25/50NL - Galt eller Genialt?

#1| 0

Hey,

Spillet er 5-mands 25/50nl. Jeg har taget et skud, da mongo er ret blæst. Han er købt ind som shortie.

Jeg har siddet ved bordet ca. et kvarter og i denne session, har jeg ikke battlet med de to villains i hånden.
OR (magpe1) har jeg clashet en del med på 10/20, hvor han har set, at jeg fastplayer mine gode hænder.
Han spiller selv ret straight forward.
Villain 2 (allinjompa) spiller normalt ret straight forward. Han plejer at spille ret std TAG, uden på nogen måde at være laggro pre i en skæg.
På bordet har de set mig 4-bette en gang, hvor CO siger 175, 625 fra mig på BTN med AKo, 1650 fra ham, AI med 5,5k herfra, hvorefter han (penfoldinho) folder.

Jeg får smidt A7 i hulen

Seat 2: mongo365 ($3,568.40 in chips) - DONK
Seat 3: penfoldinho ($5,197 in chips) - Relativt ukendt, dog set før
Seat 4: Hero ($6,822 in chips) - mig
Seat 8: magpe1 ($4,757 in chips) - Str8-fwd
Seat 9: allinjompa ($6,591 in chips) - str8-fwd
ANTES/BLINDS
penfoldinho posts blind ($25), Hero posts blind ($50).

PRE-FLOP
magpe1 bets $150, allinjompa calls $150, mongo365 folds, penfoldinho folds, Hero calls $100.

FLOP (475) 4 5 8
Hero checks, magpe1 checks, allinjompa checks.

TURN (475) 5
Hero bets $350, magpe1 calls $350, allinjompa bets $1,000, Hero bets $2,150 - Jeg siger 2500 totalt.

Hvad synes I; Galt eller Genialt?

- D

28-01-2008 17:18 #2| 0

langt over mit level skal det siges, men bliver du ikke called af mange draws her? Ser lidt et problem i hånden fordi du ikke kender dine outs, og derfor er jeg ikke vild med det spil du laver :-D tror du bliver called af mange hænder af regs på dette level og at det hurtigt kan koste et BI :-)

28-01-2008 17:24 #3| 0
OP

Mine tanker er, at eftersom begge er straight forward, bør de bette 65, 75, 76, OP, 8x, FD og andet, der har ramt dette bord. Og allinjompa måske 5x. Når de intet better på det board, ligner det intet.

Desuden er et fint bord at CR på for mig.

- D

28-01-2008 17:31 #4| 0

jeg kan ikke rigtigt lide det, eller jeg har også spillet vs ham der allinjompa, og ved han spiller ret standard tag

Vil du ligne et set ? eller 56-57

Hvad gør du om Allin kalder, og blank turn kommer ? bare c/f eller push ?'

Men jeg har også set ham pushe vs mig på draw, eller jeg har JJ

Effektive 1200

Jeg 3 til 115, han kalder

flop Q 9 2 i spar

jeg 2.5/3 potter, call

2 i ruder, så nu er 2 suits ude

jeg better 1/4.5 pot for at induce bluff shove, og han rester, jeg kalder og min JJ holder hjem, så han laver aligevel nogle moves

tænker på dette board også er 2 suited

Kan det ikke tænkes Allin shover ind med fldraw+inside, fordi heros raise giver villian Fe om han shover

altid let at være bagklog

28-01-2008 17:31 #5| 0

Allinjompa repper godt nok ikke særligt meget. Men hvis dit read er han er straight forward, tror jeg det her move er spew.
Mod en mere tricky spiller kan jeg bedre lide det (omend en tricky spiller obv kan checke et set f.eks.)...

"Mine tanker er, at eftersom begge er straight forward, bør de bette 65, 75, 76, OP, 8x, FD og andet, der har ramt dette bord" - men så bør de vel heller ikke hejse turn i ren skum?

28-01-2008 17:38 #6| 0

Er også et pænt stykke over mit level. Men uanset level er det da mere galt end genialt. Du risikere at sidde at bette ud i nødderne, eventuelt magpe prøvede at trap checke floppet og ramte sit hus på turn og nu venter på der er en der completer flush eller lavere hus. Allinjompas raise er jo heller ikke så stort det kan være en potbuilder til hans quads :) smid hånden den kostede dig 500$ but u live to fight another day.
Jeg vil give dig ret i at på dette niveau better de normalt floppet selv når de rammer set eller straight. Den måde du spiller hånden på får dig til at fremstå som vanvittig stærk, men for risky til min smag. Specielt når du ifølge dine oplysninger spiller langt over hvad dit niveau og rulle kan bære.
Kan du ikke finde en bedre hånd at få pengene til midten på?? Du har jo ikke engang et hæderligt draw.... glæder mig til at høre hvad der skete.(men du vandt vel når du poster så alternativt spil :))

Den korte version er, som hånden er spillet er det svært at se nogle af villains være særligt stærke, men det er for risky. Gus ville være stolt :)

28-01-2008 17:53 #7| 0

Hvorfor skulle de bette 5-x hver gang? Lyder som en forkert antagelse.

28-01-2008 18:22 #8| 0

Jeg bryder mig ikke om det.

En fyr som allinjompa bluffer/semi-bluffer meget,meget,meget sjældent her (har han et draw caller han i stedet for at raise, og ellers fyrer han 9/10 gange et betydeligt større raise afsted) og han folder ikke - eller i hvert fald uhyre sjældent - en 5'er på det her board.

28-01-2008 18:57 #9| 0

Med dit read på ham kan du let finde bedre spots. Men jeg tror nu ikke han er så helt straightforward. Jeg kender ham og han har spillet fast 50/100 og 200/400 også. (Vera15).
Med mit read - at han godt kan lave et move her og det er desuden er oplagt, synes jeg egt. det er et ok bluff, da han får meget svært ved at ved at fortsætte uden minimum 5x, men det er close og nok for det meste lettere at lade være. Om ikke andet på et bord med 3 regulars, for metagame.

Desuden er magpe1 jo skræmmende passiv, især HU. Jeg er sgu næsten mere bange for at han er stærk her, end allinjompa.

28-01-2008 22:50 #10| 0
OP

Hey,

Kåre: Nej, ikke hver gang, de kan også checke bag. Men holdings med 5x, som 56, 54, 57, 58, 53 vil nok bette floppet et flertal af gangene, når det er checket til. Jeg prøvede bare at skrive mulige holdings.

Quads: Jeg vil ikke have pengene til midten her, jeg tror bare ikke, allin er stærk, og jeg synes, at magpes linje er en anelse for passiv med en stærk holding.

Jungle: Hvorfor er mit move spew, når allinjompa intet repper?

Ahle:
Jeg tror ikke, han har en femmer. Det eneste, han kan fortsætte med her, er en 5er, str8 eller FH, og det tror jeg ikke, han har.

IWS:
Jeg har spillet ham på 10/20 en del gange, og han virkede solid. Ingen kæmpe chef, bare solid. Hvad jeg så, var det straight forward, men hvis du har spillet ham HU, har du højest sandsynligt et bedre read :)

For at citere din sætning, det er mine tanker bag mit move på hans move:
" han godt kan lave et move her og det er desuden er oplagt.., da han får meget svært ved at ved at fortsætte uden minimum 5x"

Desuden er jeg enig i den antagelse af magpe1, manden har tendenser til cs, men alligevel spiller han fint i position, synes jeg.

Tak for kommentarerne so far :)

- David

29-01-2008 02:58 #11| 0

Jeg er selvfølgelig godt klar over du ikke er interesseret i All in, jeg mente bare hvorfor det død og kritte er den her pot du vil bluffe dig til. Du har muligvis ret i dine antagelser og kan sagtens følge din tankegang. Det er bare et alt for risky move at lave. Koster dig alt for meget kontra gevinsten.
Du har ingen reads der retfærdiggør handlingen, vil vove at påstå det er svært at have et så sikkert read i online poker. Så fold og vind en pot på et af de andre borde du sikkert spiller samtidig. et kvarter senere rammer du sikkert nødderne og så vil du savne dine 2500 når en deepstack skubber. Ved godt man ikke kan tænke sådan, men går ud fra du forstår pointen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar