325 BB dybe sick mulig value spot!

#1| 0

Hey guys

PLO$200 ipoker. Der er kommet nye til siden Black Friday og det giver masser af spil og friske spillere. Ved ikke hvorfor for ipoker burde være lukket men sådan har det nu engang været.

Hånden er som følgende:

6-mands og kender kun 2 af dem. Villian vi ender op mod er ny og har kun 100 hænder mod ham ish og han virker decent.

Villian UTG $7 (stack $700)
BTN calles
Hero SB AKKQ Pot $30 (stack $670)
Begge caller. Pot $92.

Flop
28K - WOW! Det jo næsten for godt!!
Hero leader i håb om at det ska ligne nøgne AAxx, $69 og får call af UTG - Pot $230.

Turn 2
Hero???

Dette handler om at maximere totalt og gerne få ham til at spasse totalt ud med hvad han nu kan sidde med. Har boarded så godt dækket at jeg ingen ide har om hvad han kan sidde med andet end måske weak AA hvor han pot controller pre pga vi er så dybe.

// KD

27-04-2011 15:04 #3| 0

Jeg ville ikke checke turn, for hvis han pot-controller som du siger, vil han jo så checke bag.

Så hellere bette småt. Bet ca. 40% pot - dvs ca. $90. Når han kalder flop, vil han næppe folde her, og du kan håbe på han "spasser" ud og raise dig.

27-04-2011 15:07 #4| 0
OP

@ Filosoffen
Det tænkte jeg ligeså. Jeg tænkte også at hvis jeg checker "giver jeg op" og lader ham lave et move som han lige han er på og har tænkt sig. Det var den anden tanke jeg havde. Sorry for ikke at poste dem i OP.

27-04-2011 15:34 #6| 0

@Filisoffen (og op)
Der er da lige præcis en million hænder, der kalder flop men folder den her turn.

Jeg ville helt sikkert chekke turn og håbe han rammer sin mellem flush eller sin 3. 8er der kan give lidt ekstra value til riverbet.

Chancen for han fjoller er nok ikke så stor - men det giver da trods alt en lille smule ekstra incitament til chek.

27-04-2011 16:01 #7| 0

Bet. Lidt over halv pot.

27-04-2011 16:07 #8| 0

Dennis er spot on, bet halv pot. og kald du glad hans rest.

27-04-2011 16:09 #9| 0

check er håbløst, vi skal ha' penge i pottos

27-04-2011 16:31 #10| 0

jeg 3better preflop 10/10 gange med de her stacks OGSå oop.

Nu bet bet bet. At checke nu er boarderline retarderet IMO og enormt ubalanceret.

Du vil jo også barelle videre på den turn hvis du leader semisvagt på floppet.

27-04-2011 16:58 #11| 0
OP

@ en del
Hvorfor better turn? Medmindre han netop sidder med AAxx (og måske end ikke nok for at han fortsætter) smider han alt. Kun hvis han spasser ud utral dybt får vi action og kun det han vælge at smide ind med. Er det ikke bedre at vi har C-bettet floppet som "blankede totalt for os" og vi nu checker og viser weakness?

Kunne hans hånd ikke ligne noget QQxxfd der derfor caller floppet og som vi derfor gerne vil se better turn eller evt checke og så håber vi han rammer river for valuebet fra os?

27-04-2011 17:49 #12| 0

Altså, det her er nærmest på side 1 i en PLO bog. Vi er i et spot, hvor vores bet-range er væsentligt svagere end vores check-range, så et slowplay ville virkeligt være dårligt.

/AB

27-04-2011 17:58 #13| 0
OP

@ Kockman
Du 3-better 10/10. Ok? Gør jeg også....

@ Asger
Som Acparma siger:
"Der er da lige præcis en million hænder, der kalder flop men folder den her turn.

Jeg ville helt sikkert chekke turn og håbe han rammer sin mellem flush eller sin 3. 8er der kan give lidt ekstra value til riverbet.

Chancen for han fjoller er nok ikke så stor - men det giver da trods alt en lille smule ekstra incitament til chek.
"

Det er lige det jeg også tænker. Er ikke enig i din betragtning af at et slowplay ikke fungerer?

Update kommer næste post

27-04-2011 18:02 #14| 0
OP

Turn:
Jeg valgte at gøre som Acparma da jeg netop tænker at han har en hånd der kan ramme noget på river der gør vi får betaling og hvis vi better ind på turn er det begrænset hvor meget en decent player spasser ud...

Villian better nu $128 (godt ½ pot).

Hvad gør vi nu?
At potte virker dumt for skal nok få ham til at smide alt med undtagelse af 22, 88.

Så enten low raise (Click?) eller call. Click virker stærkt men potten er så stor at sidder han med en QQxxfd, 2 (ikke i hans range dog) eller AAxx følger han nok med? Men hvad er planen så på blank river?

Call turn og se river? Dette gør vi vel udelukkende med henblik på at checke river også og håber på han laver et move nok engang....

Så Hero's move?

27-04-2011 18:24 #15| 0

Jeg mener kun du skal CR såfremt du står overfor et muligt draw. Det gør du jo næppe, så når du nu engang er begyndt at slowplaye, så syntes jeg du skal kalde, og håbe på at han laver yderligere et move på river.

27-04-2011 18:41 #16| 0

call og c/r river eller call ai er vel den eneste linje vi har tilbage

27-04-2011 19:01 #17| 0

@KD

sry troede du flattede. Så nevermind.

27-04-2011 19:16 #18| 0

Hvis du smider et par nicks på, og evt stats er det nemmere at se hvilke linjer villain kan tage efter dit check på turn.

Udfra det du skriver ser lidt over halvt pot bet på turn ud som den bedste løsning. Men med dit check som udgangspunkt tror jeg din bedste mulighed er call og cr allin river selvom du nok ikke får et call, eller evt. lavt bet ind i potten på river for at få villain til at spasse ud.

27-04-2011 19:21 #19| 0

1)
fortæl mig lige en hånd som du leader flop med og derefter checkfolder på det blankeste turn kort i decket ???
2)
hvordan spiller du AA ? hvordan spiller du NFD ? hvordan spiller du 89TJ med eller uden FD ?
3)
min pointe blir meget godt illustreret ved at " Villian better nu $128 (godt ½ pot)" og du aner ikke hvad du skal gøre for at få villains stack, for hvis du gør alt andet end at check calle turn og c/c eller C/R river, Så ser det simpelthen bare alt for stærkt ud.
Det er IMO iøvrigt også enormt optimistisk at tro at villain føler sig priced in med QQ+ FD til et minimums turn check raise.
og villain kan godt have en 2er i sin range BTW ( ikke ofte men folk spiller jo også 2456 DS/SS og A2KJ DS/SS osv

Hvis du better 3 streets så holder du din range bred hvilket selvfølgelig gør at villain har større chance for at lave fejl mod dig. ( EA folde den bedste hånd mod den svage del af din range og calle ned mod dine nuthænder )

27-04-2011 21:21 #20| 0

Better mindre paa flop og better igen paa turn. IMO forbliver vores perceived range bredest paa den maade.

27-04-2011 23:37 #22| 0
OP

@ Kockman
Folk der vil lave moves men eller er på en semi weak fd med en 6789 hånd caller gerne flop men smider turn. Jeg viser enorm styrke ved at better turn og mente at jeg viste weakness ved at checke da jeg netop kunne siddet med noget ala 8xxxfd og blot C-bettede floppet.

Update:
Turn (hvor jeg ved jeg fejler men er lidt heldig)

Villian bettede de $128 som "forventet". Her vælger jeg så at klikke (DUMT - spiller mine kort åbent nærmest) men han vælger at call mit klik.

River Jx og jeg går AI i en pot på $742 med $300ish da jeg forventer han selv checker ALT bagved. Han folder.

Ingen tvivl om at min linie på turn er skidt med klikket. De ekstra $128 jeg forsøger at hive ud af ham og er heldig med sker på bekostning af et call på turn for at checker river og få hele eller mere af hans stack da han ska skyde decent efter en pot på $486 med ca $350 bag sig.

// KD

28-04-2011 02:15 #23| 0

@KD

Det virker som om du ikke ser din hånd, som din range. Forstået på den måde at du kun tænker på hvordan du maksimerer netop denne hånd. Du glemmer måske at tænke på at du bliver ubalanceret så. Dette gør at den minimale ekstra value du får fra at få ham til at lave lort i denne hånd, ikke opvejer den value du mister ved at du får svært ved at bluffe i dette spot (hvis vi går ud fra at vi vil spille bluffs og nuts på samme måde).

Jeg ville bet, bet, bet, som jeg så også gør med resten af min range (obv ikke 100% af tiden)

Håber det gav mening.

28-04-2011 05:08 #24| 0
OP

@ Stein
Følger dig næsten. Jeg synes overordnet set der er to linier fra flop og jeg tager ikke en af dem, skidt. Men:

Flop bet, turn check-call, river check-raise
Flop bet, turn bet, river checkraise

Du får mig aldrig til at better river (alle 3 streets så!) da jeg mener vi aldrig kan få et call af noget som helst så dybe som vi er og den styrke vi viser hele vejen.

28-04-2011 06:43 #25| 0

Bet-bet-c/r er en fin linie i det her spot. IMO klart at foretraekke fremfor bet/c-c/c-r

28-04-2011 07:23 #26| 0
OP

@ pokerheh
Ja er enig - må være bedst mulige måde at få stacken ind hvis bettet på turn er "weak" som også diskuteret gennem tråden.

28-04-2011 09:02 #27| 0

FWIW: B/B/CR kræver helt andre bet sizes end de, som blev anvendt i hånden.

B/B/B er også min default linie, da den umiddelbart er lettest at balancere for mit spil.

28-04-2011 17:12 #28| 0

@AB

Det du skriver er korrekt, men bare ikke i nærheden af at være lige så interessant for vores beslutning som vores modstanders range er.
Den range han kalder både flop og turn med er meget beskeden. Så jeg er meget uenig i at bet turn er bedre end chek.

@KD
På hans turn aktion er det svært helt at sige hvad der er bedst at raise maks eller kalde og så leade alle rivers. Klicket er nok det værste du kan gøre. Men jeg ville heller ikke kalde og chekke river uden reads. Den får du chekket tilbage for ofte.

28-04-2011 19:17 #29| 0

ACP,

Regner du med at kunne faa 3 streets value paa et lockdown board som dette?

29-04-2011 01:46 #30| 0

@Acparma: Ikke forstået. Er du da uenig i, at vores check-range er bedre end vores bet range?

29-04-2011 12:12 #31| 0

@pokerheh
Netop ikke - derfor foreslår jeg chek på turn i stedet for lead i mit første indlæg.
Når KD så chekker og villain skyder har vi allerede to streets value - hvorfor vi selvfølgelig prøver at få på tredje også. Men jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår konteksten af dit spørgsmål.

@AB
Nej det er jeg ikke. Men jeg er uenig i, at det bør være afgørende for vores aktion.
Det langt mere interessante er hvilke hænder villain giver os aktion på både på flop og turn, når vi better. Der er som nævnt ovenover ikke mange imo.

30-04-2011 14:19 #32| 0

Og så vender vi tilbage til det der med ranges: Hvis vores check-range er STÆRKERE end vores bet range - hvorfor skulle han så give mere action, hvis vi checker, end hvis vi better?

02-05-2011 02:18 #33| 0

Asger_B er spot on. Da du har nuts (bortset fra 22), er det eneste relevante hvad villain sætter dig på, da det afgør profitten.

Enhver sane spiller better turn efter at have leadet floppet, for at tage potten ned mod missed fds og marginale hænder. Når du checker turn går alarmen af i villains hoved, hvilket han så meget heldigt vælger at ignorere.

Kort sagt ser du stærkest ud ved at checke, du skal langt hellere forcere et move fra villain, ved at vise styrke. Hvis han ikke har noget særligt, vinder du ikke noget særligt uanset.

Skyder langt hellere $145 på turn og checker river end omvendt.

02-05-2011 09:08 #34| 0

Det skærer i øjnene at læse alle de her indlæg, der vil have os til at checke turn.

02-05-2011 11:11 #35| 0

@Ab
Det har jeg allerede skrevet i et af de tidligere indlæg:

1) hvis han læser vores chek forkert (som det sker i OPs aktuelle tilfælde - og trods alt sker på PLO 200).
2) Hvis han forbedrer sin hånd på river. F.eks. samler en tredje 8er eller en flush op. (han ser nok AAxx som en væenstlig del af vores range uanset om vi chekker eller better)

Du kan jo tænke tanken lidt videre og spørge hvorfor vores betrange er svagere end vores chek-range... Det er jo netop fordi han nærmest aldrig kan kalde et turnbet på det board - derfor better vi den del af vores range, som ikke har ramt.

Men generelt er det helt skandale at vurdere aktion ud fra vores bet/chekrange alene uden stillingtagen til board samt hans range.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar