Villan er semi unknown men virker som en semi donket tabende reg...
Har ik rigtig noget historie med Hero men er set sit oute når bordene kom HU så han ser obv mig som en "ok" spiller...
Han laver ik rigtig nogle moves...
Hvad er bedste turn action??
Poker Stars $25/$50 Pot Limit Omaha Hi - 6 players -
UTG: $3484.26
MP: $5075.00
CO: $5141.58
BTN: $5337.00
SB: $2440.02
Hero (BB): $7953.01
Pre Flop: ($75.00) Hero is BB with 5 6 A 2
UTG raises to $100, 1 fold, CO calls $100, 1 fold, SB calls $75, Hero calls $50
Flop: ($400.00) 6 7 A(4 players)
SB checks, Hero checks, UTG checks, CO checks
Turn: ($400.00) 6(4 players)
SB bets $262.02, Hero calls $262.02, UTG folds, CO raises to $524.04, SB folds, Hero???
25/50 turnspot med FH
Vi kan vel ik gøre meget andet end at betale? 67 huset better han vel selv på river og så kan vi cr der. For det er da max mystisk, hvis han har os slået med ch back på floppet? Vi opnår vel kun at jage ting væk ved at rr nu.
Vi kan roligt konkludere, at hvis vi ikke vil 3bette her, vil vi heller aldrig bluffe. Det kan være ok, men mod mange foretrækker jeg at have en bluff-range - og vil følgelig også 3b her.
Synes personligt at 3bet her er helt hen i vejret, folder vi til 4bet? Vallian er ude i kaempe skummer, medmindre han er en dygtig tricky spiller tror jeg ikke han checker flop bag med topset eller midset, dvs det efterlader ham tilbage med 67xx eller 6xxx combis. Han er dog ikke helt capped i sin range her, saa der er absolut varianter hvor han har checket de her haender bagved paa floppet AAxx 77xx ( jeg er dog heller ikke 6max spiller ). Men jeg ville klart foretraekke at kalde turn og leade 1/2 pot river og kalde af, eller CC hvis man er lidt usikker paa ham.
Grethe skrev:
Bør vi have en bluff-range, når villain er så polariseret?
Jeg synes ikke vi behoever at have en 3bet bluff range her..
Jeg er enig med AB i et raise, men jeg er ik enig med grunden til det...
Hva tror folk hans range er her og hvordan vil han reagere med den range på forskellige rivers?
Er lidt på Call, lead river. Folder til andet action.. Altså han ligner vel en svag 6'er.
Mener han har rigtig mange 6xxx hænder i sin range. Hvad får du ud af at raise turn her KP ?
Altså, min grund er ikke, at fordi jeg også bluffer nogle gange, så raiser jeg lige. Begrundelsen går på, at jeg tror han one-stapper langt oftere end man lige forventer med hans bluff-range, og følgelig er vi mere interesseret i at få value fra hans made-hand range. Jeg kunne i øvrigt ikke fantasere mig til nogen dårligere linje end at calle turn, og leade river.
Kan jeg faktisk godt give dig ret i naar jeg sidder og taenker over det. Det eneste problem jeg ser ved at 3bette turn er at vi saetter os selv i et skidt spot mod en ikke capped ranged?
Nu har jeg som sagt ikke spillet ret meget PLO 6max, spasser folk virkelig ud til 3bets paa saadan et turn?
CO er last to act på floppet, så lidt capped er den nok. Der er ikke mange, der checker 77 der.
(hvilket netop er grunden til, at det kan være fedt nok at bluffe der , btw)
Raise til en 1200ish, snap hvis han smider den ind og så får han en mental note hvis han har os slået.
River sizer jeg stort, regner med han sidder med den der giga wtf følelse allerede ved dit raise og forventer meget sjældent han smider noget i sin valuerange / betaler dig relativ light af fordi din linie virker utrolig bluffish
Klausen_ skrev:
Kan jeg faktisk godt give dig ret i naar jeg sidder og taenker over det. Det eneste problem jeg ser ved at 3bette turn er at vi saetter os selv i et skidt spot mod en ikke capped ranged?
Nu har jeg som sagt ikke spillet ret meget PLO 6max, spasser folk virkelig ud til 3bets paa saadan et turn?
villain er da giga capped, det eneste vi skal bekymre os om er den mest optimale linje for value(og muligvis gto, men villain virker altså ret dårlig)
ja, det kan være fedt nok at bluffe her, men så skal vi have callet sb's bet med en total airball og derefter bluffraise co's clickraise? altså come on, vi har intet luft i vores range, og får det heller ikke i fremtiden, medmindre vi laver ak'ish om til bluff(hvilket måske kunne være interessant)
jeg caller turn og c/r river - villain har sandsynligvis en nøgen 6'er, og den valuebetter han også på river, og de gange han har luft følger han nok også op(virker det ikke semi-retarderet at onestappe bluffs med et clickraise mod to modstandere? og så oven i købet når man er capped)
Ares_AA skrev:
@ Asger
Hvilken hånd kunne du finde på at bluffe med her?
Går udfra at det er alle hænder som ik slår 6x da det imo er næsten hele villans range... Men for at jeg vil bluffe her vil jeg gerne ha at villan er dybere så man kan få stanget et stort bet ind på river..
Enig med AsgerB om at call turn og lead river er noget nær det væreste imo og alle hans 6x vil calle/folde og han caller kun selvom han fylder op..
Jo mere jeg tænker over det jo bedre syntes jeg at et lille raise på turn og river bet er og tror klart det giver mest value ifh 6x... Ifh river CR misser vi self en del value der når han fylder op og ret ofte caller et river cr...
Nu ved jeg ik om jeg er resultatorienteret men jeg forventede at villan også ville bette en 6x på blank river, men da river var 3 og han udover sine trips lavede nutstrit og stadig checkede bagpå blev jeg lidt i tvivl om folk i en multiway pot virkelig skyder 6x ofte.. Og blev lidt arrig over at jeg troede det fordi jeg bliver hele tiden forbløffet over hvad folk checker bagpå på river og ik tør vbette....
Heh ja folk er nogle passive aber på river. Hvad er i øvrigt din holdning til at hans turn raise?
At any move generelt er ret skidt når det viser ens hånd faceup :D
Hvis hans raise nu havde været lidt større havde der været en del flere bluffs i hans range omend stadig meget få...
Hvis Villains range er meget 6xxx-heavy og han samtidig checker bag på river, hver gang han ikke fylder op, må turn 3-bet vel være bedst.
Edit: sorry, læste ikke lige, at der var tale om turn action set fra Villains perspektiv.
I hans spot med J645 i en multiway pot syntes jeg klart call er bedre end at bloate potten... Havde det været en reg eller havde der været noget historie kunne man måske i enkel tilfælde lave lidt metahalløj, meeeen føler det er ret søgt...
Problemet er at når hans range er så capped så åbner han sig op fra at han ik får value er dårligere hænder + han kan blive bluffet
AlexKP skrev:
Hvis hans raise nu havde været lidt større havde der været en del flere bluffs i hans range omend stadig meget få...
Synes relativt ofte man ser denne form for info raise og er sindssyg mærkelig linie og tage. I dette spot fik han det nærmest billigst mulige SD possible fordi hero valgte at gå efter river CR for value.
Det der er værd at tænke over her imod en tænkende spiller / semi tænkende som vi trods alt må formode villain er er, at godtnok er hans range capped men er vores altså også, vi har MEGET sjældent (som i 'aldrig' AAxx og 77xx her). Derfor virker det fra hans synspunkt sygt bluffish hvis hero raiser turn og staber river tungt og derfor tror jeg ofte vi får et light call off. Også taget heros image i betragtning der nok ikke er videre nittish.
Hovedmeritten, udover at induce et light call, ved turn raise er også at vi slipper for at se et checkback bagpå som man oftest ser her med 6x, str8s og endda nogle små FHs, de her spots er bare altid lidt ala 'jeg har en ok stærk hånd men ikke lyst til at face to tønder så jeg raiser for info / protection imod draws'
TeQuieroPuta skrev:AlexKP skrev:
godtnok er hans range capped men er vores altså også, vi har MEGET sjældent (som i 'aldrig' AAxx og 77xx her).
Jeg kan så melde op at AA og 77 nok er tæt på størstedelen af min range i dette spot...
Det er min raiset pf og jeg rr altså ik AA92r her når jeg ik kan få mere ind pf og skal spille den 3-4 vejs oop, både AA,77,A6,76 etc kalder jeg obv floppet med, ser ingen grund til at raise dem og kun calle mine svage hænder...
AlexKP skrev:TeQuieroPuta skrev:AlexKP skrev:
godtnok er hans range capped men er vores altså også, vi har MEGET sjældent (som i 'aldrig' AAxx og 77xx her).
Jeg kan så melde op at AA og 77 nok er tæt på størstedelen af min range i dette spot...
Det er min raiset pf og jeg rr altså ik AA92r her når jeg ik kan få mere ind pf og skal spille den 3-4 vejs oop, både AA,77,A6,76 etc kalder jeg obv floppet med, ser ingen grund til at raise dem og kun calle mine svage hænder...
77xx går jeg med til du kan have da SB også kan have AAxx i sin range, tror dog stadig oftest du raiser for value og så evaluerer. AAxx formoder jeg du meget sjædent vil slowplaye i et spot der er non inflated når en viser interesse som first to act her 4 handed og deraf bliver din range, imo, capped.
TeQuieroPuta skrev:AlexKP skrev:
Synes relativt ofte man ser denne form for info raise og er sindssyg mærkelig linie og tage. I dette spot fik han det nærmest billigst mulige SD possible fordi hero valgte at gå efter river CR for value.
Det der er værd at tænke over her imod en tænkende spiller / semi tænkende som vi trods alt må formode villain er er, at godtnok er hans range capped men er vores altså også, vi har MEGET sjældent (som i 'aldrig' AAxx og 77xx her). Derfor virker det fra hans synspunkt sygt bluffish hvis hero raiser turn og staber river tungt og derfor tror jeg ofte vi får et light call off. Også taget heros image i betragtning der nok ikke er videre nittish.
Hovedmeritten, udover at induce et light call, ved turn raise er også at vi slipper for at se et checkback bagpå som man oftest ser her med 6x, str8s og endda nogle små FHs, de her spots er bare altid lidt ala 'jeg har en ok stærk hånd men ikke lyst til at face to tønder så jeg raiser for info / protection imod draws'
vores range er på ingen måde capped
at kalde villain tænkende efter at have set denne hånd, har jeg svært ved at forstå
edit; og at raise turn med aaxx og 77xx mod sb giver ikke meget mening
TeQuieroPuta skrev:AlexKP skrev:TeQuieroPuta skrev:AlexKP skrev:
77xx går jeg med til du kan have da SB også kan have AAxx i sin range, tror dog stadig oftest du raiser for value og så evaluerer. AAxx formoder jeg du meget sjædent vil slowplaye i et spot der er non inflated når en viser interesse som first to act her 4 handed og deraf bliver din range, imo, capped.
77 eller AA er præcis den samme hånd, jeg føler jeg sidder med nuts... Og præcis ligesom jeg gjorde med A6 ("nuts") i denne hånd vil jeg også altid calle med de andre hænder ligesom jeg også ville calle med 6x hænder
AAxx og 77xx synes jeg ikke er den samme hånd som A6 er pga cardremoval. Når du selv har en 6xxx kombi er det mindre sandsynligt du kan få action af noget du har slået ved at raise dine 'nuts' på dette board hvorimod dine modstandere har langt flere hænder i deres range de kan fortsætte med hvis du har AAxx og 77xx.
Personligt vil fastplaye AAxx altid her pga potten størrelse, 77xx bliver nok også oftest et fastplay og 76 og A6 slowplay grundet card removal. Men, kan godt være det er et leak
@JoeLOL
At han laver fundamentale fejl er ikke lig han ikke er tænkende, han er beskrevet som en dårlig PLO5k reg og så må vi trods alt formode han kan bare lidt spilteknisk, no?
Jeg tjekker 6xxx bagved 100% af gangene i villians spot.. Raiser vi turn formoder at han smider alle 6xxx uden dynamik..
Jeg elsker Call og bet river linien. Hvis vi c/r river forventer jeg unkown villain smider alle hænder vi slår.
Hvad er tankerne bag en call turn, lead river linje? Jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne give mening på et board som det her.
Dennis2410 skrev:
Jeg tjekker 6xxx bagved 100% af gangene i villians spot.. Raiser vi turn formoder at han smider alle 6xxx uden dynamik..
Jeg elsker Call og bet river linien. Hvis vi c/r river forventer jeg unkown villain smider alle hænder vi slår.
Tror du også folk folder hvis vi raiser hans 5xx til 11xx og byder 1100 på river?
Jeg er enig i at han ofte folder river hvis vi CR stort... Men CR vi småt kan han nogle gange calle + han caller ofte hvis han har fyldt op...
Uden dynamik ser vi voldsom stærke ud på turn uanset vores action. Så ja går ud fra han folder en sekser til et rr. Problemet er at han ikke kan forbedre sin hånd, hvorfor han altid har en svær beslutning på river.
Tror måske endda han tjekker hus bag hvis den er mindre hus end 67. Så tror også han folder til et rr på river.
Altså det er alt afgørende for hånden at der ingen dynamik er..
Dennis2410 skrev:
Hvilke hænder tager du denne linje med i bluff? For det er vel afgørende hvis playet skal være bare en lille smule balanceret?
@Ares: Uha, jeg har mange kreative kanditater til bluff-hænder ;-). Et A eller en 7'er, og ikke for mange spar, ville være fedt nok ^^.
@Asger
:) Det er selvfølgelig en mulighed, tror bare basically aldrig jeg finder et bluff frem der... Er dog meget åben for at jeg spiller for passivt/ufarligt i det spot.
@Ares: Altså, vores bluff-frekvens skal jo være lidt afledet af vores turn lead frekvens, og en eller anden analyse af villains range. Der er nogle, hvor det er komplet hjernedødt at bluffe her (hvilket sjovt nok, også er dem, der lige finder et raise frem her), så på mere dødelige takster er det nok usmart. Nu forestillede jeg mig dog, at sådan en 2550 gut kan tænke lidt, og derfor er bluff-mulighederne bredere. Hvis jeg bluffer, relaxer jeg dog nok på 5-8-9 og K rivers, da de rammer for mange 6x kombinationer, vilain er villig til at raise/calle turn med.
Mht villains turn-raise, så er det imo ret skidt at lave i ca. alle spil. I Stars 2550 spillene er multiway aggression dog væsentligt højere end man ser andre steder, så villain kan have lavet en adjustment til dette - ved at ville raise 6x en %del af gangene. Jeg synes dog stadig det er dårligt, men der ligger et ræsonnement bag.