380 Volts stikskifte - NU det alvor!!!!!
Farver!
Hvis det stik skal monteres i dette her CEE stik istedet, hvilke farver skal så i hvilke tal?
Mega tak babes!
Fedt at det ene stik mangler en ledning. Det er lidt omvendt bombedetonering, det her. GL.
Det er ikke her man skal starte sætningen med "jeg tror...."? :)
Hej hvis 4 og 5 er sådan en der kan vendes (fasevending) så skal de to med spænding på sidde der, grøn gul i nr 2 , grå i en af de sidste
inden jeg skriver mere vil jeg godt se den anden side af stikket alt er skrevet uden ansvar
mvh
zilledk skrev:
Hej hvis 4 og 5 er sådan en der kan vendes (fasevending) så skal de to med spænding på sidde der, grøn gul i nr 2 , grå i en af de sidste
inden jeg skriver mere vil jeg godt se den anden side af stikket alt er skrevet uden ansvar
mvh
Nu har jeg selvfølgelig ladet det ligge i bilen, men det er med fasevending!
Så det sort og brun i 4 & 5 - ligegyldigt hvad i hvad.
Jord til jord - Doh.
og så bare den grå i en af de 2... L og N tror jeg der står ved dem - ligemeget hvilken?
Ser sådan her ud -
Grå må være nul ikke?
Jeg lover at opdatere med resultat i morgen, det kun en industriblender til 35k... livin life on the edge!
Det er helt sikkert et af de områder, hvor man bare skal kaste sig ud i det og eksperimentere...hvad kan der ske?
Hvis det går galt så husk lige at få nogen til at update ;)
GL!
FYP KD
husk kun at prøve ganske kort hvis den kører fejl vej rundt så skal den fasevendes med en skruetrækker i kærven
mvh
Kun 4 ledere? Så blev det lige pludselig meget mere spændende.
Er det en maskine du lige har købt brugt og blevet leveret med det stik? Eller har du mulighed for at måle på den gamle installation?
Som det gamle stik er monteret ligner det, at maskinen får 3 faser og Jord. Hvilket må siges at være noget af en blender :D
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Mit bud uden måling, kendskab til maskinen, og 100% baseret på billedet af kraft/komfur-stikket.
Det bør står på kraftstikket, hvad de forskellige ben er tilkoblet. eventuelt P-P-J-P-N
Brun = L1
Sort = L2
Hvid/grå = L3
Gul/Grøn = jord
Montering ud fra dit billede, men det bør altså stå L1, L2, L3, N og Jordsymbol i bunden af CEE-stikket. Synes man kan skimte der ihvertfald stå "L" lige ved nummer 3
1 = Blå = Nul(Ikke aktuelt i denne sammenhæng)
2 = Gul/Grøn = "juletræ"
3 = Brun = L1
4 = Sort = L2
5 = Hvid/grå = L3
Alt montering sker på eget ansvar :)
Okay, hentet ind...
På CEE står der korrekt, L1, L2, L3, N og jord.
-----
På det jeg allerede har
P - P - J - P - N
Brun Sort Jord Grå og N er tom.
---Hvis jeg montere dem som du har skrevet er det altså sort og grå der skal i fasevenderen? Godt vi fik det på plads, var sikker på det var sort og brun.
Vil mene at aletman er spot op, det er 3 faser og jord.
Ingen Nul i den.
Det virker også logisk set ud fra de alle 3 sad i P.
Nu det mere at få garanti, her mener jeg selvfølgelig allerede aLETman hæfter for evt skader, at det er den brune som skal i L1, og sort og grå der går i L2,L3 og dermed fasevenderen! Jeg troede bare at det var brun og sort eftersom de sad på de første 2 P-ben i det gamle..
HundenBuller skrev:
Det virker også logisk set ud fra de alle 3 sad i P.
Nu det mere at få garanti, her mener jeg selvfølgelig allerede aLETman hæfter for evt skader, at det er den brune som skal i L1, og sort og grå der går i L2,L3 og dermed fasevenderen! Jeg troede bare at det var brun og sort eftersom de sad på de første 2 P-ben i det gamle..
Prøv lige at skriv det igen?
Om din fasefølge er korrekt kan du kun finde ud af ved at måle med en, sjovt nok, Fasefølgeviser. Afhænger af om resten af din installation er monteret korrekt.
På den originale som er mærket PPJPN sidder de brun/sort/jord/grå/tom
Derfor troede jeg at det var brun og sort som skulle i L2 og L3(som er fasevenderen her)
Ehmm nu har jeg lige set dit nye billede. Er du sikker grå er monteret i L3 ?
hvor er det henne af i landet det her. får dårlige nerver af det her.
aLETman skrev:
Ehmm nu har jeg lige set dit nye billede. Er du sikker grå er monteret i L3 ?
Altså nu hedder den jo ikke L3 på det gamle stik, men ja, du kan se på det første billede i første post, den sidder monteret som nummer 4.. i PPJPN stikket..
Limpy skrev:
La nu vær :D
Haha :D Jeg går ned med skibet..
Det er jo fuldstændig lige meget hvordan du vender faserne når du bare kan vende dem i stikket hvis maskinen køre den forkerte vej rundt. Du skal bare være sikker på at montere dem i L1-L2-L3 og grøn/gul i den tykke.
Evt kunne du fortælle hvad det er for en maskine.
ps er uddannet elektriker
Kartze skrev:
Det er jo fuldstændig lige meget hvordan du vender faserne når du bare kan vende dem i stikket hvis maskinen køre den forkerte vej rundt. Du skal bare være sikker på at montere dem i L1-L2-L3 og grøn/gul i den tykke.
Evt kunne du fortælle hvad det er for en maskine.
ps er uddannet elektriker
Jeg er ikke i nærheden af maskinen pt. desværre.
Men er det også ligemeget når det trods alt kun er 2 af dem der ender i fasevenderen?
...jeg takker for al' hjælpen - og ja, det er lidt komisk.. også for mig :)
Ja, det er en blender - en lidt XL bordudgave...
Så skal du bare være obs på at den køre den rigtige vej rundt. Maskinen tager ikke skade af at køre den forkerte vej rundt den skær bare ikke så godt ;)
Haha jeg tjekker om den drejer rigtigt rundt :)
Men det er altså ligemeget hvilke 2 af de 3 faser jeg sætter i fasevenderen?
Det må være nogle seriøse mojitos du skal have gang i <:-)
peller skrev:
hvor er det henne af i landet det her. får dårlige nerver af det her.
Same. Med prisen på den maskine ville jeg nok også overveje at få en elektriker forbi :-)
Koster vel en 8-1000kr. Standard pris som de fleste betaler når de får monteret
dvs køkkenmaskine/vaskemaskine/tørretumbler.
Men man er vel GØR-DET-SELV-MAND eller jyde ;)
Bare rolig, jeg har i hvert fald 12 timer at leve i - men så kan i også godt begynde at tjekke EB.dk
Fuck.
Fuck hvad?
Er du død?
sympatisk, at bruge de sidste sekunder af livet på et PN indlæg :-D
Først drejede den den forkerte vej, så vendte jeg faserne!
1000 tak til alle for hjælpen!
Vi mangler et nyt emne PNKA ;-)
Der er gode forsikringspenge i den hånd der.
Selv tak, du skulle bare have hørt efter..
og så bør tråden vel skifte over til hvordan vi bedst får fuget de fliser der, med en hånd..
grovfil skrev:
Selv tak, du skulle bare have hørt efter..
og så bør tråden vel skifte over til hvordan vi bedst får fuget se fliser der, med en hånd..
Fugemasse i blenderen og af med låget? -Må jo være en allround-blender :-)
Hvis nogen skulle være interesseret, så giv et bud.
http://www.dba.dk/klaver/id-1002857613/