Scenariet ser ud som følger. Vi er stadig på first level af turneringen, villain sider til højre for mig, har de sidste fire hændre rykket all in preflop, uden at få nogen caller. Min stack 1920 villains stack 2270 blinds 20/40.
Nu ser jeg ned på 3 3, en i MP limper, resten folder om til Villain på knappen, han rykker nu all in, for 5. hånd i træk
Easy fold, eller easy call?
33 mod All in donk i starten af 1,10$ MTT
Fold - du flipper ofte og er sjældet foran
Fold. At best flipper du mod ham. Limperen kan også have luret ham og limpet en hånd han snapper med, så du kommer sjældent ret godt ind. Du skal nok finde rigeligt med bedre spots i en 1$ tour.
Fold og vent til du har en hånd hvor du dominere hans range.
I en 1$ tour kan man nemt være fortaler for gerne at tage ev neutrale flips tidligt for at dække de donks der får suget chips til sig tidligt.
@ Live spændende tankegang
Jeg folder selv her, ud fra en lidt basic tankegang om at vi aldrig vinder en tur på level 1 men nemt taber den.
Desuden er det vel også sandsynligt at open limperen har limpet en god handske med henblik på at snappe det shove alle sider og forventer kommer. Er måske ikke altid men hvis han har en halv hjerne er det ikke utænkeligt.
Men kan ellers godt lide ide'en om at få fat i en masse chips fra dårlige spillere tidligt inden de ryger ud.
klondike, det er egentlig mere for at dække alle de dårlige spillere der får chips tidligt, dem der 2-3-4 dobbler deres stack den første time får dem altid spewet væk, det er dem man for alt i verden gerne vil dække eller i det mindste have en del chips selv, så i kæmpe felter og felter med lavt buy in vil jeg være meget glad for at flippe tidligt.
Synes det virker ulogisk at vi med vilje skal gå efter flips fordi det er en 1 dollar tour med dårlige modstandere. Ja vi kan dække fremtidige donks, men netop det at disse donks findes viser jo også hvorfor det er dumt at gå død her når der må findes mængder af bedre spots forude. 33 er i mine øjne et snapfold her.
Også snapfold herfra.
@Live
Jeg kan godt følge din tankegang, men jeg tror ikke vi hæver vores overall ROI på denne måde.
Desuden ønsker jeg altid at reducere varians så meget som muligt i en tour hvor vi antages at have en kæmpe edge.
Synes det er et rimeligt klart fold - der er millioner af bedre spots mod en der skubber any-two.. Få det evt. ind med K høj i stedet, så vil du ofte være 60/40.
At der så samtidigt er en der har limpet i MP gør det bare til et endnu lettere fold imo.
50bbs med 33 mod en donk er instafold. Ingen grund til overhovedet at overveje det, med mindre man har et ærinde inden for 10 minutter og gerne vil doble eller ryge ud.
Om han så sidder med 64o er det stadig næsten 50/50, og er man en god pokerspiller, så bør man ikke engang overveje det her. Easy fold.
MikaelR90 skrev:
Også snapfold herfra.
@Live
Jeg kan godt følge din tankegang, men jeg tror ikke vi hæver vores overall ROI på denne måde.
Desuden ønsker jeg altid at reducere varians så meget som muligt i en tour hvor vi antages at have en kæmpe edge.
vores edge er større jo dybere vi er, spiller du en 1$ turnering vil du likely tjene mere på at have en itm% på 5 end du vil på at have en på 20% hvis du vel at mærke har en edge over feltet.
selvom buy in er ligegyldigt skal man obv stadig respektere det, men i en 5 kroners turnering med ringe struktur hvor man må formodes at have en stor edge er det ikke spew at tage et flip tidligt.
var det 15 min levels så sagen lidt anderledes ud, vores edge ligger i endgame, ikke i de første mange levels, og hvis man oftere kommer til endgame med en 4k stack end en 2k stack så tag flippet eller dø imo også selvom flippet er neutral $ev
hvis vi venter på et bedre spot og vi ikke dækker villain når vi finder det, så taber vi en del på ikke at have taget flippet.