25-50 bottom two møder turn AI

#1| 0

Jeg er inde over mit hoved her. men skulle lige prøve et skud. game 25-50 på lads. fuldt bord, det har kørt ca en times tid og jeg er nede ca 5 k.

jeg sidder med 5300 og villian dækker.(er regular men ikke en jeg har spillet synderligt meget med så har ingen præcise PT stats. SB har jeg ikke set før og han er som udgangspunkt værdien ved bordet.
> Dealing Hole Cards(J 8 )
> Pokergirl1 folded
> Tozzit folded
> Mattydee raised for $200
> elgrecco77 called for $200
> hahila called for $175
> TheWomanizer folded
> Dealing the Flop(8 J Q )
> hahila bet for $650
> Mattydee called for $650
> elgrecco77 folded
> Dealing the turn(4 )
> hahila bet for $1,950
> Mattydee went all-in for $10,489.50

jeg har 2500 tilbage.

hvad siger PN til PF pga donk call.

flop lead

turn pot bet

og betaler folk som spillet?

edit: ting jeg måske glemte og nævne. donken dækker mig. og der har ikke været nogen "vild" dynamik, og villian har siddet forholdsvis tight

12-10-2007 16:12 #2| 0

Hvis jeg byder turn, clicker jeg "call any" af samtidig.

Jeg kan egentlig godt lide linjen med stacks og potstørrelse, men jeg vil hellere undlade at potte turn - mest for generelt at stille villain i sværre og mere marginale situationer. 1350 ser godt ud i mine øjne.

Du felter selvfølgelig 100% med to par for 100BBs, med kun én straight liggende derude. Det er kun et spørgsmål om at få pengene ind smartest.

- AB

12-10-2007 16:15 #3| 0

HAr aldrig spillet 5k nl... men jeg mener ikke du ka slå noget som helst. Du viser styrke to gange i multiway pot på rimeligt scary board, men villain pisser på dig. Klart fold imo, på trods af odds. Derfor ville jeg nok også ha budt en smule mindre på turn, så du slipper billigere når han skubber

12-10-2007 16:16 #4| 0

@zmag: Hvordan skal villain spille AA/KK, AQ/KQ?

12-10-2007 16:33 #5| 0

Asger B

AQ og KQ smider man på turn da man intet slår. AA og KK er sværere, men tror godt en del spillere ku få sig selv til at folde på det scary board.

Villain er initial raiser og kan derfor sidde med alt her. Inkl. QJ, 9T, QQ, JJ og 88.

Okay, dynamikken er anderledes på 5k nl men især på 200 og 400 nl som jeg har spillet mest, vinder man meget, meget sjældent her. Tror - på trods af den øgede dynamik - at fold er det bedste.

12-10-2007 16:37 #6| 0

@zmag: Jeg har spillet tonsvis af hænder på NL200 og NL400 (så sent som i sidste måned spillede jeg 35K hænder på NL400!), og jeg kan garantere dig for, at ingen folder Qx eller bedre mod mig. AJ er derimod et close call, som de ender med at folde engang imellem.

På NL5K kan to par ikke smides for 100BBs på et board, der kun inderholder én (og denne er floppet) straight, med mindre vi snakker KQ på AKQ, men det er også et særtilfælde. Eller selvfølgelig muligvis på basis af et meget meget stærkt read.

- AB

12-10-2007 16:51 #7| 0

"AJ er derimod et close call, som de ender med at folde engang imellem."
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah hva, nu synes jeg du bliver lovlig LAG-lakrids :)

12-10-2007 17:02 #9| 0

Jeg kan bedre lide 1350 på turn, men jeg kan bedre lide det som et b/f end et b/c.

Det er dog rimelig meget out of my league, så mon ikke AB har en bedre idé om det end mig :)

12-10-2007 17:02 #8| 0

AB

Dukan naturligvis ikke bare overføre dine erfaringer med hvordan Villains reagerer over for DIG. Du spiller væsentligt mere LAG end de fleste.

12-10-2007 22:08 #10| 0

@Joonas: Du har INGEN anelse om, hvad folk er i stand til at calle mig ned med ;-)

Tjek fx:

Table Table 127186 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 4
Seat 2: AB ( $18,005.52 USD )
Seat 10: enyoj ( $9,048 USD )
Seat 3: BUYAAHH ( $5,000 USD )
Seat 4: lingonmys ( $5,000 USD )
enyoj posts small blind [$25 USD].
AB posts big blind [$50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to AB [ 7c 7d ]
medicus1978 has joined the table.
>You have options at Table 134638 (No DP) Table!.
lingonmys raises [$175 USD]
enyoj calls [$150 USD]
AB calls [$125 USD]
** Dealing Flop ** [ 7s, 4s, 4h ]
enyoj checks.
AB bets [$400 USD]
lingonmys folds.
enyoj calls [$400 USD]
** Dealing Turn ** [ 9c ]
enyoj checks.
AB bets [$1,100 USD]
enyoj calls [$1,100 USD]
** Dealing River ** [ Ad ]
enyoj checks.
AB bets [$3,333 USD]
enyoj calls [$3,333 USD]
AB shows [ 7c, 7d ]a full house, Sevens full of Fours.
enyoj doesn't show [ 2d, 2h ]two pairs, Fours and Twos.
AB wins $10,189 USD from the main pot with a full house, Sevens full of Fours.

@zmag: Sure, men hverken hahila er Mattydee er passive nits.

@Xizor: Baah, du kunne da bare komme igang med at lægge nogle timer i stedet for at sidde derhjemme og pille dig i r.. næsen ;-)

- AB

12-10-2007 22:09 #11| 0

@zmag: Forresten - hvor expoitable tror du ikke lige man bliver, hvis man folder AQ/KQ, fordi en eller anden leader ind i én 2 gange?

- AB

13-10-2007 02:11 #12| 0

@ AB

Spot on

13-10-2007 02:25 #13| 0

Asger_b, angående expoitability(lol); oftest tilpasser man sig vel. Hvis villan bliver ved med at leade ud i dig, kalder man vel villain ned, hvilet vel er årsagen til at enyjoj kalder dig ned fordi han ikke vil blive ved med at folde.

Anyways. Baluga theroem(man skal ikke felte 1 par for 100bbs på turn) dikterer vel at at villain burde folde et overpar. Det her er dog et noget højere og det er helt sikkert at det ikke burde gøre sig gældende på samme måde som på lavere niveauer. Men om hvorvidt villain teoretisk set burde folde et overpar eller ej, handler vel om hvor ofte vi leader 2 gange i træk med et draw.

Det var sikkert en masse vrøvl.

Angående hånden, så synes jeg call er udmærket, da du "dækker" for sets på knægten og 8eren.

Desuden kan jeg bedre lide et reraise preflop end et CC, da du forhåbeligt kan få villain til at folde, og du derved har position på fisken resten af hånden.

13-10-2007 02:56 #14| 0

Det meste er vel sagt, specielt mht til turn betsizing er jeg enige med folk om et mindre bet er bedre.

Du nævner ikke noget om elgreccos tendenser. Er han en agro stodder kunne et evt turn b/f refærdigøres (da matty oftere coldcaller stærke hænder på floppet med grecco bagved til et "oplagt" squeeze), ellers synes jeg det ser godt ud.

Btw hvad er elgrecco77 stacksize? Hvis han er short, <50 bbs bryder jeg mig ikke specielt om preflop.

13-10-2007 03:06 #15| 0
OP

micki jeg er SB så vil ikke have position på donk.

hilberado, donk dækker

13-10-2007 04:12 #16| 0

Nu er jeg sådan ca uoffcelt den der har railet MEST inde på ladbrokes, og jeg spiller slet slet ikke på de levels, men ud fra hva jeg har gloet Mattydee spille, var det et call =)

som AB siger er der godt nok også mange som ville skubbe med fx AQ mod mig i samme situation!

MvH Mafrandsen

13-10-2007 04:17 #17| 0

Jeg så omtalte game, og grecco var den største callingstation set nord for alperne. Hvis grecco på dette tidspunkt var i nærheden af lige så deep som Matty, så formoder jeg Matty meget tit ville have raiset dit flopbet for at tvinge grecco til at folde eller betale alt for meget for at ramme sin str8draw/gutshot (som Matty ved, grecco vil kalde med for dit $650-bet), også selv om Matty havde floppet set/top2/str8. Grecco var jo netop på ingen måde aggressiv, så Matty har ingensomhelst grund til at tro, at grecco raiser. Til gengæld har han masser af grund til at tro, at han caller. Matty ville udnytte greccos callingstation-spil meget skidt (hvis Matty havde guldet), hvis han ikke raiser her (fordi grecco tit caller en draw, SELV OM Matty raiser). Nu poster du jo sikkert ikke hånden, fordi din J8s slog Mattys AQ, men jeg har svært ved at se, hvordan du kan folde, især når du tager i betragtning, hvordan Matty mest profitabelt havde spillet en stor hånd med grecco i potten. (Jeg mener fx Matty kan regne med, at grecco caller et 18-2400 raise med KT og måske endda bare med gutshot eller par + gutshot, så løs var han.)

Jeg havde i øvrigt overvejet CR flop. Dels får vi en skilling fra Mattys c-bets, dels VED vi, at grecco caller CR, hvis han først caller Mattys bet. Check, Matty bet, grecco call, hahila CR, Matty fold, grecco call, havde været en dejlig løsning, hvor du ved, at du er foran ufattelig tit, samt bliver betalt næsten lige så tit.

13-10-2007 04:27 #18| 0

Lidt svært at kommentere på når jeg intet kender til dit spil, men hvor ofte er det lige du leader i en 3vejs pot for pot på flop+turn med så få draws derude uden at have en rimelig hånd? Og ved villain dette? Kan ikke rigtigt lide linjen hvis det er første gang du gør det.

Hvis jeg endelig leader flop+turn så er det som nævnt af andre for mindre på turn.

Et alternativ kunne være at calle floppet hurtigt og få pengene ind på en turn der giver et draw.
Er ikke helt vild med at C/R floppet når villain har spillet ret tight. Det giver os nogle irriterende situationer på en del turn kort, hvor vi sjældent bliver betalt af 1pair hænder.

Nå ja, og som spillet kan du selvf ikke folde. Villain åbner i CO og du får fine odds.

13-10-2007 04:45 #19| 0

"Er ikke helt vild med at C/R floppet når villain har spillet ret tight. Det giver os nogle irriterende situationer på en del turn kort, hvor vi sjældent bliver betalt af 1pair hænder." Enig. Jeg tænker ikke på resultatet mod Matty, men på alle de gange, hvor Matty folder til et CR og grecco caller. Grecco var meget meget loose-passiv og kaldte alt for meget. Mod grecco, ikke Matty, kan du sagtens blive betalt af 1par hænder - også på turn.

13-10-2007 07:04 #20| 0

Fold preflop, bet mindre på flop/turn og stack af.
Ingen grund til at potte når du nemt kan komme allin uden,.

13-10-2007 10:30 #21| 0
OP

@ edizon. sjovt du nævner det, da jeg selv er kommet til at komme til at tænke på det samme. og jeg skulle have nævnt det i den oprindelige tråd. Greeco var nemlig ekstremt passiv, så sandsynligheden for at Matty håbede på et squuze herfra var nærmest lig 0.

@ hardkare jeg har leadet ud i pots 1-2 gange fra SB før på dette bord, men ingen af dem er kommet til showdown.

C/r linjen er bestemt også attraktiv, men jeg er bare bange for alle de gange Matty ikke rammer floppet skyder han ikke cont bet da han netop har en CS af rang bag sig. og det er ikke et bord jeg har lyst til at give frikort på, selv uden farvetræk.

13-10-2007 14:58 #22| 0

Edizon er nails on mht. den her hånd.

13-10-2007 22:01 #23| 0

Ka vi få postet resultatet?! Er ret spændende!

13-10-2007 23:43 #24| 0

Matty skubber AQ på turn.

14-10-2007 02:06 #25| 0
OP

Jeg spiller ikke hånden godt, og kan egentlig bedre lide og byde 1250 på turn og folde til indover. eller C/r floppet.

jeg spillede scared og sad i situationen med en virkelig dårlig fornemmelse og kunne ikke se hvad jeg slog, så jeg folded. hvilket til de odds ikke er tilgiveligt, plus jeg synes greecos passivtet ifht mattys ønsker om en squuzer gør at den self skal betales og jeg ville have snap kaldet på mit normale limit.

så desvære ikke sjov slutning. sorry
tak for gode inputs

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar