Sagen er den vi sidder 3 tilbage og har en lidt skæv fordeling. Jeg har observeret at sb ikke helt har styr på hvad han laver, sagt på den måde at han har intet clue om hvad modstanderne sidder og rykker med, så han spiller lidt sine kort om han er glad for hånden eller ej. Hans calling range er aaaalt for stor, da jeg har set ham lave lignende calls med K rag og connector hænder(89, 9T osv.). Men han har været heldig indtil videre.
Knappen er en regulær, som spiller std. aggressiv turbo poker.
Hånden går således:
Blinds 2,5k/5k
Knap 47k moves all in
Sb 163k moves all in
hero bb 53k a9o ?
Sagen er nu ikke jeg er i tvivl om hvad jeg vil gøre - men efter en lille diskussion med en på msn vil jeg gerne have den op og vende her.
Payouts:
600$
400$
235$
3 tilbage 180 mands.
Fold. Vi er sjældent godt inde i det spot der og har i øvrigt stadig mulighed for at shove med FE. Og så kan vi også stige i payout.
@pokerprince
Han kan jo stadig stige i payouts, selvom han skulle tabe hånden.
Jeg synes den er lige på grænsen til at et call godt kan overvejes.
...med andre ord. SB er ligegyldig.
Hvis vi er foran knappens range, så skal den kaldes.
Forskellen på 2. og 1. pladsen er rimelig moderat.
Da de fleste turbo spillere skubber med meget være end a9 så tror jeg der er en god chance for at du er godt inde imod knappen. Hvis du kalder så skal enten du selv eller small blind bare vinde hånden for at du stiger kræftigt i præmierne. Havde du haft bare en chip fære end knappen havde det været et instafold da du ville blive 3er hvis ksmall blind vinder hånden...men tror jeg ville calle i dette scenario.
Du er IKKE godt inde, A9 folder vi her til en SB som syntes hans hånd er fin, der folder vi fanmde vær ebig eneste gang, og så tager vi ham HU istedet. vi kan IKke være godt inde her.
Knappen har 9bb, og skubber vel mere light end a9. ( især fordi du beskriver ham som standard aggressiv turbo spiller )
SB range er du foran som du beskriver ham.
Er sku ikke enig i det et standard fold, hælder mest til kald.
BB range er foran sb range, hvilket hvis det holder efterlader dig med 48k mod 2x100k stacks.. Kalder du og ikke holder eller de har dig slået, så skal sb "bare" slå bb, så får du 2 pladsen.
Ergo. tror du god ofte nok til et kald, og er du bagud, har i 2 hænder til at slå en, så stiger du alligevel betydeligt i prize $.
På trods af beskrivelsen af SB, er min callingrange her JJ+/AQs+...
Det er den, fordi pauoutstrukturen er så flad som den er, og vi derfor er nødt til at spille den som et bobbelspot.
I en STT SnG med penge til top to, kunne man jo heller ikke forestille sig at lave sådan et call...
@Leopatra87
JJ+/AQ+ ? Hvad så hvis vi ikke dækker ham - er den så kun aa du kalder med? Eller gør det ingen forskel på dig at vi reelt dækker knappen. - Den range du opstiller er i hvert fald min kald range hvis jeg ikke dækker :)?
@Alle
Kommer lidt bag på mig der er så mange delte svar :S - vi slår stort knappen range og small blinds giver os kun ekstra odds.
Ved et fold får vi 2 situation hvis vi ser bort fra de kan splitte:
Knap 105k
SB: 110k
Hero: 45k
Forekommer denme situation, skal hero ud og spille meget aggrevsiv og skubbe en ekstrem stor range, mod en regulær der ved det og en sb der ikke ved hvad han selv laver vil dette giver os en meget skidt situation.
Hvis sb vinder hånden kommer siutationen til at se således ud:
SB: 215k
Hero: 45k
Uden jeg kender hans hu skills så skal jeg vinde i hvert fald 2-4 all ins før jeg tager sejren, så der skal en god portion held med før det bliver til mere end 2. pladsen.
Hvis jeg kalder så vil jeg enten ryge ud som 3er 2er eller sidde som cl med følgende fordeling:
150k
SB: 110k
Og her vil jeg mene jeg har en stor egde mod en modstander som sb.
Jeg ser det kun som ekstra value at sb kalder ind her, og jeg ser det faktisk med de ranges jeg har opsat fra sb og knap så spiller A9 ikke så ringe som mange her gør det til, har stadig ikke fået downloadet poker stove, men vil tro jeg har en 25-35% mod de 2 ranges og da det er over 25% som jeg skal bruge for at være med igen ved et fold(2x 50/50 situationer) så selvom det ikke er rart at kalde ind med A9 3 vejs, mener jeg at selvom vi kan være domineret så giver det os stadig +$ og større chance for at vinde ved at lave dette marginale kald
Så har jeg vidt også fået røbet at det er mig der mente den skulle kaldes :D
@SanderM
At du ikke har downloaded pokerstove endnu, og ikke heller har downloadet SnG Wiz, er mig ærligt talt en gåde. Såvidt jeg har forstået, så grinder du en hel del af disse tours. Jeg er ganske overbevist om, at du kan få en del ud af at lege lidt med de to værktøjer et par timer. Specielt i gennemgangen af keyhands efter en given session.
Til hånden:
Virker som et ganske fint call imo. Begrundelserne er allerede givet af dig selv.
@Orty
Ja, jeg må nok hellere til at få det langt ind :S - Ligesom jeg må få fundet mine gamle koder til holdemmanager frem så jeg kan få langt det ind også :D Jeg plejer dog tit at sidde og lege med hhs efter en session, hvor jeg har en mindre monolog med mig selv om det var et korrekt play jeg lavede og de hænder jeg ikke helt kan komme frem med en konklussion på har jeg smidt ind her.
Angående hånden var jeg ikke i tvivl og jeg valgte også et kald, men jeg var noget overrasket over personen på msn mente det var et klart fold, og så vidt jeg kunne forstå mente han den ikke engang var tæt på et kald - så jeg smed den op her. For lige at høre om andre havde samme opfattelse eller evt en anden analyse med andre synspunkter som jeg ikke lige havde taget højde for. Så jeg i fremtiden skulle overveje at folde hvis ovennævnte hånd udspiller sig.
Men nu har I i hvert fald fået mine tanker bag hånden.
Det er en interessant problemstilling.
Jeg er dog ikke så overbevist om at det er +ev at calle i det spot. Meget afhænger dog af vores egne skills i HU og hvordan vi vurderer SB's skills.
Hvis jeg føler at jeg ellers har haft godt styr på det 3-vejs så folder jeg i sådan et marginalt spot og hvis jeg føler mig presset så caller jeg.
Det jeg prøver at sige er at det er enormt afhængigt af dynamikken i situationen.
Der er ingen tvivl om at begge scenarier kan forsvares og så er vi tilbage ved vores mavefornemmelse som er så vigtig i de situationer. Og ud fra det du beskriver så havde jeg nok foldet da reggen skal sidde og skubbe ind i uvisheden og du skal acte før reggen. Så lad dem slås i denne her hånd for uanset udfaldet så vil det give dig lidt fordele. Og en fyr der ikke er regular laver altså mange fejl HU så du bør ikke være så nervøs for den situation.
Men jeg indrømmer at vi er ude i marginalerne.
Husker jeg korrekt er det mig sander har snakket hånden igennem med, og jeg er klart til et fold her.
Hvis vi kalder her så er det vel fordi vi spiller efter sejren, vi laver vel ikke et kald for at nappe en 2.plads? i så fald tror jeg vi er skidt inde 3-vejs med A9.
Jeg kan godt se vi dækker fyren på knappen, men går han hen og scooper potten ender vi som en sikker 3ér.
Laver vi derimod et fold har vi en fin chance for at CL napper potten, og i tilfældet at han ikke gør så har vi stadig FE og kan spille videre.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad div programmer som pokerstove (kender det ikke) og SNGwizz siger vi skal gøre i denne hånd, og evt se nogle procenter. Syntes det er en rigtig interessant hånd, specielt stacksize taget i betragtning. Jeg er dog stadig ikke i tvivl om hvad jeg gør i situationen da man jo ikke ligefrem har tid til at analysere/beregne alt for meget, men om det er det mest profitable i længden kan jeg da godt komme i tvivl om, dog tror jeg den er meget close som Stenbek også skriver.
@addict
loool du var slet ikke til at føre en debat med den aften.
Ja var vist meget heldigt at der ikke er nogle regler for promille diskurteren, så var licensen nok røget.