villian er AlbertMonaco på ipoker, gamet er 2550 og effektive stacks er 8500. hero har åbnet en masse på det seneste, og villian har spillet tilbage en gang hvor hero åbner 10♠ Q♠
og kalder 3 bet fra villian i BB,
flop K Q x ttw.
villian better 750
hero call
turn x
check check
river 10
villian better 1750
hero calls
villian viser K7.
ikke denne hånd der ønskes analyse af.
næsten hånd
villian åbner utg til 175
hero betaler på knappen med 6♥ 6♦
flop 6 ♠ 9♣ 9♥
villian better 350
hero raiser til 900
villian reaiser til 1900
hero kalder
Turn 8 ♥
villian check
hero check
turn river 8♣
villian check
hero bet 2600
villian raiser AI
Hero kalder 3845
PN=?
2550 6max floppet hus
Jeg tvivler meget stærkt på han bluffer mere end 22% af gangene som hånden er spillet...!
Jeg skyder turn når I er så dybe, så vi kan få hele stacken fra 9x...
Udmærket linie. Vililan er rigtig tit i sjove på floppet og kan derfor rigtig godt lide en linie hvor han får lov til skyde hans air en enkelt gang mere, eller får et svært spot med pocketpairs.
River spot er helt fint imo. Villians check på turn gør at jeg ikke kan gøre andet end at snappe den her river. Jeg better desuden aldrig river uden at snappe et all-in. River kan jeg godt lide at bette lidt lavere, omkring 2k, så villian tror han har mere FE. Jeg variere dog mellem at bette river og checke bagved, men med den dynamik du beskriver synes jeg et bet er fint.
Jeg gør floppet til 3333 og ser ham skubbe luft og 9x over, tror ik han har overpar anyways..
Men nu er jeg jo en 2korts donk :)
Regner han med du folder en 8'er (sikkert ikke), så fold når du har bettet.
Er du også nødt til at valuebette TT (samme hånd som 66, stort set)?
Jeg er bange for CR med villians linie, ift. hvor ofte han caller et bet.
Check bag. Ellers fint at tage den linie til river nogle gange.
Han viser vel 9'er op og har riveret hus. Af præcis samme grund skubber jeg også floppet selvom det virker alt for ABC til det her lvl. Om end ikke andet så på turn. Det er selvf altid nemt at spille bagklog når boardet lander så skidt som det gør der, men han havde fået pengene ind på flop og turn alligevel med 9x I guess? Eller hvad? Hvor syge laydowns kan have lave.
@soderberg
Han folder aldrig nogensinde en 9'er, men har 9 eller luft ofte her. Hvis han har 9, skal pengene nok komme ind senere, så vi maksimerer value fra hans luftrange ved at prøve at få et skud mere. Linien op til river er fin at tage nogle gange.
Da han checker turn er der noget galt.. Enten har han ramt FH med 89 eller også har han indset at han er slået, ellers giver et check ingen mening i min verden..
Men da jeg ville være klar på et all-in på turn, så havde jeg nok skudt på turn og kommet ind der..
Da du caller re-raiset har du spillet bolden over til ham og det ville være forventet at han skyder turn.. Da han ikke gør er i mine øjne højst sandsynligt luft eller den usandsynlige 98 der har ramt..
Men langt over mit niveau :)
Hvad er villians utg åbningsrange?
Synes det ligner en 9x,99 eller air umiddelbart med det flop spil. Ikke tit man rrr flop med overpair på sådan et board. Hælder dog allerede med den aktion på floppet til 9x,99.
Turn tjekker han. Dette udelukker stadig ikke 9x, 99. Villian ved godt du ikke kalder hans rrr på det her tørre flop med air, så han håber at kunne få et bet ud af dig, da han selvfølgelig tror sin mulige 9x er foran.
Hvorfor du tjekker bag fatter jeg ikk :S
Problemet kommer derimod på riven. Her ville jeg ikke tro han ville tjekke en 9x da han umuligt kan regne med du bluff better ud bag idet du tjekkede bag på turn og kaldte rrr på floppet, hvilket må betyde du har en eller form for spilbar hånd.
Medmindre han håber du sidder med 87 af en slags der har fyldt op på turn og riven.
Problemet er dog:
Da du byder river, hvilke hænder regner du med at få value ud af? Og havde du besluttet dig for at snappe hvis han c/r?
Kan nemlig ikke se nogen hænder du får value ud af som byder udover et ringe spillet overpair.
Da han så c/r må alle alarmklokker dog ringe påny. Meget ofte når villians ligne ingen/lidt mening giver er det 99 % af gangene en stor made hånd:)
Tror dermed jeg ville folde river, da jeg vil forvente du er bagud meget ofte.
Som spillet havde jeg fået pengene ind på floppet eller turn.
Jeg er enig med jungleras. Klamt spot. Tror det er bedre at checke river bag ham.
Better nok turn for det meste, men har ikke noget imod et check en gang imellem. Kan ikke lide dit riverbet, da han efter han 3-better floppet nok polarisere sin range ret meget og sjældent har et overpar ?
Tror det er meget få spillere der vælger at cr ai her i bluf med de odds han giver dig. Hvis han aldrig har set dig drysse i et lignende spot tror jeg ikke du er god her nok til at kalde.
Jeg er virkelig forundret over du ikke better turn. Må vi høre nogle tanker omkring det? Når du bare coldcaller floppet er det vel oplagt at bette turn.
Hvad er hans raise procent UTG? Umiddelbart ligger og 8ere og 9ere + evt A9 som de eneste hænder i rangen de kan spilles sådan..
Den første hånd du poster lægger op til han har 9 fuld af 8ere.
Som spillet folder jeg river.
Way over mit level - men jeg ser heller ingen mulig fordel ved at chekke turn.. Decideret skidt spillet IMO. Du giver masser af hænder en gratis chance for at ramme - og rammer de kan du umulig folde til et made house på river..
X
Det er vel klart for de fleste at check bag på turn netop ikke er super oplagt med en ret stor del af rangen og derfor måske forvirrer modstanderen, hvilket kan induce et bluff bet på river/måske trække value fra en dårligere hånd...
Så at checke bag på turn er jo ikke kæmpe skidt - tror selv jeg better 8/10, og checker 2/10...
Hans call og bluff frekvens bliver ikke større af, at du checker turn bag.. så bet.
Du har i øvrigt et meget sikkert fold til hans cr, med mindre han er sygeligt dårlig.
- AB
@asger
"Hans call og bluff frekvens bliver ikke større af, at du checker turn bag.. så bet."
Really??
Altså, det kan godt være der er mere at hente ved at bette turn, skriver også selv at jeg better turn langt størstedelen af tiden, men tror ikke rigtig på at det ikke skulle rykke ved hans call/bluff frekvens at checke turn bag...
@AB ja sygeligt dårlig. ...eller sygeligt god. Uden et af disse reads er det håbløst.
Mht. turn check bag, er det da ganske fint at gøre nogle gange. Vi better jo heller ikke 78 på det turn. Som sagt hvis han har en 9'er skal pengene nok komme ind. Han checkraiser vel også en blank river, eller bet/caller. Det eneste vi misser value fra er vel en 78 eller et langt ude overpar der somehow caller 2 streets. Jeg tror dog overpar oftest folder turn, men caller river, og han får tilmed reb til at skyde river igen (sjældent, men alligevel).
Igen, jeg synes det er fint at komme til river på den måde med en vis frekvens, men foretrækker stadig et check bag på river.
@IWS: Altså, jeg er overall enig i alting hvad du siger.. Jeg synes dog du undervurderer betydningen af, at han 3better floppet med de her stacks. Ikke SÅ meget ifht hans range, men ifht mulighederne og begrænsningerne i resten af hånden.
@Jungle: Ok, jeg medgiver at i nogle situationer kan den udvide sig lidt... Men det er ikke det store imo.
- AB
@AB Yeah det er også bare for at understrege at det altså er ganske ok også at tage den linie nogle gange. De fleste indlæg er jo bare raise flop eller bet turn og det er da også standard og tilmed belejligt da man så er fri for at tage stilling til riverspottet, som spillet, der er det eneste interessante i den her hånd. Checker du bag eller bet/folder?
hvordan kan man nogensinde checke turn ???? og resten spiller sig selv....
nok bare mig, men river er jo lige meget hvis fejlen allereder er lavet....... ( jeg er fuld),, det svare til at give sig selv gode odds fordi man reraiser meget................
@IWS: Jeg tror, jeg overbetshover mod dig ;-)
Nej overall, så er det et af de mest modstanderafhængige situationer jeg lige kan komme på. Folk har en meget specifik holdning til de der "dette er et dårligt bluffspot, men han kan ikke have mange hænder, og han kan være counterfeitet", eller også "jeg har et overpar, jeg betaler sku".
- AB