Min kammerat skiftede igår fra en udbyder til en anden på B2B netværket. Han havde ingen rakeback deal hos den gamle udbyder men det har han selvfølgelig nu hos den nye udbyder. At spille med rakeback var årsagen til skiftet til anden udbyder på samme netværk.
Min kammerat har 350 euro stående, som han overfører til Neteller.
Transaktionen forløber hurtigt og smertefrit og på hans Neteller står nu 477 dollars, hvilket virker lidt i underkanten i forhold den aktuelle dollarkurs.
Anyway, så sætter min kammerat selvfølgelig de 350 euro ind på den nye side via Neteller men transaktionen afvises, da der ikke er penge nok på Neteller kontoen.. Nå, men frem og tilbage. De 477 dollars bliver til sidst sat ind på den nye side men omregnet til euro får han kun 335 euro, at spille for.
Det koster intet at trække pengene ud fra hans "gamle" udbyder, det koster intet gebyr fra Neteller at modtage pengene, det koster intet gebyr at overføre fra Neteller til den nye udbyder og den nye udbyder kræver intet gebyr på deposits.
Er der nogen, der ved, hvor de 15 euro er gået tabt? Er det Neteller, der omregner med en noget høj dollarkurs eller lav eurokurs? Kan man se disse kurser nogen steder hos Neteller eller hvordan finder man ud af, hvor "gebyret" på 15 euro er havnet?
350 euro blir til 335 via Neteller
Det var Neteller der lige fik dobbelt omvekslings-gebyr :(
Opret Moneybookers i euro til euro-sites og brug neteller til dollar-sitesne.
Neteller tager ca 2% i gebyr, så det bliver gebyr på 2 x 7 = 14, hvilket passer fint med 350 bliver til 335.
Det er desværre en erfaring, som mange gør sig.... Det er dyrt at skifte mellem forskelige valutaer, når man fører penge ud og ind af pokerkonti.
Derfor som Junior siger. Hvis din neteller er i USD, så brug den på de pokersider, som også er i USD. Til de pokersider, som er i EUR, opretter du en moneybookerkonto, som du bruger til EUR.
Hvis du ikke kender moneybooker, så er det nogenlunde det samme som neteller.
Og hvad gør den kloge mand så hvis han har både en moneybooker og en neteller i USD?
Tak for de gode råd - dem vil jeg give videre og selv benytte. Jeg har selv kun spillet på dollar sites indtil nu, så har aldrig selv spekuleret over vekselgebyr problemet. Jeg må vist hellere selv få oprettet mig en konto hos Moneybookers idag. :)
@Svendsvin
Laver store overførsler til den kloge mand bliver VIP hos MB og kan oprette en konto til i euro ;)
@svendsvin
Enten som coolkjaer, eller kontakt Moneybookers og be' dem lave din konto om til EUR
Jørn