Samme villian som i hånd #2, så c/p bare lige info om ham. Jeg ved ikke lige hvorfor men har kun 40 hænder på villian, har dog spillet en del mod ham før hen og kan huske ham. Han plejer at spille semiloose, men den dårlige af slagsen. Har ham til 40/26/11. Igen kender ham ikke mig da jeg har nyt nick.
PREFLOP: Fold kommer ikke på tale, men kan vi 4-bette her, og hvilket amount skal det så være? Noget 40 og hvad gør vi så til shove?
FLOP: Igen får jeg vel egentlig sat mig selv i et mærkeligt spot. Skal jeg bare flatte og se en turn? Er det helt væk at tro villian kan reraise her med mindre par, FD eller i bluff?
TURN: Blank turn og han better lavt ud i en pot på 145, skal jeg bare mucke eller kan vi raise velvidende vi så er committed?
RIVER: Samme bet på river, w00t?
Seat 1: nandii (201.00)
Seat 4: HERO (283.30)
Seat 2: Ready2live (206.15)
Seat 3: Reeshofnar (722.53)
nandii posts the small blind of 1.00
Ready2live posts the big blind of 2.00
HERO is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [9♣ 9♥
Reeshofnar folds
HERO raises 6.00
nandii folds
Ready2live raises 14.00
HERO calls 14.00
*** FLOP *** [Q♦ Q♠ 3♦ -- POT: 29
Ready2live bets 12.00
HERO raises 35.00
Ready2live raises 58.00
HERO calls 58.00
*** TURN *** [Q♦ Q♠ 3♦ 4♣ -- POT: 145
Ready2live bets 22.00
HERO calls 22.00
*** RIVER *** [Q♦ Q♠ 3♦ 4♣ [J♦ -- POT: 189
Ready2live bets 22.00
HERO ??
#3 NL200 3-bettet flop igen, wierd spot?
Hvad er mandens AF på flop turn og river? Jeg 4-better sådan cirkus aldrig pf.
Har jo kun 40 hænder på ham, så de stats kan vi nok ikke bruge til så meget.
Igen lidt over mit niveau
Fair nok du caller 3-bet. når du ikke lige har hans 3-bet og evt. fold to 4-bet så ville jeg ikke 4-bette her.
Flop: Er svært, jeg ved godt det er et fint bluff spot, men stadig, han viser styrke ved at raise. Du reraiser hvilket er standard vel, men han reraiser ind over der. Dog har du nærmest for gode pot odds til at folde.
Jeg vil dog stadig smide her, da jeg ikke ser ham lave dette med noget der ikke har dig slået.
Tænk på en semiloose dårlig spiller godt kan være med på QJ,Q10 og lignende, så han har ikke engang en snæver holding for at have en Q mod dit 3-bet.
Turn og River: Som spillet caller jeg bare helt ned grundet pot odds, kan bestemt ikke se hvorfor du skal ud og teste ham endnu engang på turn med den styrke han har vist.
Hvis han viser Flush op han fanger på river, lav en note der bare siger "KÆMPE DONK" og sats på han bliver ved bordet, så du kan hive de chips fra ham.
Hvis jeg raiser flop, er det for at felte, og det er sgu jævnt svært at gøre profitabelt uden historik. Forstår ikk det her..
Aner ikk hvad man gør på river her, men vil skyde på både call og fold er fint nok. Du får trods alt 10-1..
hvorfor raiser du flop?
Du har SDV og er sgu da dumt at turne det til et bluff!
River er et klart call, ser fra tid til anden fisk overspille en random AK sådan og du får gode odds. Om ikke andet er de 22 værd at betale for info om villains mærkelig linje!
Jeg er helt lost for hvordan jeg skal analysere her, hvad er din plan, dine tanker med din linje osv?
Den får du sgu godt nok spillet specielt.
Jeg 4-better gerne her og snapper naturligvis et 5-bet shove, men jeg er jo også varians-narkoman.
Som spillet er det et fint flop til dig, MEN det er håbløst at raise det IMO. Du repper ikke rigtig noget, og jeg vil meget hellere bare flatte, hvilket jeg kan finde på med f.eks. 99. Any Q og skrald.
Udnyt nu din position FFS!. Det er sgu det eneste der kan gøre call pre profitabelt. Hvis du ikke vil det, så må du 4-bet calle, når han er så loose.
Jeg plejer at 4-bette til omkring 25 BB's, hvis vi er 100 BB's deep
MVH Skod
Jeg har spillet en del mod Villain og har et noget andet read end dig. Han har renset ret godt over den meget lille sample jeg har (6k hænder) og han spiller LAG, men slet ikke i nærheden af de stats du nævner. Synes faktisk han er en af de bedre regs på netværket.
Jeg synes bestemt ikke om 4 bet/kald pf som SKOD er inde på mod ham her, men synes 99 er fin at kalde med IP i det her spot. Ved at 4 bette får vi ham til at folde alt skrald og hans 5 bet shove range spiller vi meget dårligt i mod! 4 bet/fold kan aldrig komme på tale, da jeg hellere vil gøre det med skrald!
Med mit kendskab til spilleren giver han den rimelig gas på floppet, men plejer så at sænke tempe (check) på turn og river, hvis man kalder og han ikke har noget. Det har dog typisk været c/r fra hans side og ikke rr som her. Har han en solid handske better han igennem!
Hans betsize tyder ikke på en stærk Q (da jeg mener han better mere igennem her på turn og river!) og turn og river ligner derfor blockbets med en hånd med SD value. Jeg synes ikke det ligner en Q hånd, men mere et pp (88-JJ). Jeg har tidligere set ham overbet shove river med nuts (også 2nd nuts), så jeg mener vi kan udelukke JJ her. Så jeg tror mere på noget 88-TT i dette spot!
Vil du forresten ud med dit nick derinde (gamle og nye)? Det kunne være at vi har spillet en smule mod hinanden. :)
@LTB
Måske du vil uddybe dit read? Med nogle stats evt. Ellers er det svært at snakke sammen :)
MVH Skod
Preflop er fint nok vs agro reg.
Floppet er håbløst, call og spil positionen og evaluere turn.
Turn er lidt blah du har fooked hånden godt og grundigt op, så tja...
Caller sgu nok bare turn/river grundet størrelsen af bets, men vil aldrig raise flop.
Han har helt sikkert ikke Q, da et reraise på et parret bord er et bluff sådan ca. 90 % af gangene.
Dog er jeg enig med pøblen, der siger kald på floppet og spil din position.
Som spillet bliver det et kald på river.
Du er sikkert kun foran 88 her, som du vil se en sjældent gang her.
Han har vel ikke AK♦, da han bør hejse den til noget mere preflop.
Jeg tror han har en donkspillet KK/AA
@Skod
VPIP = 29
PRF = 23
AF = 3.3
3 bet = 10,3
W$SD = 48.34
C bet flop = 73
CR Flop = 10
Flop AF = 4
Over de 6k hænder har han en ptbb på 7.85. Der er ingen tvivl om at han er en spiller der sagtens kan skyde 3 streets med bluff, men jeg mindes ikke at have set ham gøre det med den betsize her.
Jeg har ikke lige stats på hans 5 bet shove range pf.
"TURN: Blank turn og han better lavt ud i en pot på 145, skal jeg bare mucke eller kan vi raise velvidende vi så er committed?"
Det var dog det mærkeligste poker-ræsonnement nogensinde :D At overveje muck eller raise på turn efter den flop-action er da helt væk??
Call på floppet. Fint, at raise hvis det var 2-bettet PF. Denne er 3-bettet, og det eneste vi får ud af at raise i det spot = vi får action af bedre hånd eller vi bliver bluffet ud .. tror sjældent en LAG giver op til dit raise af hans CB. Han adjuster også lige betsizing, så det passer bedre med at han kan 3-bet bluffe dig. Med hans raise, der caller jeg også flop. Det er lækkert han kun better 22 på T+R og du caller selvf bare! Han kan evt. sidde med dårligere PP, der blockbetter, eller bare noget andet junk der tager et billigt stab. Du er selvfølgelig også tit slået..
Du får spillet den rimelig skidt, når du ikke vil til bunds på flop (hvilket jeg godt kan forstå du ikke vil..)
Ja vil da gerne indrømme denne hånd bliver spillet en smule alternativt :) Men synes bare alt for tit jeg kalder flop, som mange også forslår og med blank turn igen skal gætte om jeg er god, og formentlig til en noget større % mæssigt bet af potten end det er tilfældet her. Ved godt at potten så ikke er så stor som er tilfældet her.
@laptop
Ja det er heller ikke over så mange hænder, og mener også at kunne huske hans stats ligner lidt ala dem du fremviser, men også at der var noget underligt ved hans stats. Havde vel lidt over 1k på ham dengang. Men synes nu stadig ikke det gør den store forskel på det faktum at han er loose og ikke spiller specielt godt.
@alle
Min plan er at jeg gerne vil tage den ned nu og her, eller at jeg så i hvert fald har initiativet på turn og kan bette ham af fx JJ eller et FD. Nu vælger han så at reraise, og synes egentlig ikke jeg kan folde da det er så forholdsvis lavt. Så man kan sige planen gik lidt i vasken, og sætter ham self på en noget stærkere range på vej mod turn.
Nu vælger han så at bette et meget underligt beløb, hvilket jeg egentlig ikke ser som nogen udpræget styrke fra hans side, og vel godt kan udelukke Qx, i hvert fald den stærke ende.
Men ja, sætter man ikke sig selv alt for tit i svære/gætte spots ved altid at kalde her med sit underpar. Men ja det er helt i skoven kan jeg forstå eller hvad?