tåbelige eller overfløddige...vi andre der finder denne tråd interesant - lad os fortsætte:)
Køb en sjat Vestas-aktier NU eller i morgen :) Og SÆLG når de stiger vildt.. For der er ingen penge i dem på lang sigt!
@Realmadrid
Jeg prøver bare at spare dig for at smide 25.000 ud af vinduet. Synd du ikke forstår det.
Røvsørøveren har fat i noget af det rigtige... Der er forskel på risikovillighed og tåbelighed.
I stedet for at være super eksponeret for kurssving ved kun at købe enkeltaktier, kunne du måske overveje en investeringsforening for at få et minimum af risikospredning/diversitet.
12.5k på rød 9, og 12.5k raket på tilten. Risikospredning med garanteret gevinst, yes-no?
Hele møllen på kobber, spreadbetting er vejen frem ;)
Op eller ned er ligegyldigt, den svinger alligevel sygt meget
@Analpirat og Orty
Der er forskel på risikovillighed og tåbelighed.
- og nu er det min tur til at fyre en kliche af: "Det hele kommer an på øjnene der ser".
Nu når vi er færdige med lege med ligegyldige ord-formationer, så syns jeg os der gider skal gå videre:)
And for the record, det ER risiko-fyldt at satse på få aktier, man spreder ikke just risiko - men derfor er det jo at os der tør tage en risiko, prøver at udpege aktier vi tror på.
Vestas og AP Møller er nævnt - det lyder spændende, hvornår ville I købe dem? vente lidt eller hur:)