.

#1| 0

.

09-09-2010 14:56 #2| 0

Jeg håber da godt nok banken har fortalt dig, hvad der er af fordele og ulemper med de forskellige - og hvad med omkostningerne?

Det afhænger i bund og grund af, hvilken type du er. Vil du gerne have et fast afdrag, så du kan se hovedstolen falde, eller kan du styre en "kredit"?

IMO er kassekreditten (som også kaldes en prioritetskonto - dvs. du får to konti, hvor den ene er til udlån og den anden til indlån og de har samme rentesats) et fantastisk fleksibelt produkt for dem, der kan finde ud af at bruge det.

Du kan afdrage det, som du afdrager et annuitetslån, men du kan selv vælge. Som årerne går - og du får afdraget på lånet - skal du formentlig have et billån eller lignende, og dem kan du jo tage på din indlånskonto, som du har sparet op på?

Hvorfor er det smart? Jo, du skal ikke spørge for at låne, og du slipper for at betale omkostninger igen som sikkerhed, da du har betalt dem én gang. Dvs., du nu har et "billån" - endda til en lav rente :)

09-09-2010 14:59 #3| 0

Banken skal forklare dig det. Men jeg ville selv vælge prioritetskontoen p.g.a. friheden/besparelsen senere.

J.Larsen

09-09-2010 15:21 #4| 0

Tak for hjælpen ind til videre!

Har et møde med dem senere idag, så skal nok få spurgt ind med fordele, ulemper, omkostninger!

Nu hvor jeg selv lægger 20% i udbetaling, kan jeg så forhandle med rentesatsen på 5,95%?

Dvs. kan jeg spørge ind(på en eller anden måde) og forhandle mig til en lavere rente? - eller er den bare fastsat.

09-09-2010 16:39 #5| 0

Du skal have et klart bedre tilbud fra banken.

Jeg har fået 100 % finansieret for 4,70 % ved at spille bankerne ud mod hinanden og så skal de også betale en stor til af stiftelsesomkostningerne samt æde en pæn del af tinglysningsafgiften.

Jeg har kassekreditlån, hvor der ikke betales for at have råderet over den ubenyttede del af kreditten, så som Nykredit forlanger.

Ind med et par stenkolde bluffs og du sparer mange penge i rente over tid. :)

09-09-2010 16:58 #6| 0

@Ceres

Hvad mener du med at spille bankerne ud mod hinanden?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar