På det aktuelle tidspunkt da hånden udspillede sig, havde jeg en formodning om at villain var tight/nutpendler og ikke særlig kreativ generelt, det viste sig dog senere hen, på den hårde måde, lol, ikke at skulle være tilfældet.
Men lad os bare antage, at villain har tighte/callish stats, og at han er meget lidt kreativ, hvorfor han spiller sine hænder face up.
Seat 10: Strutsipossu ($94.05)
Seat 4: HasuWisp81 ($303)
Seat 6: elCapitano37 ($100)
Seat 8: Villain ($484.45)
Seat 9: Hero ($343.75)
Strutsipossu posts big blind ($1)
HasuWisp81 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [A♠, T♣, 5♣, K♠]
elCapitano37 folds
Villain raises $4 to $4
Hero raises $14 to $14
Strutsipossu folds
HasuWisp81 folds
Villain calls $10
--- Dealing flop [Q♠, 2♠, 8♣]
Villain checks
Hero bets $20
Villain raises $80 to $80
Hvad er planen nu og hvorfor?
Vi har nfd med bagdørs farve og bagdørs straight. Jeg mener aldrig jeg kan folde, men er samtidig lidt betænkelig ved at sende stacken ind. Så har vi et call tilbage, hvilket jeg heller ikke er specielt glad for, fordi jeg med næsten ethundredeprocents sikkerhed får et potbet på 190$ i hovedet på turn hvis den bricker.
På forhånd tak.
340bb's med nfd mod nutpendler
Spændende spot! Glæder mig til at høre hvad folket siger, jeg er selv ret splittet/lost tbh...
Ah nvm. Så ikke at du rent faktisk ikke havde farven endnu.
Folder den istedet. Han sidder i værste fald med trips - det vil sige du kommer ind med 35 % mod 65 %.
@Guldmageren
Hvordan kan vi nogensinde folde her?
Jeg er på call-vognen. Kommer med tanker når jeg har fået sovet :-)
Jeg smider ikke 340 BB's ind med 35 % som jeg regner stærkt med at vi har. Jeg ville kun smide det beløb ind med premium.
Guldmageren +1. man bør folde, om det så rent faktisk sker for mit vedkomne er lidt 50/50
Nogle fakta og spoergsmaal vi kan bruge i diskussionen:
A) Vi har ~30% equity mod den absolutte top af villains range (QQ med spar)
B) Vi har ~70% equity hvis han kan komme over toppen med JT9x uden spar.
C) Vi flipper mod QJT9
D) Hvor frisk er villain hvis der falder en spar paa turn? Kan vi faa flere penge ud af ham naar vi completer?
E) Hvor mange kort er der i decket som vi kan fortsaette med paa turn?
Den er ikke særlig sjov, specielt på grund af stack sizes og at du havde det image af ham at han var en nutpendler/tag gut, så er det aldrig sjovt at blive raise så meget i det spot, jeg folder ikke floppet, men om jeg caller eller raiser har jeg svært ved lige at give et direkte svar på.
Synes pokerheh kommer med mange glimrende inputs, måske bedre end jeg selv lige kunne formulere det - så jeg vil nok med de informationer vi har have svært ved at give et direkte godt bud, men problemet i hånden er uden tvivl:
Stacksizes, det umiddelbare read vi havde på villain i hånden.
Jeg flatter og jeg flatter igen på en klør, 3, 4, 9, T, J K, A. (Med undtagelse af 2♣ og Q♣)
Vi får lidt bedre end 2:1. Hvis han er nit og c/f et set på en spar turn er der også en god chance for at vi får et gratis kort på en off suit 9, T, J. Eller kan tage potten ned
For øvrigt et spot hvor jeg checker bag mod mange aggro villains. Der er mange turns vi kan fortsætte på og vi er ikke rigtig vilde med at blive c/r.
Jeg er også med på flat vognen, dog checker jeg også ofte bag i dette spot.
En helt anden ting, jeg er ikke særlig vild med 3bettet pre - kan godt ske det bare er mig, havde været meget mere glad ved 3bettet hvis vi havde haft A og K high suits, synes tit det er en handske vi kan havne i semi grimme spots med mod en nit, og samtidig også svært at få rigtigt mange penge ud af denne hånd hvis vi flopper en flush da vi selv har Ks.
Byder floppet hver gang.. og kalder hans rr..
@pokerheh
Gode tanker. Og jeg synes ellers at nutpendler lød så godt :)
@HK
Men du checker ikke tilbage mod ham her?
@skrubtyren
Jeg synes 3bet er nice fordi at jeg oftest har forholdsvis let ved at udspille ham postflop.
@alle
Tak for inputs og gode tanker.
Villain ownede mig efterfølgende noget så grumt, og fik en anden note end den beskrevet i OP.
Players in round: 5
Seat 4: HasuWisp81 ($529.15)
Seat 6: elCapitano37 ($87)
Seat 8: Villain ($346.50)
Seat 9: Hero ($458.75)
Seat 10: Strutsipossu ($87.25)
HasuWisp81 posts big blind ($1)
elCapitano37 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [Q♥, J♠, T♦, 9♠]
Villain raises $4 to $4
Hero raises $14 to $14
Strutsipossu folds
HasuWisp81 calls $13
elCapitano37 folds
Villain calls $10
--- Dealing flop [8♦, 7♠, 3♣]
HasuWisp81 checks
Villain checks
Hero bets $30
HasuWisp81 folds
Villain calls $30
--- Dealing turn [2♣]
Villain checks
Hero bets $75
Villain calls $75
--- Dealing river [A♣]
Villain checks
Hero bets $253
Villain calls $227.50 [all in]
Seat 8: mnk78 ($705), net: +$358.50, [3♥, 4♦, A♥, 6♣] (TWO_PAIR ACE, THREE)