25000$ guarantee NordicBet

#1| 0

Jeg sidder her til aften i denne 25.000$ guarantee turnering på NordicBet. Buyin er kun 25$+2.50$ hvor der er mulighed for rebuy og add on. Der er præmie til 80.

Da vi er 54 tilbage sidder jeg med en stack på 16.5k og average er omkring 40k så jeg er lidt presset med blinds på 3k/6k. Jeg sidder i BB og får AKs. En midter mand caller BB og jeg går selvfølgelig all in og han er den eneste der caller mig. Han sidder med AQo og der kommer 2363 og f**** Q på river. Det er total latterligt med de skide fisk i sådan en turnering, men det sker jo for os alle.

Det er så irriterende af flere grunde. Jeg lå til nogle rigtig gode penge, da samlet præmiesum var 45000$ og 1. pladsen får 12000$. Jeg vandt 112$ for en 53 plads, men havde jeg vundet havde jeg ligger i top 30 og kunne sikkert have gået endnu længere, hvilket ville have givet mig mindst 500$.

Han skrev endda til mig bagefter at jeg sad med en latterlig hånd og at jeg var en åndsvag spiller. Lige netop den type spiller gad jeg godt, man kunne hente information om og så rejse over og smadre fjæset på den skide svensker.

Sket er sket og jeg er da glad for de 112$, men kan bare ikke lade være med at tænke på hvor godt det kunne være gået hvis den nar ikke havde taget mig på river, med de 4% chance han har for at vinde.

MVH Kagesen "the sorry ass loser"

17-05-2004 01:57 #2| 0

Havde du smidt AQ hvis du var ham? Jeg havde ikke, så kald mig bare fisk også.

17-05-2004 02:06 #3| 0

Det var ærgeligt. Kender følelsen.

Men når det så er sagt synes jeg hellere du skal forsøge at forbedre dit spil hellere end at kritisere andre end dig selv for dit "nederlag", som det jo ikke engang var. Det var en 75/25 situation (AKs vs. AQ). Så det var faktisk ikke særlig slemt for ham. Specielt hvis der var en chance for at du havde enten et par eller en domineret hånd. Jeg mener faktisk han spillede hans hånd korrekt, mener du ikke det? Han får 10.5k:25.5k pot odds, hvilket selvfølgelig ikke er nok, men chancen for at du ikke havde AA/KK/QQ/AK var stor nok til at det var et klart call for ham. Ville du ikke have gået all-in med alle par? Det ville jeg helt klart i den situation. Hans 6k call til at starte med synes jeg faktisk også rigtig godt om. Det er præcis hvad Sklansky råder en til i afsnittet "Don"t make good hands into seven-deuce" i TPFAP.

Jeg har sagt det før og jeg vil sige det igen: Hvis man for ofte taber på all-in races eller coin flips så skyldes det nok at man spiller for tight/weak. Det kan selvfølgelig godt være du ikke gør det, det ved jeg ikke. Men prøv at forbedre dit eget spil i stedet for at kritisere dine modstandere.

/pius

17-05-2004 02:11 #4| 0

"Jeg har sagt det før og jeg vil sige det igen: Hvis man for ofte taber på all-in races eller coin flips så skyldes det nok at man spiller for tight/weak"

Nu har du sagt det før, men kan du ikke forklare det igen?

17-05-2004 02:27 #5| 0

Jo, det vil jeg da gerne. Jo mindre ens stack er i en turnering jo mere sandsynligt er det at man bliver elimineret ved et all-in race, selvom man spiller optimalt. Problemet er at når man allerede er shortstacked er der ikke meget at gøre. Det bedste man kan håbe på er at komme all-in i en favorabel situation og doble op. Og hvordan kan man undgå det? Det kan man primært ved at spille mere aggressivt. De bedste turneringsspillere spiller ekstremt aggressivt. Tag fx spillere som Gus Hansen eller Daniel Negreanu eller vores egen rolignu. De forsøger konstant at bygge deres stack. Hver chance de får for at bygge deres stack gør de det. De udnytter enhver svaghed hos deres modstander. De får på den måde bygget deres stack så stor så de sagtens kan holde til at tabe et par races mod tight-weake modspillere. På den måde er de selvfølgelig meget oplagte ofre for fælder, men hvis de er dygtige kan de fornemme dem og styre uden om dem. Pga. deres aggressive stil har de faktisk råd til at lande i en fælle eller to uden nødvendigvis at blive elimineret. Så hvis man er i færd med at forbande ens dårlige held i all-in races, så bør man nok tage et kig i spejlet og spørge sig selv om man er aggressiv nok.

Jeg vil lige skynde mig at afsløre at jeg ikke er nogen specielt dygtig turneringsspiller. Jeg har faktisk aldrig vundet over $1000 i en turnering, så mine råd skal måske nok tages med et gran salt. Men prøv evt. at tage et kig på Daniel Negreanu"s artikler på Card Player eller tag måske et kig over skulderen næste gang rolignu straffer oppositionen på Stars eller Party. Det har jeg selv lært en hel masse af. Tak for det rolignu! :-)

/pius

17-05-2004 03:57 #6| 0
OP

Takker for jeres svar. De er virkelig gode og jeg har taget til efterretning hvad i har sagt.

Grunden til at jeg blev short staked til at starte med var fordi jeg tabte med KK til JTs. Men set i bakspejlet, så kunne jeg godt have bygget min stack noget mere og bedre op.

17-05-2004 12:30 #7| 0

Selv tak pius:) bliver helt genert over de pæne ord og det selskab du sammenligner mig med. Noget at leve op til i fremtide.

Hilsen Frederik

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar