Dette er første gang jeg spiller med villain. Han spiller ca noget 30/17. Jeg kender dog ikke noget til hvor light han caller ned.
Jeg forventer at villain har Ax, hvor x ikke er par eller et eller andet draw. Han caller hurtigt på flop og turn. Hvad synes i om den 3. bullet, bortset fra mit turnbet bør være en anelse større så push passer bedre på river.
3. bullet +ev ?
www.pokerhand.org/?3175939
edit: hero har generelt været TAG og ikke out of line.
3. bullet +EV?, NL600
Hvordan spiller du AJ og AK i hænder som denne?
Han kunne godt have Ax i hjerter, og caller floppet for at se om du "giver op" på turn. Og caller turn igen med en flusdraw.
Jeg tror at han oftest har flushdraw, Ax i hjerter her eller AT/AJ og vil så billigt som muligt til showdown. Så er spørgsmålet så bare, om han kan smide en hånd som AT. :)
Jeg kan godt li' det. Man skal også tage med, at hvis du bliver betalt af her og dit bluff bliver vist op, så vil du også få mere value ud af dine store hænder, hvis du spiller på samme måde.
AK og AQ ville han vel oftest re-raise pre. 55 tror jeg også han vil raise med på flop eller turn, da der ligger tre "store" kort og til str8 og flushdraw.
Mjah, som games er efterhånden synes jeg det bliver mindre og mindre ev at forsøge at skyde folk af TP. People just ain't folding anything.....
Chris
Hvis du skyder turn skal du skyde næsten alle rivers!
Villain kalder floppet med Ax,Qx, fds, gutters.
På turn kalder villain ofte igen med Ax hænder (specielt AT,AJ som nu har TP+gutter), nogle af Qx hænderne er blevet til to par (KQ) eller par +gutter (QJ,QT) og disse kalder igen. Flushdraws kalder ofte igen, specielt hvis han har J♦, T♦, K♦ (eller Q♦, men Q♦X♦ raiser nok floppet).
Men mange af ovenstående hænder folder river (AT,AJ,QJ,QT,missed flush draws -- selv K♦X♦ og Q♦X♦), så derfor må vi skyde river med mindre det er en offsuit T eller J (som ofte villain to par eller straight).
Jørn
thyssen
dejlig analyse, jeg takker.
Villain kan endda også tænkes at have noget backdoor FD's med Ahxh eller en gang i mellem måske også 5hxh
"Hvordan spiller du AJ og AK i hænder som denne?"
2 par+ hænder spiller jeg sådan, dog som jeg sagde, burde turn bettet være ca 15 dollars mere så et riverpush passer bedre.
Genrelt behøves jeg ikke altid gå all in på river når der er et PSB tilbage. Med en lidt mere marginal hånd (AJ) kan jeg godt bette fx 222. Det kommer bl.a. an på bordet, min hånd og villains range, hvor light han kalder, villains tendenser (er han en slowplayer) og hvordan jeg står i forhold til disse parametre.
"eller par +gutter (QJ,QT) og disse kalder igen."
Eh.. det ville jeg nok fraråde de fleste.
Med hero's stacksize, folder jeg nok preflop. Turn er ret marginal, idet han nok ikke peeler specielt light med en mand bag sig. Samtidig har du markant reverse implied vs højere træk (der nu som minimum har en gutter, du -ikke- har).
River er dog et fint bet, som hånden forløber. Han bør folde Ax omkring 80% af gangene, og det er samtidig hvad han har omkring 70%, og ligeledes folder han 20% andel bluffs. De sidste 10% er KQ, og 2% sløvet ballade, manden får spillet hele af helvede til.
- AB
@Loki
Ville du checke turn med AJ for potcontrol?
@AB
Tror du en standard 30/17 spiller folder QT/QJ på turn?
Min pointe er at folk ikke kan li' at folde turn når de improver, selvom det, som du er inde på, ikke er godt at kalde turn med QJ/QT.
Jørn
mht preflop er jeg enig, men nogen gange går det nok lidt for stærkt for sig og da hånden samtidig er spillet på ongame, kan man ikke forvente, at man sidder med fuld stack ;)
"Ville du checke turn med AJ for potcontrol?"
nej da, jeg ville bette for at beskytte min hånd og for at få value fra et værre top par eller kombidraw.
Men med Ax, hvor x er 9 eller lavere, er jeg lidt i tvivl hvad jeg synes er bedst. Oftest vil jeg formentlig bette igen, men jeg kan også li' c-c på turn, for siden at c-f de fleste rivers.