300 kroners tour - Aki-kald?

#1| 0

Hey,

Jeg spillede en hånd for nylig, som jeg har diskuteret lidt frem og tilbage med et par kammerater. Der er lidt delte meninger, men bl.a. turnbeslutningen er rigtig interessant.

Blinds er 100/200, og det er en semi-turbo struktur, hvor man starter med 5K i chips og blinds stiger hvert 20. minut. Næste blind level er om 10 minutter cirka og der stiger de til 150/300.

Bigblind virker udmærket - hverken mere eller mindre. Jeg har spillet mod ham et par gange tidligere, men har egentligt ikke nogen reads som sådan.

Der er foldet rundt til mig, der sidder på knappen med QT.
Jeg har cirka 6000. Jeg raiser til 525.
Smallblind folder.
Bigblind har cirka 5800 eller deromkring - jeg har ham hvert fald dækket marginalt. Bigblind kalder de sidste 325.

Effektive stacks: 5800.
Flop: KJT - Pot: 1150
Han checker, jeg checker bag.
Turn: T
Han checker, jeg byder 600 og han raiser til 1800. Jeg kalder de 1200.
River: 7 - Pot: 4750
Han går all-in med de sidste 3475. Jeg kalder.

Kommentarer til samtlige streets, tak.

- Mine tanker:
Floppet checker jeg bag for potkontrol, da jeg dels har en marginal hånd og derudover ville være rigtig træt af at bet/folde floppet med bottompair + OESD.

Turn byder jeg cirka halv pot. Dels for at beskytte min hånd, dels for value. Jeg byder småt for at få betaling fra en Q, en K, en og eventuelt induce et eller andet spastisk raise.
Her blev jeg af en af mine kammerater, som jeg i øvrigt har virkelig stor respekt for, opfordret til at shove turn indover hans raise, da der er en del rivers, som vil være træls for mig at se.
Problemet er bare, som jeg ser det, at Bigblind kun tager den linje med:
1) Et fuldt hus.
2) Tre ens.
3) En flush.
4) Bluff.

1 og 2 er meget usandsynlige i og med at jeg har en T-blocker, og at han 100/100 gange reraiser preflop med KK eller JJ.
3'eren folder han ikke til et shove, og så kommer jeg skidt ind.
4'eren folder han til et shove, og så misser jeg et muligt river-bluff.

River kalder jeg, da jeg ikke tror at han shover eksempelvis 45 på river, da jeg ikke tror, at han forventer at jeg betaler af med mindre end Q i ovenstående spot. Så efter min mening er hans range for at tage den linje:
1) En flush ala AX eller QX.
- Jeg tror aldrig han raiser eksempelvis AX på turn. Det samme med QX. Jeg har svært ved at give en begrundelse for det, udover at min erfaring i den forsamling (og generelt egentligt) siger mig, at de kun vil kalde turn med sådan en hånd - det samme med Bigblind. Thoughts?
2) Et fuldt hus.

Men som sagt har jeg en T-blocker, hvorfor det er meget få kombinationer af fuldt hus, som han kan have.

Hvad mener I om mine tanker i hånden? Burde jeg tage en anderledes linje i forhold til, hvad jeg har gjort? Hvad med kaldet på river - er det helt væk?

Btw - så har jeg helt udelukket hænder som 57o med en , da jeg ganske enkelt ikke tror at han shover river eftersom at jeg tror, at han tror, at jeg ikke betaler af medmindre jeg har > Q.

På forhånd tak :)

15-05-2009 13:50 #2| 0

kan ikke lide linien i hånden, du vil udøve potkontrol, men alligevel lave et hero bluffcall på river.

jeg skyder altid ud på det flop, og åbenskubber/comit raiser turn, som spillet (readless, mod en villain vi anser for at være "ok") folder jeg river, du ligner klart et kombidraw/monster, med din linie, og alligevel vælger han at skubbe en scary river.

15-05-2009 14:22 #3| 0
OP

@ Live

Jeg tror muligvis at det er et generelt leak hos mig, at jeg bliver en smule for weak i pots, hvor jeg skal c-bette. Specielt i position. Hvad ville du gøre, hvis vi var OOP - eksempelvis det var SB (Hero) mod BB (Villain)?

Hvis du skulle sætte en range på Villain, hvad ville den så indeholde?

15-05-2009 15:18 #4| 0

@ MHau

utroligt svært at sætte en ukendt på en range, i disse 3-400 pokerklub tours. men vi anser ham som værende en tænkende reg.

hans flop check, vil oftest være for at CR eller CC dig (dette er taget udfra turn action), han checkraiser på en scare turn, og rester en scare river, samtidig med at preflop agressor, checker et flop, han altid burde c bette på imod bb.

jeg vil mene AQ, KQ, A-10, Q-10, alle med mulig flush ved siden af samt k-10, JJ og 77 ja faktisk alle tænkelige hænder der slår Q-10 er i hans range med den linie han har her, omvendt er det utroligt svært at sætte ham på noget vi slår som han spiller på denne måde.

hovedsagen er at i hans range for preflop call, samt checkraise turn er vi crushed da dette board har ramt hans range 100% jeg er langt fra enig i at hans range er flush eller bluff.

dette er selvfølgelig forudsat der ikke er en sick dynamik imellem jer, og imod en TAG ser jeg alle disse hænder være en del af hans range for både preflop og postflop spil AQ, KQ, A-10, Q-10, alle med mulig flush ved siden af samt k-10, JJ og 77.

omvendt skal jeg lede noget længere for bare at finde to likely hands som vi slår med Q-10.

15-05-2009 16:23 #5| 0

Synes du misplayer hånden nogenlunde alle streets.

preflop gør du den til under 3xBB.. Why?. Ved godt det er ved at blive stand med de 2,5bb+ raises, men i dont like. Vil du gerne ha et kald med en middelmådig hånd med QTo, eller bare nuppe blinds?

Flop skyder jeg næsten altid ud her. BB kan ha alle hænder i dette spot og din hånd virker stærk her, specielt som initialraiser. Utrolig weak andet!

Turn er mere tricky, call et reraise og se river an eller push for at beskytte hånden er begge alternativer der kan argumenteres for. Som spillet, piller jeg nok river og ser hvad der sker.

Hader river callet!. Uden reads andet end han er sane, virker det helt væk med herocall- Du sætter ham på ren luft??!. Synes han lugter meget stærk, evt AQ med en af dem i klør......... Sku han alligevel bluffe er du alligvel død til alle klør............... Svært at se hvad du slår her.

15-05-2009 17:47 #6| 0

Byder floppet hver gang.. der er masser af draws og du kan tage en fin pot ned uncontested, og de tilfælde du bliver kaldt har du redraws. Checker du virkelig alle hænder bag, som ikke indeholder K + AA? Hvad gør du hvis han stikker ud på en blank turn som 5?

Som spillet shover jeg umiddelbart ind over hans turn raise, da der er for mange kort som vil dræbe action, hvis han f.eks. har T med en dårligere kicker + de gange han er ude i noget drawværk.

River folder jeg.

15-05-2009 18:07 #7| 0

Jeg kan godt lide preflop og flop. Preflop er en 100% std åbningsstørrelse med 30bbs. Flop er fint at checke bag for potkontrol og holde vores hånd forholdsvist skjult hvis vi skulle ramme. Det er heller ikke elendigt at bette det flop, men det skaber en skidt situation, de gange vi bliver checkraiset. Fold er muligvis bedst i så fald, men jeg moser nok 7/10 hvis vi bliver checkraiset på flop, da det ofte er skum fra bb i sådanne spots og vi har outs mod det meste, men det er naturligvis readafhængigt.

Turn er lidt meh. Hvis bb er udemærket ved han du aldrig har farve på turn grundet flopcheck, men derimod oftest noget mere marginalt som fx jx, kx. En nøgen 10er forventer han vel også du skyder på flop for at tage ned. BB's CR-range kan derfor sagtens indeholde meget skum, semiskum - som A fx, Q fx, omend stacks imo er skidte til semiskum fra ham, så ser man det ofte alligevel. Mod hans 'store' hænder har du nærmest altid en del outs. Ergo jeg moser turn indover.
River er et klart fold, når du ikke har bedre reads.

15-05-2009 18:12 #8| 0

Det er også svært at være bedre end udmærket, så villain må være ret skrap. Bet floppet, som spillet shove eller fold turn, det må være på feel.

15-05-2009 18:32 #9| 0

Jesper_H synes du er lidt off angående flop bet, hvad hvis du havde AA, KK, qq, jj TT,AQ osv ? ville du så også checke for potkontrol ? hvis man lader styrken af sin hånd bestemme om man skal c bette eller ej i en HU pot, bliver man meget let at læse, især i et Live game.

derudover så er dette board selvfølgelig et vi skal ud og reppe med et c bet, var vi trevejs, så kunne jeg bedre følge din linie.

15-05-2009 18:46 #10| 0

Korrekt jeg checker ikke hænder, jeg er komfortabel at komme ind med på floppet eller hænder der ingen showdown-værdi har, bagved. Det gør bestemt min 'checke-bag-range' ret snæver. Nok kun k-rag, j-rag, qj, q10 etc. Dette mener jeg dog for det første ikke villian nødvendigvis er klar over. Jeg tror han forventer der også er enkelte monsters i min range.
For det andet er det efter min mening ikke specielt vigtigt i tours, at man har en balanceret range i de her spots. Det gør naturligvis vores hånd til en bluffcatcher hvis vi ikke improver, men samtidigt er vores 6 'sikre outs' ret skjult og hvor mange hænder der har os slået på floppet er det lige han checkfolder(j9,j8s er de eneste jeg lige kan komme på, og det er ikke engang sikkert han folder dem).

Men igen, jeg synes ikke det er vildt dårligt at bette, men situationen vi kommer i når han checkraiser er så grim, at det er bedre at checke bag. Jeg hader at betfolde sådan nogle hænder her med de her stacks og at 3-bette ham ind på flop er sgu semispew(men jeg gør det alligevel, hvis han giver mig fe med et lille CR).

Edit:kom til at skrive det med hvilke hænder han CF bagvendt:)

15-05-2009 18:54 #11| 0

Jesper, kan godt følge dig, men vi er ikke dyb nok i dette spot til den tankegang imo.

15-05-2009 19:14 #12| 0

Well, altså, jeg er uenig. Stacksizes er i min verden helt rigtige til at checke bag. Det centrale er, at han mere eller mindre kan checkraise os for stakken/committende og så kommer vi altså nærmest aldrig godt ind eller vi er nødsaget til at betfolde en hånd med rimelig værdi. 1500-3k dybere og jeg bet-3-better floppet som regel, medmindre han kæmpe overbetcheckraiser. Dybere end det og jeg checker nok igen bag og spiller en turn og muligvis en river.

15-05-2009 19:53 #13| 0

preflop og flop fint, shove eller fold turn(med klart overvægt til et shove), som spillet > insta fold river..

16-05-2009 05:01 #14| 0
OP

Interessant med delte meninger og gode argumenter. Jeg er semi stiff lige nu, så jeg er nok et sted mellem semi spot on og spot off pt :D

Anyways - som sagt kunne jeg godt tænke mig en range, der retfærdiggører hans spil på turn og river. Jeg er udmærket klar over, hvad han repræsenterer, men jeg mener bare der er så få kombinationer af fuldt hus, at jeg nærmest udelukker den mulighed. Og dem der nævner 77 mener jeg er helt væk, og mener kun han har det 1/10.000 gange, hvorfor det virker semi retardish at tage den hånd med.

Jeg ved godt at det er in at sige, at hans range er polariseret, men jeg synes faktisk at ovenstående hånd eksemplificerer ganske glimrende, hvad polariseret betyder, og hvad det kan betyde for ens egen beslutning.

Derudover så førte han sine chips frem i strakt arm, og lod dem falde på filten uden for rækkevidde, hvis det har noget at sige.

Resultatet mener jeg sådan set er mere eller mindre ligegyldigt, men jeg kan godt komme med det, hvis der er nogen, der gerne vil vide det.

16-05-2009 05:27 #15| 0

MHau vil vi da gerne :)

16-05-2009 06:05 #16| 0

donkish

16-05-2009 15:27 #17| 0
OP

Fair.

Jeg kaldte som sagt og han muckede 56o.

16-05-2009 15:39 #18| 0

Jeg er helt på linie med Jesper her omkring flopspillet (og preflop obv) og checker også bag stort set hver gang - Jesper har forklaret det fint. Kan måske tilføjes at vi får endnu mere info, et kort mere, kan induce bluffs også...

Jeg synes du har nogle super tanker Mhau, og er ret enig i stort set det hele.

Hvorvidt river er et snapcall eller et insta muck synes jeg er umuligt at sige uden følingen ved bordet, men når han lader sine chips glide ud af hånden, kalder du jo bare insta string bet, og kalder de 200 :D

17-05-2009 10:49 #19| 0

Hej Mhau!
Dette var i Viborg, ik?? Hvem var villan?? Så kan jeg måske kommer med mit read af personen??

En hånd der er udeladt i alles range er 8 9. med 1 eller 2 klør... Villan bluffer på turn efter dit flopcheck og rammer straight på river??

Men igen... om det er i Viborg er hans range alt fra air til FH...

Hvad havede villan??

M!

17-05-2009 15:37 #20| 0
OP

Hey Morten,

Jo, det var i Viborg. Mener at villain hedder Daniel.
Han havde 56o uden en :)

Han kan godt have 89, men jeg mener at både 8,9x og 8x,9 er udelukket, da jeg som sagt ikke tror, at han tror, at jeg betaler af medmindre jeg har en Q eller bedre. Hvorfor det er helt væk at skubbe river, da jeg, i hans hoved, folder alt som han har slået og samtidig kalder med alt, som har ham slået.

17-05-2009 20:02 #21| 0

Hey Martin!

Daniel er den spiller i klubben med lavest genemsnit på ranglisten...

Men når det er sagt, så er det ikke heeelt tosset at forsøge at skubbe dig væk... Det er eneste måden han kan vinde puljen på...

Godt spillet!!

Vi ses Onsdag!

M!

17-05-2009 22:46 #22| 0
OP

Synes ellers han virker OK - også de gange vi har spillet cash med ham.

Der er ingen skam i ikke at vinde alle puljer man er med i, Morten ;)

Uden at lyde højrøvet, så synes jeg også at det er et fint bluff, HVIS han tror vi tænker på samme level - hvilket han obv gjorde i og med han forsøger at bluffe.
Jeg synes så tilgengæld det er kæmpe spew at kalde med 56o OOP <30 BB dybe og så forsøge at bluffe mig af på et flop, der næsten altid rammer min range, når han har en sund stack, hvis bare han folder og giver mig credit.
Jeg kan sagtens finde på at checke floppet bag med hele min range. Air/AQ/draws/TP/MP/BP osv. for at lave et delayed c-bet. Men langt oftest vil jeg have noget som jeg kan fortsætte med (læs: noget med showdown value).

Jepp, vi ses onsdag :P

18-05-2009 11:30 #23| 0

Hey Hau!

Så melder jeg mig lige på banen. Er enig med Hau i at Villain ikke er en dårlig spiller. Reads til villain er at han minimum et par gange på en aften er ude og lave spass.

Jeg kan godt lide dine tanker omkring hånden. Du fortalte at du var ret sikker på du var foran på turn og derfor jeg mente du skulle skubbe over, da der kan komme så mange klamme rivers, hvor vi skal til at lave et sick call.

Du skriver "4'eren folder han til et shove, og så misser jeg et muligt river-bluff.". Potten er så stor at jeg synes det er fint at tage den ned på turn.

Mvh theis

18-05-2009 14:11 #24| 0

Jeg mener heller ikke Villan er dårlig, bare at han lider af samme sygdom som mig... Bluffoholisme: Kan jeg ikke vinde ved et showdown, så bluffer jeg... Alltid... eller jeg har en håbløs hånd preflop, flop, turn og river, så jeg better alle streets... Specielt når jeg er dyb og mod en anden dyb spiller... ;-)

M!

18-05-2009 15:50 #25| 0

Hm, interessant hånd hvor jeg egentlig er endt op med at kunne lide din linie, selvom jeg også kan lide Live's tankegang.. Hm? :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar