300 K party - hvem betaler fuld buy
Jeg har været så heldiggod at kvalificere mig til den kommende søndags 300 k på party. Det skete i en tre dollars rebuy , så det har vel kostet mig en US tier - skøn og billig måde at få lov til at prøve kræfter med de skrappe.
Men så kom jeg til at tænke på, hvor mange af mine forventede kommende 1500 modstandere, der har vundet adgang gennem satellitter og hvor mange der har betalt fuld skrue 215 dollars for at være med i legen.
På en eller anden måde kan det vel godt påvirke den enkelte deltagers spil og indstilling, om man er sluppet halvbilligt med, eller om man risikerer en god dansk tudse.
Jeg ved godt, at det kan være svært at sige noget fornuftigt om emnet, men er der evt. nogen, der har en form for insiderviden:::::
Når man har rullen osv til det gør det ikke mere ondt på en der betaler de 215 end på en 5$ spiller der tager sig en lille 1$ rebuy.. hvis det gav nogen mening
"eller om man risikerer en god dansk tudse."
Sådan tænker folk nok ikke, med mindre de har 1000$ på kontoen og vælger at spille 215$ tours.
Derudover er der god chance for, at dem der er kommet igennem kvallerne er langt mere forsigtige omkring boblen, da det betyder meget for dem at cashe, hvorimod folk der betaler 215 er ligeglad med at få 400 igen, men hellere vil akkumulere chips.
Gode betragtninger.
jeg er nok selv en af dem, der vil være helt tilfreds med at cashe 400 og derfor- hvis jeg når så langt - vil indrette spillet derefter i boblestunden.
Men netop derfor ville det være lidt interessant at vide noget om fordelingen af de to spillergrupper, der jo generelt må siges at have vidt forskelllige motiver.
Og hvad er det for typer, der betaler de 215 glat. ja, det er som I antyder folk med rullen - hvad er det for type spiller - hvor stor en rulle har man typisk, hvis 215 bare er et greb i lommen
Og mon ikke også der blandt de 1500 er nogle enkelte maniacs, som ikke har rullen til at bløde 200, men som altid godt lige kunne tænke sig at prøve bare den ene gang.........
Du kan kigge på hvor mange tilmeldte der er 1-2 timer inden turneringen starter. Mange af dem der er registreret på dette tidspunkt er med stor sandsynlighed kvallet.
Det er selvfølgelig langt fra sikkert at ovenstående er tilfældet, men det giver da en ledetråd.
$215 er ikke ret meget for mange mennesker, så jeg tror faktisk ikke man kan drage konklusioner på spillertyper udfra hvem der kvaller og hvem der betaler.
@Wann
"men en habil turnerings-spiller vil for det meste godt kunne klare sig for en roll på +25 x buy-ins."
LOL... so ever wrong
Enig med jonhson, 25 buy ins er alt for lidt.
Selv køre jeg med 100-200 buyins hvilket jeg mener er passende
@Wann
Er enig med Johnson her!
En rulle på 25 buyins er slet ikke nok!
Det er 50 buyins for den sags skyld heller ikke...
der kan være nogen jævnt giftige swings.
Læste der var en der skrev han havde tabt en mill - og vundet lidt mere. Mon ikke jeg er halvvejs? ;)
åndsvagt at snakke om buyins, da der jo er stor forskel på om det er en tourney med 100 deltager eller sunday million på stars m 6000+ deltagere, og om man mener om man har + ev i den givne tourney... PT er det minus EV for mig at deltage selv at deltage i en HU ; )
Jeg køber mig direkte ind når jeg er stuck et par tusinder og på kæmpe tilt! plejer at spille dårligt der end når jeg har kvallet.