3 ugers ferie i Spanien 2012

#1| 0

Hej PN

Jeg er ved at forberede oplæg til et rejseforslag for vor lille familie i sommeren 2012.

Vi er mand, kone og så min datter på 11 år.

Budgettet vil hedde max 30.000 for diverse billetter og overnatning. Mad og fornøjelse er herudover.

Vi har ikke bil/kørekort, og er således afhængige af enten offentlig transport, eller af at leje cykler.

Mit udgangspunkt er at starte i Barcelona i ca. 1 uge, og derefter finde noget bolig andetsteds i Catalonien. Lige nu tænker jeg en uge væk fra Barcelona langs kysten, og så en uge i noget bjerg og naturrigt landskab.

Jeg ved dog ikke om to destinationer udover Barcelona bliver for meget?

Vores datter elsker som alle andre børn sommer og sol, men kan som os andre godt lide at vandre/cykle, udforske osv, og ja er der noget spændende historie bag er det jo blot et ekstra plus. Vi sætter alle pris på dejlig mad, og ja på at være sammen som familie. Vi søger nok små til mellemstore byer, som helst ikke skal være overrendt, omend vi self er opmærksomme på at Spanien i juli måned nok.............

Jeg spørger nu jer om der findes nogle som har forslag til destinationer udover Barcelona?

Ligeledes er der nogen af jer der har erfaringer med leje af lejlighed/hus?

Er der speciellee hemmeligheder om Barcelona, som man måske ikke kan læse sig til hører jeg også gerne herom - I ved en lille lækker restaurant i en sidegade eller lign.

Håber at høre fra nogle af jer, og skal self holde øje med tråden, såfremt der skulle være ting jeg har udelukket.

VH

Morten

Redigeret af slasquer d. 27-08-2011 17:27
27-08-2011 18:06 #2| 0

Mijas pueblo!! Det fedeste sted i andalusien imo. Google det.. har også link til en sweet og billig lejlighed.

28-08-2011 00:27 #3| 0

Baskerlandet FTW - San Sebastian-kysten er fantastisk. Flot terræn til vandre / cykleture - De flade Pyrenæer er lige i baghaven... På ingen måde så overrendt som Costa del Sol - og som regel også meget køligere.

Andalusien i juli måned = HOT HOT HOT - superfede byer Sevilla, Granada, Malaga - masser af historiske bygninger fra den muslimske periode er bevaret.

Har været i Barcelona 4 gange og er helt vild med byen. - kan godt gi et par tips over MSN ved lejlighed

Redigeret af DrNoe d. 28-08-2011 00:28
28-08-2011 02:23 #4| 0

Jeg bor på Mallorca i Soller. Det ligger oppe i "Sierra Tramuntana" bjergkæden og er hovedstad for den enorme vandreturisme.

Lidt billeder af Puerto Soller
Tramuntana bjergene

I og med jeg bor her, synes jeg oplagt Soller er skide lækkert. Men jeg må indrømme det passer ret godt på hvad i ønsker. I kan bo i havnen (puerto soller) og have den lille lækre strand, samt bjergene i baghaven, hvor der er utallige vandreruter er forskellig sværhedsgrad. Puerto Soller er i modsætning til andre steder på Mallorca ikke videre overrendt med turister. Der er self en vis mængde turisme, men i får ikke grisefest og ungrejs oplevelsen ;)

I kan flyve billigt, helt ned til omkring 150 kr pr mand fra Barca til Palma - check RyanAir. Alternativt kan man sejle med færgen. Der er vist både hurtigfærge og en sløvere version til folk med biler

Soller nås fra Palma med taxa på under 45 minutter. Ca 45e.

Hvis i beslutter jer for Soller/Puerto Soller kan jeg hjælpe jer med flere praktiske ting.

1) Leje af hus/lejlighed. Jeg kan sætte jer i kontakt med min ejendomsmægler. Hun er lokal og kender alt og alle. Ikke en del af de store kæder, men jeg garanterer god service. For lige at spille med åbne kort vil jeg godt sige, at hvis i ender op med at leje gennem hende, så får jeg en del af kommissionen.

2) Leje af cykler og hjælp med vandreture. En af mine bekendte ejer en butik, hvorfra der udlejes cykler/kajak/båd, sælges vandreudstyr, arrangeres vandreture osv osv. Jeg sætter jer gerne i forbindelse med gutten. Han hedder Andy og snakker perfekt engelsk.

3) Planlægning af vandreture. Jeg er bekendt med de fleste vandreture her i området. Hvis i fortæller mig lidt om hvad i vil, så finder jeg hurtigt et par interessante ruter.

Redigeret af HolchKnudsen d. 28-08-2011 02:46
28-08-2011 02:49 #5| 0

1 times tid fra Malaga, skisport om vinteren, aldrig været der om sommeren. Bare et forslag: http://sierranevada.es/

28-08-2011 11:24 #6| 0

HolchKnudsen - Har du en ide om hvilket prisniveau din ejendomsmægler bevæger sig i , og hvorvidt hun har såvel lejligheder som huse "i sit arsenal" :-)

Det lyder jo rigtig skønt med Puerto Soller, og dens muligheder - Så absolut lokkende!

Jens - Vil rigtig gerne snakke lidt over MSN en dag om Barcelona!

Alle - Tak for svar indtil videre!

28-08-2011 12:44 #7| 0

Priserne kommer an på mange ting. Antal soveværelser, er der pool og er der udsigt.

Uden at være super ekspert vil jeg tro i kan få lejligheder og små huse uden privat pool ned til omkring 5k pr uge. Det er nok svært at komme længere ned i juli.

29-08-2011 11:02 #8| 0

Der er så mange andre steder i Spanien, som man bør besøge ud over de sædvanlige feriesteder. Når I er i Barcelona, er det en mulighed at tage bussen (da det er billigst) til jeres næste opholdssted. Det burde være muligt at finde en bus til fx Zaragoza og måske videre til baskerlandet, Bilbao ville være et godt valg, hvis I ønsker at tage flere forskellige steder hen.
Begge steder har meget at byde på, både sight seeing og gastronomi. Hver del af Spanien, har masser af gastronomiske specialiteter, i Aragon (Zaragoza) er lam helt fantastisk og i baskerlandet skal man spise pintxos, (deres udgave af tapas) fisk og oksekød er specielt godt.
I Aragon er der også flotte naturområder, som er værd at besøge. Valle Benasque fx.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar